چگونه با افزایش سن پوست خود را محکم نگه داریم

چگونه با افزایش سن پوست خود را محکم نگه داریم؟

اگر با افزایش سن پوست شما درحال شل شدن است این مطلب مخصوص شماست. ما در این مطلب به بررسی این‌که چگونه با افزایش سن پوست خود را محکم نگه داریم می‌پردازد.

در کنار چین و چروک و خطوط ریز، افتادگی پوست یک نگرانی مرتبط با افزایش سن در ذهن بسیاری از افراد است. این عارضه می‌تواند تقریباً در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد، اما شایع ترین نواحی صورت، گردن، شکم و بازوها هستند. افتادگی پوست در اثر عوامل مختلفی از جمله نازک شدن اپیدرم (سطح پوست) و از دست دادن کلاژن ایجاد می‌شود. این مقاله به علت افتادگی پوست نگاهی می‌اندازد و به بررسی اینکه چگونه با افزایش سن پوست خود را محکم نگه داریم، می‌پردازد.


علت افتادگی پوست با افزایش سن چیست؟

درواقع افتادگی پوست برابر پیری است و تیترهای زیر می‌توانند دلایل آن را توضیح دهند.

از دست دادن کلاژن:

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن است و در استخوان‌ها، مفاصل و تاندون‌ها یافت می‌شود. همچنین با ایجاد ساختار درم، ضخیم‌ترین لایه پوست، پوست را جوان نگه می‌دارد. با افزایش سن، بدن به طور طبیعی کلاژن را از دست می‌دهد.

همانطور که می‌دانید کلاژن اصلی‌ترین پروتئین برای سلامت پوست است. اگر می‌خواهید شلی و افتادگی پوست خود را درمان کنید می‌توانید از مطلب فواید کلاژن پپتید که ممکن است از آن‌ها ندانید نیز کمک بگیرید.

شلی پوست در اثر کاهش وزن:

اگر مقدار زیادی وزن کم کرده‌اید، ممکن است با شلی پوست مواجه شوید. این به این دلیل است که با افزایش وزن بدن، پوست منبسط می‌شود. وقتی یک فرد برای مدتی وزن بیشتری را تحمل می‌کند، می‌تواند به فیبرهای کلاژن و الاستین پوست آسیب برساند. این عامل بر توانایی پوست برای بازگشت به محل خود پس از کاهش وزن تأثیر می‌گذارد. همین اتفاق در دوران بارداری نیز رخ می‌دهد، زمانی که پوست روی شکم منبسط می‌شود.

از آنجایی که شلی پوست می‌‍تواند به طور چشم‌گیری بر عزت نفس افراد تأثیر بگذارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تحت عمل جراحی برداشتن پوست اضافی قرار گیرند. برخی از روش‌های رایج عبارتند از ابدومینوپلاستی (تومی تاک) و ماستوپکسی (لیفت سینه).

چگونه با افزایش سن پوست خود را محکم نگه داریم؟

قرارگیری در معرض آفتاب:

خورشید نقش مهمی در علائم پیری زودرس دارد. قرار گیری در معرض اشعه ماوراء بنفش مسئول ۸۰ درصد علائم قابل مشاهده پیری صورت است. این علائم شامل چین و چروک، اختلالات عروقی و افتادگی پوست است. این اشعه‌ها به مرور زمان به الاستین پوست آسیب می‌رسانند و آن را تجزیه می‌کنند و منجر به افتادگی زودرس می‌شود. سال‌ها قرار گیری در معرض آفتاب حتی می‌تواند باعث نازک شدن اپیدرم، خارجی‌ترین لایه پوست شود. علاوه‌بر نور خورشید، پوست در معرض رادیکال‌های آزاد دیگری  قرار می‌گیرد که می‌توانند کلاژن و الاستین را تخریب کنند. این شامل سموم، آلاینده‌ها و حتی غذایی است که مصرف می‌کنید.

حال بنظر شما چگونه با افزایش سن پوست خود را محکم نگه داریم؟ آیا راه‌های غیرجراحی برای معکوس کردن این روند وجود دارد؟

مبارزه با افتادگی نباید در مطب پزشک انجام شود. راهکارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید.

کرم‌های سفت کننده پوست:

در حالی که نباید فقط به کرم‌های سفت کننده تکیه کنید، اما آن‌ها می‌توانند تفاوت‌های ظریفی را در سفت کردن پوست شل ایجاد کنند. برخی حتی ظاهر سلولیت را به حداقل می‌رسانند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این  راهکار ممکن است کمی زمان ببرد. علاوه بر این، برخی از کرم‌ها هیچ نتیجه‌ای ندارند پس در انتخاب کرم خود دقت کنید. برای استفاده و نتیجه حداکثری از کرم سفت کننده خود، کرمی را انتخاب کنید که حاوی این مواد ضد پیری باشد:

  • رتینوئیدها
  • کلاژن

از کرم روزانه استفاده کنید و مطمئن شوید که از یک روال پوستی سالم مانند استفاده منظم از ضد آفتاب بهره‌مند هستید.

تمرینات صورت:

اگر می‌خواهید یک لیفت صورت طبیعی داشته باشید، ورزش‌های صورت را امتحان کنید. می‌توانید این کارها را در خانه انجام دهید و هیچ هزینه‌ای برای شما ندارند. تمرینات صورت با استفاده از تکنیک‌های مختلف باعث تقویت و سفت شدن عضلات صورت می‌شوند. در حالی که شواهد بالینی کمی در مورد اثربخشی تمرینات صورت یا “یوگای صورت” وجود دارد، تحقیقات زیادی برای اثبات این امر انجام شده است. این تحقیقات نشان دادند که انجام تمرینات روزانه صورت نتایج مثبتی برای جلوگیری از روند پیری دارند. هنگام انجام تمرینات صورت، می‌توانید از غلتک یشم برای کمک استفاده کنید.

استفاده از این ابزار زیبایی چینی باستانی فواید زیادی از جمله مواد زیر دارد:

  • زهکشی و تخلیه لنفاوی
  • تحریک گردش خون
  • عضلات صورت را شل می‌کند.

ماساژ صورت یکی از روش‌ها برای محکم نگهه‌داشتن پوست با افزایش سن

مکمل:

وقتی صحبت از بهبود ظاهر پوست می‌شود، چند مکمل وجود دارند که می‌توانند این کار را انجام دهند. این‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • کلاژن پپتید: بازار این مکمل در چند سال گذشته به یک دلیل محبوب شده است این مکمل برای ترمیم کلاژن تجزیه شده در بدن عمل می‌کند. شما می‌توانید آن را به اشکال مختلف مصرف کنید، از جمله نوشیدنی کلاژن. آن را روزانه و به طور مداوم مصرف کنید تا نتیجه را ببینید.
  • ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی سلول‌های آسیب دیده پوست را ترمیم می‌کند، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و حتی به تولید کلاژن نیز کمک می‌کند.

چگونه با افزایش سن پوست خود را محکم نگه داریم؟

روش‌های زیبایی برای معکوس کردن این روند چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این سئوال هستید به مطالعه خود ادامه دهید. هنگامی که به دنبال سفت کردن پوست افتاده هستید، این روش‌ها می‌توانند به تسریع روند درمان کمک کنند:

لایه‌برداری شیمیایی:

لایه‌برداری شیمیایی روش‌ی با حداقل تهاجم است که بافت پوست را بهبود می‌بخشد. این روش این کار را با حذف سلول‌های آسیب‌دیده پوست از بیرونی ‌رین لایه پوست یا اپیدرم انجام می‌دهند. در حالی که لایه‌برداری شیمیایی اغلب بر روی صورت استفاده می‌شود، اما می‌توان آن را در نواحی دیگر بدن مانند گردن و دست‌ها نیز انجام داد. نتایج فوری نیستند و به نوع لایه‌برداری شیمیایی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، سه نوع مختلف وجود دارد:

  • سبک
  • متوسط
  • عمیق

برای بهترین نتیجه، توصیه می‌شود که درمان را هر ۴ تا ۶ هفته انجام دهید.

لایه برداری پوست با لیزر دی اکسید کربن یکی از روش‌ها برای محکم نگهه‌داشتن پوست با افزایش سن

لایه‌برداری با لیزر:

از آن به عنوان موثرترین درمان برای سفت کردن پوست یاد می‌شود. لایه‌برداری لیزری مستلزم استفاده از یکی از دو لیزر است:

  • دی اکسید کربن (CO2)
  • اربیوم. C02

همچنین این دو به از بین بردن جای زخم، زگیل و چین و چروک کمک می‌کند، توجه داشته باشید که اربیوم نگرانی‌های سطحی‌تر مانند خطوط ریز را برطرف می‌کند. با این حال، هر دو با تمرکز لیزر بر روی اپیدرم، بافت پوست را بهبود می‌بخشند. نتایج فوری نیستند و زمان بهبودی ممکن است تا چند هفته طول بکشد. احتمالاً تا رسیدن به نتایج دلخواه به چندین جلسه نیاز خواهید داشت. در حالی که نتایج می‌توانند تا ۵ سال باقی بمانند، چین و چروک‌ها و خطوط به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری دوباره ظاهر می‌شوند.


سفت کردن پوست با سونوگرافی:

اگر به دنبال یک لیفت سنگین هستید، سفت کردن پوست با اولتراسوند را امتحان کنید. امواج اولتراسوند با استفاده از گرما پوست را سفت می‌کند. این درمان بیشتر از لایه‌برداری با لیزر به لایه‌های پوست می‌رود. در نتیجه، این امر باعث تولید کلاژن می‌شود و به مرور زمان پوست صاف‌تر و محکم‌تر می‌شود. هیچ زمان بهبودی وجود ندارد و در حالی که تفاوت فوری را مشاهده خواهید کرد، تا ۳ تا ۶ ماه انتظار داشته باشید تا بهترین نتایج را مشاهده کنید.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد افتادگی پوست و درمان آن در تمامی سنین دارید مطلب روش‌هایی برای درمان افتادگی پوست و عوامل موثر در آن مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب