لایه‌بردار گیاهی

۱۱ دلیل برای استفاده از لایه‌بردار گیاهی

لایه‌بردار گیاهی یک روش بسیار سالم و طبیعی برای پاک کردن تمام آلودگی ها و سموم از صورت شما برای ایجاد پوستی درخشان و شاداب است.

در سال‌های اخیر محصولات وگان و محصولاتی که فاقد تست گیاهی هستند محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. مواردی مانند آزمایش بر روی حیوانات و مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات زیبایی نگرانی مصرف کنندگان را بیشتر می‌کند. یکی از این محصولاتی که ممکن است در فروشگاه‌های مراقبت از پوست وگان پیدا کنید، اسکراب یا لایه بردار است. یپدا کردن محصولات لایه‌بردار آسان است، اما اغلب برای استفاده عمومی فرموله می‌شوند. برخی از محصولات پوستی به جای بهبود بخشیدن به پوست، روی تمیز کردن چربی و کثیفی از پوست شما تمرکز دارند. در اینجا ۱۱ دلیل برای اضافه کردن یک لایه‌بردار گیاهی به روتین مراقبت از پوست شما آورده شده است.


لایه‌بردار گیاهی روند پیری را کند می‌کند:

انواع مختلفی از محصولات پوستی وجود دارند که ادعا می‌کنند روند پیری را کند یا حتی معکوس می‌کنند. آن‌ها قول می‌دهند به شما کمک کنند تا پوستی جوان و درخشان بدون چین و چروک و لکه داشته باشید. برخی از آن‌ها با سفت و لیفت کردن پوست کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر پوست را تغذیه می‌کنند. یک لایه‌بردار می‌تواند به کند کردن روند پیری به روش‌های مختلف کمک کند.

اول از همه، استفاده از اسکراب به از بین بردن پوست اضافی و مرده کمک می‌کند. پوست‌های مرده اگر به حال خود رها شوند می‌توانند پوست شما را چرب و بی‌روح جلوه دهد. اسکراب به آرامی لایه رویی پوست شما را بدون ایجاد آسیب یا تحریک از بین می‌برد.

ثانیاً، از بین بردن پوست‌های مرده روی بدن باعث می‌شود که ظاهری آراسته‌تر و صاف‌تری پیدا کنید. به همین دلیل است که اغلب لایه‌بردارها برای پوست‌های خشک مفید هستند. آن‌ها مانند لوسیون پوست خشک را جوان می‌کنند، و پوست خشک و مرده را از بین می‌برند و اجازه می‌دهند پوست جدید سالم‌تری داشته باشید.

در نهایت، بسیاری از محصولات پوست وگان دارای روغن‌های ضروری و مواد مغذی هستند که به بهبود ظاهر و احساس پوست شما کمک می‌کنند. موادی مانند روغن آرگان به محافظت از سد بیرونی پوست و همچنین تنظیم میزان سبوم تولید شده توسط منافذ پوست کمک می‌کند.

لایه‌بردار گیاهی روند پیری را کند می‌کند

۲. اسانس‌های تسکین دهنده:

بسیاری از محصولات خودمراقبتی وگان شامل استفاده از روغن‌ها و عصاره‌های ضروری است. این مواد نه تنها باعث بوی خوب این محصولات می‌شوند، بلکه می‌توانند انواع و اقسام تاثیرات مثبتی روی پوست شما داشته باشند.

به عنوان مثال، روغن گلرنگ یک ماده سبک وزن است که به مرطوب کردن پوست و بهبود سلامت کلی آن کمک می‌کند. این به پوست شما کمک می‌کند تا آب را مانند یک مرطوب کننده حفظ کند. با این حال، دارای رتبه کودوژنیک ۰ است، به این معنی که احتمال ایجاد آکنه یا مسدود شدن منافذ پوست بسیار کم است.

اگر از طرفداران روغن‌های ضروری برای اهداف آروماتراپی هستید، می‌توانید یک لایه‌بردار گیاهی نیز پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشد. اسطوخودوس یکی از رایج‌ترین عطرها است، اما می‌توانید محصولاتی را نیز پیدا کنید که حاوی نعناع هندی، عنبر و چوب صندل هستند. بسته به موادی که استفاده می‌شود، انواع مختلف محصولات پوستی می‌توانند شما را آرام کنند به شما انرژی بدهند.

۳. به روشن شدن جای زخم کمک می‌کند:

متأسفانه هیچ محصولی روی زمین نمی‌تواند جای زخم را به طور کامل از بین ببرد. با این حال، اسکراب یکی از راه‌های موجود برای کم‌ رنگ کردن زخم‌ها و کمک به ایجاد پوستی صاف و جدید است. بدن شما برای از بین بردن جای زخم از کلاژن استفاده می‌کند. کلاژن سازی ناحیه‌ی زخمی را تقویت می‌کند و از باز شدن مجدد آن جلوگیری کند. به این ترتیب جای زخم به مرور زمان روشن می‌شود اما این روند ممکن است مقداری زما‌ن‌بر باشد.

استفاده از لایه‌بردار یکی از راه‌های تسریع این فرآیند با پاکسازی آرام لایه بیرونی پوست است. این را در مناطقی که جای زخم وجود دارد بیشتر متوجه خواهید شد. در حالی که ممکن است اسکراب به بافت‌های برجسته کمک زیادی نکند، اما قطعا می‌تواند به صافی پوست شما و به حداقل رساندن ظاهر آسی دیده کمک کند.

روشن کردن جای زخم با لایه‌بردار گیاهی

۴. لایه‌بردار گیاهی منافذ شما را پاک می‌کند:

هر متخصص مراقبت از پوست اهمیت پاک کردن منافذ پوست را می‌داند. منافذ برای حرکت گازها و مایعات در پوست شما ضروری هستند، اما در صورت عدم کنترل می‌توانند مسدود و عفونی شوند. یکی از راه‌های تهاجمی‌تر برای باز کردن منافذ پوست، استفاده از نوارهای منافذ است. با این حال، این‌ها می‌توانند به راحتی پوست شما را تحریک کنند.

یک اسکراب همان چیزی است که باید از آن برای بقیه قسمت‌های بدن خود استفاده کنید تا منافذتان  پاک شود. لایه‌بردارها به جای چسبیدن به این منافذ و باز کردن آن‌ها مانند یک نوار، به شما این امکان را می‌دهند که به آرامی لایه بالایی پوست خود را بردارید. این اغلب منجر به رفع انسداد منافذ و تنفس بهتر پوست شما می‌شود.

در دستور استفاده برخی از اسکراب‌ها به شما توصیه می‌شود که قبل از شستشو، آن‌ها را چند دقیقه روی پوست خود بگذارید. این به این دلیل است که آن‌ها می‌توانند هم پوست شما را مرطوب کنند و هم اجازه دهند روغن‌ها وارد منافذ شما شوند.

۵. سایر محصولات زیبایی را تقویت می‌کند:

یکی از دلایلی که اغلب لایه‌بردار در روتین زیبایی و مراقب پوستی همه‌ی افراد قرار می‌گیرد این است که در واقع می‌تواند به عملکرد بهتر سایر محصولات آن‌ها نیز کمک کند. اسکراب لایه‌بردار به ایجاد زمینه‌ای بهتر برای عملکرد سایر محصولات شما کمک می‌کند. تمام سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد، به این معنی که پوست سالم شما مستقیماً با لوسیون‌ها و کرم‌های شما تماس پیدا می‌کند. از آنجایی که این محصول می‌تواند منافذ شما را نیز پاک کند، پوست شما بهتر می‌تواند هر گونه مواد مرطوب کننده را جذب کند.

علاوه بر این، محصولات لایه بردار وگان اغلب دارای مجموعه‌ای از مزایای مرطوب کننده خاص خود هستند. هنگامی که آن‌ها را با سایر محصولات خود استفاده کنید، نتایج بسیار بهتری خواهید داشت. با این حال، باید مطمئن شوید که از اسکراب خود بیش از حد استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از لایه‌بردار می‌تواند پوست سالم را نیز از بین ببرد. شما می‌توانید تا دو بار در هفته از آن استفاده کنید.

لایه‌بردار گیاهی به جذب محصولات مراقبت از پوستی کمک می‌کند

۶. بدون مواد شیمیایی خشن:

مشکلی که با بسیاری از شوینده‌ها و اسکراب‌های ارزان قیمت پیدا خواهید کرد این است که اغلب از پاک‌کننده‌های خشن برای انجام کار استفاده می‌کنند. حتی اگر یک اسکراب با استفاده از یک لایه‌بردار پوست مرده را از بین ببرد، اغلب آن را با چیزی مانند سدیم لورت سولفات دو برابر می‌کند تا پوست شما را تمیزتر کند. ممکن است بعد از استفاده از یک لایه‌بردار شیمیایی به اشتباه از یک پاک کننده اختصاصی استفاده کنید.

در نتیجه شما از سورفکتانت‌های زیادی استفاده می‌کنید که می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. علاوه بر این، بسیاری از محصولات ارزان‌تر از عطرهای نامعلومی استفاده می‌کنند که می‌توانند راه‌های هوایی پوست شما را تحریک کنند یا مواد نگهدارنده‌ای که می‌تواند باعث تعاملات منفی با بدن شما شوند.

همیشه قبل از این‌که محصولات را روی پوست خود قرار دهید، به آنچه در داخل آن‌ها به کار رفته است نگاه کنید.

۷. در لایه‌بردار گیاهی تمام موادها طبیعی هستند:

موادی که در محصولات وگان می‌بینید اغلب طبیعی هستند و به هیچ وجه برای پوست شما خشن و مضر نیستند.برای مثال، اکثر اسکراب‌های شفاف‌کننده بدن گیاهی شامل کره شی، عصاره گل، روغن نارگیل و روغن دانه شاهدانه و موادی از این قبیل هستند.

تفاوت بزرگ این محصولات با اکثر برندهای فروشگاهی این است که چقدر از این مواد استفاده می‌شود. یک محصول با نام تجاری فروشگاهی ممکن است خود را با عنوان دارای مواد طبیعی به بازار عرضه شود، اما شامل کم‌ترین مقدار از این روغن‌ها و عصاره‌ها در مقایسه با یک اسکراب بدن وگان باشد.

۸. بسته‌بندی پایدار:

یکی از مزایای کم‌تر شناخته شده استفاده از محصولات وگان این است که آن‌ها اغلب در بسته‌بندی‌های پایدار عرضه می‌شوند. اکثر شرکت‌هایی که این نوع محصولات را تولید می‌کنند به همان اندازه که به سلامت شما اهمیت می‌دهند به محیط زیست نیز اهمیت می‌دهند.

به این ترتیب، از چیزهایی مانند ظروف شیشه‌ای و بسته‌بندی قابل بازیافت برای کاهش تأثیر آ‌ن‌ها بر محیط‌زیست استفاده می‌کنند. مواد طبیعی که آن‌ها استفاده می‌کنند نیز برای استفاده در خارج از منزل یا زمانی که در جاده هستید بی‌خطر هستند.

۹. یک لایه‌بردار گیاهی گردش خون را تقویت می‌کند:

محصولات لایه‌بردار بیشتر به ظاهر بهتر پوست شما کمک می‌کنند. اما استفاده از چیزی مانند اسکراب بدن همچنین می‌تواند به تقویت گردش خون بدن و جریان خون به پوست شما کمک کند. لایه‌بردار برخلاف سایر محصولات زیبایی، اغلب شامل ماساژ دادن محصول به پوست شما می‌شود تا تا حد امکان به عمق پوست نفوذ کند. این عمل به طور همزمان باعث گردش خون بهتر می‌شود.

یک لایه‌بردار گیاهی گردش خون را تقویت می‌کند

۱۰. مشکلات پوستی را کاهش می‌دهد:‌‌

استفاده از لایه‌برداری پوست آن هم چند بار در هفته یک راه عالی برای کمک به کاهش مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما است. با پاک کردن منافذ و پوست مرده، به پوست سالم خود اجازه می‌دهید تا سایر محصولات زیبایی را که ممکن است استفاده کنید جذب کند. همچنین می‌توانید روند بهبود را تسریع کرده و ظاهر جای زخم را کاهش دهید.

به خاطر داشته باشید که همه اسکراب‌های بدن یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی از آن‌ها دارای موادی هستند که به مبارزه با مواردی مانند پوست خشک یا حساس کمک می‌کنند. برخی دیگر به منظور پاکسازی عمیق‌تر هستند. مطمئن شوید که بهترین اسکراب را برای نیازهای بدن خود انتخاب کنید.


با استفاده از لایه‌بردار گیاهی به حیوانات آسیبی نمی‌رسد:

مهم‌تر از همه، محصولات مراقبت از پوست وگان بدون هیچ گونه آزمایش حیوانی یا ظلم به حیوانات ساخته می‌شوند. برندهایی که ترکیبات کاملا طبیعی را در اولویت قرار می‌دهند به محیط زیست نیز اهمیت می‌دهند که به اینصورت حیوانات در معرض مواد شیمیایی سمی قرار نمی‌گیرند. اگر می‎‌خواهید مطمئن باشید که یک برند آزمایشی روی حیوانات انجام نمی‌دهد، می‌توانید اطلاعات آن‌ها را در وب سایت‌هایی مانند PETA یا Ethical Elephant جستجو کنید.

اگر قبلاً تجربه استفاده از اسکراب‌های بدن را دارید، می‌دانید که چه نوع فوایدی برای پوست و بدن شما به همراه دارند. استفاده از اسکراب لایه‌بردار وگان قدم بعدی در زمینه مراقبت از خود است. نه تنها مواد طبیعی برای پوست شما بهتر هستند، بلکه اغلب توسط کسب و کاری ساخته می‌شوند که هم به شما و هم به محیط زیست اهمیت می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با لایه‌بردار گیاهی مطلب فواید اسکراب بدن گیاهی برای پوست چیست؟ را مطالعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب