خدمات مورد نیاز برای سالمندان چیست؟

خدمات مورد نیاز برای سالمندان چیست؟

اطلاع از خدمات مورد نیاز برای سالمندان می‌تواند شروع خوبی برای ایمنی و سلامت آن‌ها باشد. با دانستن این نکات مراقب زندگی ارزشمند آن‌ها باشیم.

با افزایش سن و رسیدن افراد به دوره‌ی سالمندی، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های عزیز ما به حمایت و خدمات مورد نیاز برای سالمندان احتیاج دارند. ممکن است برای سالمندان انجام وظایف روزانه به تنهایی دشوارتر باشد. بنابراین آن‌ها باید از یک متخصص در حوزه‌ی مراقبت از سالمندان کمک بگیرند. این کار برای آن‌ها بسیار سودمند خواهد بود. گذشته از کمک در انجام فعالیت‌های روزانه، سالمندان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی بیماری‌های خاص قرار دارند. حتی ممکن است ترس از تنهایی و انزوا باعث بیماری و افسردگی آن‌ها شود. در این مطلب از مجله‌ی روزساز به بررسی خدماتی که یک سالمند به آن‌ها نیاز دارد می‌پردازیم.

لیستی از خدمات موردنیاز برای سالمندان

۱) مراقبت‌های شخصی:

یکی از خدمات مورد نیاز برای سالمندان مراقبت شخصی است. مراقبت شخصی شامل کمک به فعالیت‌های روزانه از حمایت با رسیدگی‌های عمومی تا مراقبت‌های روزانه تخصصی و زیاد است. نمونه‌هایی از انواع مراقبت شخصی برای سالمندان ممکن است شامل کمک در موارد زیر باشد:

  • کمک به سالمندان در حمام کردن
  • کمک در پوشیدن لباس‌ها
  • حرکت کردن به اطراف
  • نظافت و آراستگی
  • خوردن غذا
  • پیاده‌روی و راه رفتن

سالمندان در بسیاری از مراحل زندگی ممکن است در فعالیت‌های شخصی به کمک نیاز داشته باشند. تغییرات در تحرک، سلامت کلی و بیماری‌های رایج سلامتی، مانند آرتریت، همگی می‌توانند به نیاز کمک‌های مراقبت شخصی کمک کنند. با مطالعه‌ی مطلب همه چیز در مورد بیماری آرتریت، در این مورد بیماری اطلاعات بیشتری کسب کنید.


۲) مدیریت داروهای سالمند:

سالمندان ممکن است براساس نوع بیماری که دارند در طول روز مقداری دارو مصرف کنند. مصرف چندین دارو در روز برای سالمندان یک امر طبیعی و عادی است. مدیریت برنامه دارویی سالمندان و کمک به آن‌ها برای مصرف داروهایشان در هر سنی می‌تواند چالش‌برانگیز و کمی سخت باشد و فراموشی یک دوز از مصرف دارو یک مشکل رایج است. مدیریت دارو یکی از مهم‌ترین خدمات مورد نیاز برای سالمندان است. زیرا تضمین می‌کند که سالمندان داروی مورد نیاز خود را دریافت کرده و از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.

یک متخصص مراقبت از سالمند می‌تواند با یک سالمند و پزشکش کار کند تا برنامه و روتینی را که برای مصرف داروهای او است رعایت کند. شخص مراقب برنامه دارویی را پیگیری می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که سالمند در صورت لزوم دارو مصرف می‌کند.

۳) تغذیه و کمک در حفظ وعده‌های غذایی سالم:

افراد مسن بیشتر در معرض خطر سوء تغذیه هستند. موارد مربوط به خرید مواد غذایی و تهیه غذا می‌تواند دریافت مواد مغذی مناسب را دشوارتر کند. علاوه بر این، برخی داروها و مسائل مربوط به سلامتی می‌توانند باعث تغییراتی در اشتها شوند که سالمندان را به سمت حذف وعده‌های غذایی سوق می‌دهد. به همین دلیل است که یکی از محبوب‌ترین خدمات موردنیاز برای سالمندان، حمایت از تغذیه و وعده‌های غذایی آن‌ها است. از متخصصان تغذیه تا مراقبانی که غذا می‌پزند، خدمات متعددی برای اطمینان از این که سالمندان به درستی غذا می‌خورند در دسترس است.

یک مراقب در حال کمک به یک فرد سالمند و ارائه خدمات مورد نیاز برای سالمندان به او است.
کمک به سالمندان

۴) تحرک و کمک به جابجایی آن‌ها:

به طور کلی، افراد سالمند چالش‌هایی را در زمینه تحرک تجربه می‌کنند. این می‌تواند به معنای چالش در رفت و آمد در داخل خانه یا چالش‌های رانندگی یا دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی باشد. یکی از با ارزش‌ترین خدمات برای سالمندان کمک به جابجایی و حمل و نقل آن‌ها است. یک مراقب می‌تواند به یک سالمند کمک کند تا در اطراف محل زندگی خودش راه برود و از سقوط و صدمات افتادن جلوگیری کند. یک مراقب یا خدمات جابجایی می‌تواند به این عزیزان کمک کند تا به قرارهای ملاقات با پزشک برای ویزیت، رویدادهای خارج از محل زندگی و … رسیدگی کند.

۵) مراقبت‌های بهداشتی:

برای برخی از سالمندان، وکالت‌نامه به یکی از عزیزان مورد اعتماد یا یکی از اعضای خانواده می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا چالش‌های مراقبت پزشکی را حل کنند.

۶) مدیریت پول و دارایی:

خدمات مراقبت از سالمندان به کمک در زندگی و فعالیت‌های روزمره محدود نمی‌شود. سالمندان همچنین در اموری مانند مدیریت پول خود به کمک نیاز دارند. برنامه‌ریزی برای بازنشستگی می‌تواند استرس‌زا باشد. حتی سالمندانی که در طول زندگی پس‌انداز کرده‌اند، باید به طور دوره‌ای وضعیت مالی خود را ارزیابی کنند. علاوه بر این، سالمندان در معرض خطر بیشتری برای قربانی شدن در کلاهبرداری‌های مالی هستند. کمک به مدیریت پول می‌تواند به جلوگیری از هرگونه هزینه غیر ضروری کمک کند. سالمندان می‌توانند برای کمک در امور مالی روزمره مانند پرداخت قبوض و تهیه بودجه به یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده مراجعه کنند.

در صورت امکان، سالمندان باید با یک مشاور مالی ملاقات کنند که می‌تواند به آن‌ها در برنامه‌ریزی برای مراقبت طولانی مدت از دارایی‌هایشان کمک کند. یک مشاور مالی در زمینه‌های مالی زیادی می‌تواند به افراد کمک کند. برای آگاهی از وظایف این مشاور برای رفع مسائل مالی خود مطلب مشاور مالی کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ را مطالعه کنید.


۷) ایمنی و امنیت:

یکی از خدماتی که معمولاً نادیده گرفته می‌شود، ایمنی و امنیت است. سالمندان نسبت به سایر گروه‌های سنی در معرض خطر بیشتری برای تجربه تصادف هستند. سالمندان بیشتر در معرض حوادثی مانند سقوط، آتش‌سوزی و تصادفات رانندگی هستند. علاوه بر این، سالمندان به احتمال زیاد فراموش می‌کنند اقدامات امنیتی مانند قفل کردن درها و ماشین خود را انجام دهند که آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. تعدادی خدمات ایمنی و امنیتی برای سالمندان وجود دارد.

۸) فرصت‌های تعامل اجتماعی:

انزوای اجتماعی یک مشکل واقعی در جامعه سالمندان است. ارتباطات اجتماعی هم برای سلامت روانی و هم برای سلامت جسمی حیاتی است. هنگامی که سالمندان تنها هستند، می‌توانند علائم فیزیکی واقعی را تجربه کنند. به عنوان یک مراقب سالمند چه در منزل او و چه در خانه‌ی مراقبت از سالمندان، همیشه با فرد سالخورده با مهربانی رفتار کنید و در مورد مسائل روز، جملات امیدبخش، سخنان شادی‌آور و هر موردی که باعث خوشحالی می‌شود با آن‌ها صحبت کنید. این روش می‌تواند کمک کند تا فرد سالمند از تنهایی در بیاید و دچار مشکلات روحی و افسردگی نشود.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب گرامی

اگر در زمینه‌ی خدمات مراقبت از سالمند تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای مراقبت از سالمند از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص مراقبت از سالمند به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی مراقبت از سالمند کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات مراقبت از سالمند دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب