6 تکنیک که هر خواننده‌ باید بداند

۶ تکنیک که هر خواننده باید بداند

آیا برای تبدیل شدن به یک خواننده حرفه‌ای و تمام عیار آماده‌ای؟ در این مطلب تکنیک‌هایی که هر خواننده باید بداند آورده شده است پس این مطلب را از دست ندهید.

آنچه یک خواننده باید بداند؟

  • یک خواننده باید کنترل نفس خوبی داشته باشد تا بتواند با قدرت و کنترل بخواند.
  • آن‌ها همچنین باید بتوانند از دیافراگم خود به درستی استفاده کنند تا صدای خود را پخش کنند.
  • یک خواننده باید قدرت شنوایی خوبی داشته باشد و بتواند ساز خود (صدای خود) را به درستی کوک کند.
  • آن‌ها باید درک اولیه‌ای از تئوری موسیقی داشته باشند تا بفهمند چگونه هارمونی و ملودی ایجاد کنند.
  • یک خواننده باید در صحنه حضور داشته باشد و بتواند توجه مخاطب را جلب کند.

در این مطلب برخی از مهارت‌های مهمی که یک خواننده باید داشته باشد را برجسته می‌کنیم که هر کسی با سخت‌کوشی و پشتکار، می‌تواند این مهارت‌ها را توسعه دهد و به یک خواننده موفق تبدیل شود.

برای تبدیل شدن به یک خواننده حرفه‌ای و تمام عیار آماده‌ای؟ اولین قدم شما ثبت‌نام در کلاس‌های آواز و خوانندگی است. این کار به شما مهارت‌ها و اعتماد به نفس لازم برای خوانندگی را می‌دهد.


آنچه قبل از خواننده شدن باید بدانیم:

برای خیلی‌ها خواننده شدن آرزوست. از این گذشته، اکثر افراد می‌خواهد توانایی‌های خود را به همه نشان دهند. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید قبل از ورود به حرفه خوانندگی بدانید. اول و مهم‌تر از همه، این کار سخت‌کوشی و فداکاری زیادی می‌طلبد. برای حرفه‌ای شدن در کار خود باید ساعت‌های طولانی تمرین کنید. علاوه بر این، شما باید در اجرای نمایش در مقابل تماشاگران زیاد راحت باشید. اگر برای تحمل فشار آماده نیستید، ممکن است حرفه خوانندگی برای شما مناسب نباشد.

در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که رقابت در صنعت موسیقی بسیار شدید است. اگر مایل به سخت‌کوشی نیستید وارد این حرغه نشوید. زیرا احتمالاً به عنوان یک خواننده موفق نخواهید شد. بنابراین اما اگر به خواننده شدن فکر می‌کنید، مطمئن شوید که می‌دانید وارد چه حرفه‌ای می‌شوید. این حرفه فقط شکوه و شهرت نیست؛ در پشت صحنه کار سخت زیادی برای ساخت شهرت در تجارت موسیقی وجود دارد.

یک خواننده‌ چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

برای اینکه یک خواننده موفق باشد باید تکنیک صوتی قوی داشته باشد. این بدان معنی است که باید تسلط خوبی بر پشتیبانی از نفس، قرارگیری صدا، و دامنه صوتی به خوبی توسعه یافته داشته باشید. علاوه بر این، خواننده ها باید بتوانند ویبراتوی خود را کنترل کرده و از آن به عنوان ابزاری برای بیان استفاده کنند. یکی دیگر از مهارت‌های مهم خوانندگان، توانایی تفسیر یک آهنگ است. این به این معنی است که بتوانید احساسات آهنگ را منتقل کنید و با شعر ارتباط برقرار کنید. خوانندگان نیز باید در صحنه حضور داشته باشند و بتوانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. در نهایت، برای خوانندگان مهم است که بتوانند نت‌های موسیقی را متوجه شوند و دانش پایه‌ای از تئوری موسیقی داشته باشند. در حالی که لازم نیست همه خوانندگان حرفه‌ای باشند، اما این مهارت‌ها برای هر کسی که می‌خواهد بصورت حرفه‌ای در عرصه‌ی خوانندگی فعالیت کند مهم است.

چیزهایی که همه خوانندگان خوب باید بدانند:

مهم نیست که در چه سطحی از خواننده هستید، برخی از مهارت‌ها و دانش‌های اساسی وجود دارد که هر خواننده باید از آن برخوردار باشد. این شامل دانستن نحوه مراقبت از صدای خود، نحوه گرم کردن مناسب و درک اصول آناتومی صدا است. با یادگیری این موارد ضروری، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از سلامت صوتی شما محافظت می‌شود و صدای آواز شما در بهترین حالت خود قرار دارد.

۶ تکنیک که هر خواننده باید بداند:

۱. گرم کردن – و خنک کردن:

بسیار مهم است که قبل از خواندن صدای خود را گرم کنید. متناسب با هر سنی، دامنه صوتی و سطح تجربه‌ای تمرینات متنوعی وجود دارد. همیشه ابتدا با گرم کردن ماهیچه‌های صورت خود، تمرینات خود را آسان کنید. لب‌ها و ماهیچه‌های فک خود را با دمیدن از طریق لب‌های خود شل کنید، صورت خود را ماساژ دهید و آه موسیقی بکشید. از ایجاد سر و صدا در هنگام گرم کردن نترسید. اجازه دهید صدای شما در محدوده خود بالا و پایین شود. سپس به سمت زمزمه کردن بروید، یا شاید برخی تریل‌های زبان را انجام دهید. فقط زمانی که احساس کردید صورت، دهان و صدای شما شل شده است، باید شروع به خواندن نت‌های واقعی کنید. کل پروسه باید بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد ( کم نگذارید.).

پس از اتمام درس، تست یا اجرای شما، زمانی را برای خنک شدن اختصاص دهید. در حالی که سرد کردن اغلب از لیست نکات سلامت صوتی حذف می‌شود، این یک راه واقعا ساده برای حمایت از سلامت صدا برای خوانندگان است. با یک نت نزولی آه بکش. خمیازه بکشید، کام نرم خود را بالا ببرید و هرگونه تنش ایجاد شده را رها کنید. ۵ یا ۱۰ دقیقه وقت بگذارید تا صدای شما به محدوده گفتاری عادی خود بازگردد.

6 تکنیک که هر خواننده باید بداند

۲. صدای خود را هیدراته کنید:

آب یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای صدای آواز شماست و دمنوش‌های گیاهی (اما نه خیلی داغ) در رتبه دوم قرار دارند. در طول روز آب بنوشید و در زمان تمرین یک بطری آب در نزدیکی خود نگه دارید. فکر نکنید مصرف که یک یا دو لیوان آب در حین گرم کردن کافی است. تارهای صوتی شما زمانی بهترین عملکرد را دارند که به خوبی هیدراته شوند.

۳. خانه خود را مرطوب کنید:

اگرچه هر چیزی که می‌نوشید نمی‌تواند مستقیماً تارهای صوتی شما را مرطوب کند، اما تنفس هوای مرطوب شده می‌توانید صدای شما را تقویت کنید. هوای بیش از حد خشک برای تنفس و صدای شما بسیار مضر است. مرطوب نگه‌داشتن خانه، به خصوص زمانی که روی آهنگ جدید کار می‌کنید یا اگر در حال برگزاری کنسرت هستید. تنفس هوای مرطوب می‌تواند از خشکی تارهای صوتی جلوگیری کند.

۴. از مواد مضر اجتناب کنید:

سیگار کشیدن باعث از بین بردن صدای شما بصورت دائمی می‌شود. اگر قصد خواننده شدن دارید به هیچ عنوان دود را استنشاق نکنید، با اینکار اساساً تارهای صوتی خود را با سموم شستشو می‌دهید. هر هوایی را که تنفس می‌کنید، هر آلاینده، هر ذره گرده، هر ذره غبار درست روی تارهای صوتی شما می‌گذرد، آن‌ها را خشک و تحریک می‌کند.

۵. از گلو آواز نخوان:

با وجود همه این صحبت‌ها در مورد تارهای صوتی سالم، تارهای صوتی شما تنها بخشی از یک سیستم پیچیده است که صدای آواز شما را تولید می‌کند. برای خوب آواز خواندن، و حفظ سلامت صدای خود، باید بدن خود را درک کنید و بدانید صدای شما از کجا می‌آید. هرگز نباید از گلوی خود آواز بخوانید قدرت پشت صدای شما نفس شماست و نفس شما باید توسط دیافراگم شما پشتیبانی شود. اجازه دهید تارهای صوتی‌تان شل شوند و صدای شما در قفسه سینه، حلق و صورت شما طنین انداز شود.

۶. اگر درد دارد آواز نخوان:

اگر گلویتان درد می‌کند، اگر به هر نوع عفونتی مبتلا هستید، یا اگر به دلیل استفاده بیش از حد صدایتان ضعیف شده است، آواز نخوانید. خودتان را در استراحت صوتی قرار دهید. مقدار زیادی آب بنوشید. کمی بخوابید مراقب خودت و صدای خسته‌ات باش. اما مهم‌تر از همه، در از بین بردن درد خودداری کنید. هنگامی که صدایتان فشرده می‌شود یا گلویتان درد می‌کند، با آواز خواندن به شدت به صدای خود آسیب وارد می‌کنید.

یک خواننده باید اطلاعات کاملی از انواع آلات موسیقی داشته باشد. اگر می‌خواهید یک خواننده‌ی حرفه‌ای شوید پیشنهاد می‌کنیم مطلب ۱۴ آلات موسیقی در سراسر جهان برای کمک به آرامش شما را مطالعه کنید.


یک پیشنهاد برای شما مخاطب عزیز:

اگر در زمینه‌ی آموزش خوانندگی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای آموزش خوانندگی از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص آموزش خوانندگی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی آموزش خوانندگی کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات آموزش خوانندگی دارید، می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب