5 مورد از مزایای تهویه هوای مناسب

۵ مورد از مزایای تهویه هوای مناسب

هوای تازه برای انسان ضروری است و ما در زندگی به آن نیاز داریم. بنابراین خوب است از مزایای یک سیستم تهویه هوای مناسب برای سلامتی بیشتر و تنفس بهتر بهره ببریم.

متأسفانه برای بسیاری از افراد این‌طور نیست. احتمالاً محیط شغلی و آب و هوای منطقه‌ی ما می‌تواند تعیین کند که ما زمان زیادی را در داخل خانه می‌گذرانیم. این امر به نوبه خود در انسان نیاز به یک سیستم تهویه هوای مناسب و خوب را ایجاد می‌کند. در یک دنیای ایده‌آل، ما دائماً بیرون از خانه و در هوای پاک و خوب تنفس می‌کنیم. پس زمانی را که در خانه‌ی خودمان هستیم باید در نظر بگیریم. این سوال مطرح می‌شود که مزایای سیستم‌های تهویه هوای مناسب چیست؟ در ادامه این مطلب از مجله‌ی روزساز به بررسی این مزایا برای سلامتی انسان می‌پردازیم.

تهویه چیست؟

اول، مهم است که بدانیم تهویه به چه معناست. تهویه به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن هوای تمیز (معمولاً در فضای باز) عمداً به یک فضا در داخل وارد می‌شود، در حالی که هوای کهنه حذف می‌شود و از بین می‌رود. انواع مختلفی از سیستم‌های تهویه هوای مناسب وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد که عبارتند از:

  • تهویه مطبوع (از جمله فن کویل)
  • پرده هوا
  • گردش مجدد هوا
  • نفوذ هوا

تهویه مخصوصاً برای فضاهای تجاری و صنعتی برای کنترل کیفیت هوای داخل ساختمان با رقیق کردن و جابجایی آلاینده‌های داخل ساختمان ضروری است. همچنین می‌توان از تهویه برای کنترل دما، رطوبت و حرکت هوا استفاده کرد.


چرا تهویه هوا مهم است؟

این امر به محل کار شما بستگی دارد. اغلب ممکن است نیاز داشته باشیم که زمان زیادی را در داخل خانه و در فضاهایی با تهویه ضعیف بگذرانیم. اگر مقدار زیادی از زمان کار خود را در این فضاها سپری می‌کنید، این می‌تواند برای سلامتی ما مضر باشد. به همین دلیل داشتن اتاق‌هایی با تهویه مناسب هم در خانه و هم در محل کار بسیار مهم است.

مزایای سیستم‌های تهویه هوای مناسب

۱) کنترل ناخالصی‌ها:

ممکن است فکر کنید که کیفیت هوای محل زندگی شما عالی نیست، به خصوص اگر در مرکز شهر شلوغ زندگی می‌کنید، اما در بسیاری از موارد، هوای داخل می‌تواند بیشتر از هوای بیرون آلوده باشد. یک سیستم تهویه خوب به دفع تجمع آلاینده‌ها، باکتری‌ها، رطوبت و بوهای نامطبوع مانند بوی بد بدن کمک می‌کند.

۲) تنظیم هوا:

تا زمانی که سیستم تهویه خوبی در محل خود نداشته باشید، کنترلی بر جریان هوا در ساختمان خود ندارید. هوای بیش از حد تازه می‌تواند به معنای قبض‌های انرژی با هزینه زیاد باشد، به همین دلیل است که تهویه خوب و مناسب به کنترل هوا کمک می‌کند، در حالی که سطح بهداشت و ایمنی لازم را برای محیط تنظیم می‌کند.

۳) متوقف کردن تراکم رطوبت در هوا:

تراکم می‌تواند منجر به ایجاد کپک و قارچ شود و پوسیدگی سطوح را بوجود بیاورد.این امر به طور طبیعی موردی است که باید از آن جلوگیری و اجتناب کنید. شرایط مرطوب و تراکم رطوبت نیز می‌تواند باعث مشکلات سلامتی مانند واکنش‌های آلرژیک و مشکلات تنفسی برای بسیاری از افراد شود. با این حال، اطمینان از این که شرکت یا سازمان شما و حتی محل زندگی شما دارای سیستم‌های تهویه خوب است، به کاهش این خطرات کمک می‌کند.

تصویر حاوی یک فن و هواکش است که در فضای خانه یا دستشویی ایجاد می‌شود تا به تهویه هوای مناسب و مطبوع کمک کند.
مزایای تهویه هوای مناسب

۴) کاهش دماها:

وقتی افراد زیادی در یک فضای محدود وجود داشته باشند، چه برای محل کار، کنفرانس یا یک رویداد عمومی، محیط به زودی گرم و خفه می‌شود. یک اتاق با تهویه مناسب راحتی را برای افراد با تعداد زیاد در یک محیط بوجود خواهد آورد. همچنین محیطی آرام‌تر ایجاد می‌کند و در عین حال باعث ایجاد یک محل کار پربارتر با انرژی بالا برای کارمندان می‌شود.

۵) مزایای تهویه هوای مناسب برای سلامتی:

یکی دیگر از مزایای سیستم‌های تهویه خوب تاثیر مثبت آن بر سلامت و تندرستی است. آلودگی هوای داخل خانه همراه با تهویه بد می‌تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله سردرد، آلرژی، آسم، بثورات پوستی و سینوزیت شود. با این حال، با نصب یک سیستم تهویه خوب می‌توان از این امر جلوگیری کرد.


فن یا هواکش چیست؟

فن وسیله‌ای است با سه پره فلزی که به دور و اطراف می‌چرخد و هوا را به یک جهت می راند. هواکش هر دستگاهی است که هوا را تامین می‌کند. یک فن ممکن است بخشی از یک هواکش باشد و ممکن است هواکش‌هایی وجود داشته باشد که از فن استفاده نمی‌کنند، مانند پنجره‌ها. فن‌ها و هواکش‌ها برای تهویه مطبوع مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند. این تجهیزات همچنین کاربرد زیادی در زندگی و سلامتی انسان دارند.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب عزیز:

اگر در زمینه‌ی خدمات نصب فن و هواکش تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب فن و هواکش از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب فن و هواکش به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نصب فن و هواکش کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات نصب فن و هواکش دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب