یوگا ورزشی است که به افراد در داشتن یک زندگی بی استرس و آرام کمک می‌کند و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

فواید یوگا

یوگا یک ورزش مفید برای بالا بردن کیفیت زندگی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد و افراد را به آرامش و سلامت روحی و جسمانی می‌رساند.

اگر امروز ژست یوگای “سگ رو به پایین” خود را انجام داده‌اید، احتمالاً احساس آرامش بیشتری می‌کنید. صرف نظر از سطح تخصص شما در یوگا، اگر به طور منظم تمرین می‌کنید، می‌توانید از سر تا پا احساس بهتری داشته باشید. یوگا مزایای سلامت جسمی و روانی را برای افراد در هر سنی ارائه می‌دهد. اگر در حال گذراندن یک بیماری، بهبودی پس از جراحی یا زندگی با یک بیماری مزمن هستید، یوگا می‌تواند بخشی جدایی ناپذیر از درمان شما باشد و به طور بالقوه، بهبود را تسریع کند. این مطلب درمورد فواید یوگا است. پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

یک درمانگر یوگا می‌تواند با بیماران کار کند و برنامه‌های فردی را تنظیم کند که با درمان‌های پزشکی و جراحی آن‌ها همراه باشد. به این ترتیب، یوگا می‌تواند از روند درمان حمایت کند و به فرد کمک کند تا علائم را با تمرکز بیشتر و ناراحتی کمتر تجربه کند.

۱. یوگا قدرت، تعادل و انعطاف پذیری را بهبود می‌بخشد:

حرکات آهسته و تنفس عمیق باعث افزایش جریان خون و گرم کردن ماهیچه‌ها می‌شود، در حالی که گرفتن ژست و حرکات یوگا می‌تواند باعث افزایش قدرت شود. حرکات درختی را حتما امتحان کنید. انجام حرکت درختی به شکل زیر است:

روی یک پا تعادل داشته باشید، در حالی که پای دیگر را روی ساق پا یا بالای زانو (اما هرگز روی زانو قرار ندهید) با زاویه قائم نگه دارید. سعی کنید در حالی که به مدت یک دقیقه تعادل خود را حفظ می‌کنید، روی یک نقطه مقابل خود تمرکز کنید.

۲. یوگا به تسکین کمردرد کمک می‌کند:

یوگا برای کاهش درد و بهبود تحرک در افراد مبتلا به کمردرد به همان اندازه که کشش اساسی انجام می‌شود، مفید است. کالج پزشکان آمریکا، یوگا را به عنوان اولین درمان برای کمردرد مزمن توصیه می‌کند. یکی از حرکات تسکین کمردرد حرکت گربه و گاو است.

برای انجام آن روی چهار دست و پا قرار بگیرید، کف دست‌ها را زیر شانه‌ها و زانوها را زیر باسن قرار دهید. ابتدا نفس بکشید، در حالی که به شکم خود اجازه می‌دهید به سمت زمین پایین بیاید. سپس، در حالی که ناف خود را به سمت ستون فقرات خود می‌کشید، بازدم کنید و ستون فقرات خود را مانند گربه‌ای که در حال کشش است، قوس دهید.


اگر شما فردی هستید که از درد کمر رنج می‌برید می‌توانید با انجام  چند حرکات یوگا درد کمر خود را تسکین دهید. برای آشنایی با حرکات می‌توانید مطلب ۵ حرکت یوگا برای کمک به تسکین کمردرد را مطالعه کنید.

یکی از فواید یوگا تسکین کمردرد است
فواید یوگا برای کمردرد

۳. یوگا می‌تواند علائم آرتریت را کاهش دهد:

یوگا ملایم برخی از ناراحتی‌های مفاصل حساس و متورم را برای افراد مبتلا به آرتریت کاهش می‌دهد. اگر از بیماری آرتریت و درد مفاصل رنج می‌برید برای بهبود وضعیت خود می‌توانید مطلب بهبود درد مفاصل با درمان‌های طبیعی را مطالعه کنید.

۴. یوگا برای سلامت قلب مفید است:

تمرین منظم یوگا ممکن است سطح استرس و التهاب سراسر بدن را کاهش دهد و به سلامت قلب کمک کند. چندین عامل مؤثر در بیماری قلبی، از جمله فشار خون بالا و اضافه وزن، نیز از طریق یوگا قابل رفع است. حرکت مناسب برای سلامت قلب، حرکت سگ رو به پایین است.

برای انجام این حرکت روی چهار دست و پا قرار بگیرید، سپس انگشتان پای خود را به زیر بکشید و استخوان‌های نشسته خود را بالا بیاورید تا به شکل مثلث در بیایید. زانوهای خود را خم کنید و ستون فقرات و دنبالچه خود را بلند کنید.

یکی از فواید یوگا انجام حرکت سگ به پایین برای سلامت قلب است.
فواید یوگا برای سلامت قلب

۵. یوگا شما را آرام می‌کند و در داشتن خواب مفید به شما کمک می‌کند:

تحقیقات نشان می‌دهد که یک روال منظم یوگا قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند ذهنیت درستی داشته باشید و بدنتان را برای یک خواب مفید آماده کنید. برای داشتن آرامش می‌توانید حرکت پا تا دیوار را انجام دهید. سمت چپ خود را به دیوار بنشینید، سپس به آرامی به راست بپیچید و پاهای خود را بالا بیاورید تا به دیوار تکیه دهید، پشت خود را روی زمین و استخوان‌های نشسته خود را نزدیک به دیوار نگه دارید. می‌توانید ۵ تا ۱۵ دقیقه در این حالت بمانید.


۶. یوگا می‌تواند به معنای انرژی بیشتر و خلق و خوی بهتر باشد:

ممکن است پس از شروع تمرین یوگا، افزایش انرژی ذهنی و فیزیکی، افزایش هوشیاری و اشتیاق و احساسات منفی کمتری را احساس کنید.

۷. یوگا به شما کمک می‌کند استرس را مدیریت کنید:

به گفته مؤسسه ملی بهداشت، شواهد علمی نشان می‌دهد که یوگا از مدیریت استرس، سلامت روان، تمرکز حواس، تغذیه سالم، کاهش وزن و خواب با کیفیت حمایت می‌کند. حرکت جسد برای کاهش استرس مفید است.

در حالی که اندام‌های خود را به آرامی دراز کرده‌اید،دست‌ها را دور از بدن خود دراز کنید. سعی کنید هنگام نفس کشیدن عمیق، ذهن خود را پاک کنید. می‌توانید به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه در این حالت بمانید.

برای مدیریت و کاهش استرس خود می‌توانید مطالب مثبت اندیشی برای کاهش استرس و راه‌هایی برای کاهش استرس را مطالعه کنید.

کاهش استرس یکی از فواید یوگا است
فواید یوگا برای کاهش استرس

۸. یوگا باعث ارتقای سطح مراقبت از خود می‌شود:

ارتش ایالات متحده، مؤسسه ملی بهداشت و سایر سازمان‌های بزرگ به تأیید علمی ارزش یوگا در مراقبت‌های بهداشتی گوش می‌دهند – و در آن گنجانده می‌شوند. مطالعات متعدد، فواید یوگا را در آرتریت، استئوپنی، مشکلات تعادلی، انکولوژی، سلامت زنان، دردهای مزمن و سایر تخصص‌ها نشان می‌دهد.

منیع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب