مواد غذایی مفید برای دندان‌ها

مواد غذایی مفید برای دندان‌ها

این غذاها برای دندان‌ها و لثه‌های شما مفید هستند. در مورد مواد غذایی مفید برای دندان‌ها، این مطلب را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

برخی از انواع مواد غذایی در واقع می‌توانند دندان‌های شما را قوی‌تر کنند! ما دقیقاً می‌دانیم که چه نوع مواد غذایی می‌تواند به دندان‌ها و لثه‌های ما آسیب برساند. مثل شکر یا لیمو. اما آیا می‌دانستید که برخی از انواع غذاها می‌توانند دندان‌ها و لثه‌های شما را قوی‌تر کنند؟ما در این مطلب از مجله‌ی روزساز به بررسی مواد غذایی مفید برای دندان‌ها می‌پردازیم تا شما بدانید چه مواد غذایی را بیشتر مصرف کنید تا سلامت دندان‌های خود را تضمین کنید.

لیستی از مواد غذایی مفید برای دندان‌ها:

۱) سبزیجات و لبنیات:

همه سبزیجات برای دندان شما مفید نیستند. اما آیا می‌دانستید که سبزیجات ترد می‌توانند پلاک دندان را از بین ببرند؟ هویج، کلم بروکلی یا برخی از تکه‌های فلفل دلمه‌ای میان‌وعده‌ای عالی هستند، اگر می‌خواهید از سلامت دندان‌هایتان مطمئن شوید. لبنیات نیز گزینه خوبی است، زیرا مینای دندان شما، قسمت بیرونی دندان شما را قوی تر می‌کند. محصولاتی مانند شیر و ماست سرشار از کلسیم و پروتئین هستند که به مبارزه با پوسیدگی کمک می‌کند. این بدان معناست که برای مثال پنیر در واقع برای دندان‌های شما بسیار سالم است.


سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کاهو برای سلامت لثه‌ها مفید هستند. دلیل آن این است که این نوع سبزیجات غنی از فولات هستند. فولات به تقویت مینای دندان کمک می‌کند و به مبارزه با برخی بیماری‌های لثه یا التهاب لثه کمک می‌کند.

۲) سیر، پیاز و قارچ:

سیر و پیاز و قارچ نه تنها برای اضافه کردن طعم به غذای شما خوشمزه هستند، بلکه برای شما نیز بسیار خوب هستند. هم پیاز و هم سیر می‎توانند با باکتری‌هایی که مسئول حفره‌ها، پوسیدگی دندان و التهاب لثه هستند، مبارزه کنند. این درست است که سیر باعث بوی بد دهان می‌شود اما در بعضی موارد سیر حتی می‌تواند به جلوگیری از بوی بد دهان کمک کند. در بلندمدت یعنی. قارچ‌ها، به خصوص قارچ شیتاکه (قارچی در کشور ژاپن)، پلاک دندان‌ها را از بین می‌برد و دندان‌ها و لثه‌های شما را سالم نگه‌می‌دارد.

فلفل دلمه‌ای قرمز یکی از مواد غذایی مفید برای دندان‌ها
فواید سبزیجات برای دندان‌ها

۳) میوه‌ها به خصوص توت فرنگی:

توت فرنگی فقط یک نوع میوه خوشمزه نیست، بلکه می‌تواند به بهداشت دهان و دندان نیز کمک کند. این میوه‌های کوچک شیرین می‌توانند دندان‌های شما را سفیدتر کنند. و همین امر در مورد سیب نیز صدق می‌کند. سیب و توت فرنگی هر دو دارای اسید مالیک هستند، اسیدی که خاصیت سفیدکنندگی برای دندان‌های شما دارد. اما سیب فقط دندان‌های شما را سفیدتر نمی‌کند. میوه‌هایی مانند سیب و گلابی حاوی فیبر بیشتری هستند و چون باید این میوه‌های پر از فیبر را به درستی بجوید، باعث می‌شود لثه‌های شما تحریک شده و تولید بزاق در دهان شما افزایش می‌یابد. هنگامی که میزان بزاق در دهان شما افزایش می‌یابد، خطر ایجاد حفره را کاهش می‌دهد.


بنابراین اگر می‌خواهید بهداشت دهان و دندان خود را بهبود ببخشید، به جای استفاده از روش‌های سفید کردن و جرم‌گیری که شیمیایی هستند، پیشنهاد می‌کنیم با خوردن این نوع غذاها راه خوبی برای سلامت دندان‌ها و لثه‌های خود ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید در مورد غذا‌ها و مواردی که برای دهان و دندان شما مضرر هستند و به آن‌ها آسیب می‌رسانند، اطلاعاتی کسب کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطلب ۶ مورد آسیب‌پذیر برای دندان‌ها را مطالعه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب