فواید کرم دور چشم

فواید کرم دور چشم چیست و چگونه کار می‌کند؟

کرم دور چشم یک فرمول سبک وزن است که برای درمان پوست ظریف اطراف چشم و برای انواع پوست طراحی شده است. در این مطلب فواید کرم دور چشم را بررسی می‌کنیم.

اگر شما هم عاشق مراقبت از پوست خود هستید، و تحقیقات زیادی در مورد این موضوع می‌کنید به احتمال زیاد اهمیت مراقبت از پوست سر تا پای خود را درک می‌کنید.  این مراقبت شامل مراقبت از پوست دور چشم شما نیز می‌شود. می‌گویند چشم‌ها دریچه‌ای به روح هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید همچنان درخشان بدرخشید، وقت آن است که با کرم‌های دور چشم آشنا شوید. در این مطلب، به پاسخ به این سوال که کرم دور چشم چه کار می‌کند پاسخ خواهیم داد. در واقع در این مطلب ما به این موضوع می‌پردازیم که چرا استفاده از کرم دور چشم بسیار مهم است. همچنین فواید کرم دور چشم را نیز بررسی می‌کنیم.


کرم دور چشم چیست؟

در اصل، کرم دور چشم یک فرمول سبک وزن است که برای درمان پوست ظریف اطراف چشم و برای انواع پوست طراحی شده است. کرم‌های دور چشم معمولاً حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان‌ها، پپتیدها و رتینول هستند که به افزایش تولید کلاژن و مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند.

اما آیا آن‌ها واقعا ضروری هستند؟ بله! پوست نازک اطراف چشم ما غدد چربی بسیار کمی دارد، به این معنی که هیدراته ماندن برای آن سخت‌تر است و این موضوع به این معنی است که علائم پیری به راحتی در اطاف چشم ظاهر می‌شوند. به همین دلیل است که کرم دور چشم برای سلامت پوست اطراف چشم  بسیار مهم و ضروری است.

فواید کرم دور چشم

کرم‌های دور چشم چگونه کار می‌کنند؟

کرم‌های دور چشم رطوبت دور چشم شما را تامین، و همچنین با تغذیه پوست ظریف اطراف چشم شما عمل می‌کنند. ترکیبات فعال کرم دور چشم به نرم کردن خطوط ریز و چین و چروک، کاهش پف و روشن کردن حلقه‌های تیره کمک می‌کند و در عین حال از پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. استفاده منظم از کرم دور چشم می‌تواند ظاهری جوان‌تری به شما هدیه دهد و در عین حال سلامت کلی پوست در ناحیه چشم را نیز بهبود بخشد.

فواید باورنکردنی کرم دور چشم:

کرم‌های دور چشم به طور خاص با مواد فعال اضافی فرموله شده‌اند که به رفع این مشکلات کمک می‌کند و می‌تواند برای افرادی که با پیری پوست یا سایر مشکلات رایج مانند خشکی، چین و چروک، خطوط، تغییر رنگ و موارد دیگر سر و کار دارند، بسیار مفید باشد. به مطالعه ادامه دهید تا پنج مزیت شگفت‌انگیز استفاده از کرم دور چشم را متوجه شوید. این مطلب ممکن است این قدرت را داشته باشد که روال مراقبت از پوست شما را تغییر دهد!

۱. از بروز علائم پیری جلوگیری می‌کند:

کرم دور چشم می‌تواند از بروز علائم قابل مشاهده پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری کند. مواد فعال در کرم دور چشم، مانند اسید هیالورونیک (برای تحریک تولید کلاژن) و آنتی اکسیدان‌ها، به طور خاص برای کمک به افزایش تولید کلاژن و افزایش سطح رطوبت در پوست فرموله شده‌اند.

این کرم به نرم کردن چین و چروک‌ها، درمان پف و روشن کردن حلقه‌های سیاه کمک می‌کند و در عین حال از نازک‌ترین پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. علاوه بر این، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب محافظت بیشتری در برابر آسیب‌های خورشیدی که می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود، فراهم می‌کند.

۲. مبارزه با سیاهی دور چشم یکی از فواید کرم دور چشم:

کرم دور چشم می‌تواند به کاهش ظاهر سیاهی دور چشم کمک کند. موادی مانند کافئین و ویتامین C می‌توانند به کاهش پف چشم کمک کنند. در حالی که نیاسینامید می‌تواند رنگدانه هیپرپیگمانتاسیون را که ممکن است به تیره شدن رنگ زیر چشم کمک کند، هدف قرار دهد. علاوه بر این، اسید هیالورونیک به تغذیه پوست ظریف اطراف چشم کمک می‌کند، که به نوبه خود می‌تواند به محو شدن حلقه‌های تیره و صاف شدن پوست کمک کند. برای بهترین نتیجه حتما از کرم دور چشمی استفاده کنید که حاوی این مواد باشد.

مبارزه با سیاهی دور چشم یکی از فواید کرم دور چشم

۳. مرطوب کننده و محافظت از ظریف‌ترین ناحیه پوست:

ستفاده از کرم دور چشم برای جوان و شاداب نگه داشتن پوست دور چشم بسیار مهم است، و از خشکی پوست دور چشم نیز جلوگیری می‌کند. این نه تنها پوست آسیب‌پذیر اطراف چشم شما را مرطوب می‌کند، بلکه لایه‌ای از محافظت در برابر عناصر خشن نیز فراهم می‌کند. به علاوه، بیایید واقع بین باشیم، چه کسی نمی‌خواهد با نوجوانی  اشتباه گرفته شود؟ پس ادامه دهید، خودتان را با یک کرم دور چشم درمان کنید و ببینید این همه هیاهو برای چیست.

۴. به کیسه‌های چشم کمک می‌کند:

کرم دور چشم می‌تواند به کاهش ظاهر کیسه های زیر چشم کمک کند. نشان داده شده است که موادی مانند کافئین و رتینول پف‌کردگی را کاهش می‌دهند، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و مغذی مانند ویتامین E نیز می‌توانند به محافظت در برابر متجاوزان محیطی که ممکن است به ظاهر کیسه‌ها کمک کنند، کمک کند. پپتیدها به بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام کمک می‌کنند که همچنین می‌تواند به کاهش ظاهر کیسه‌های چشم و خطوط ریز کمک کند.

۵. به سفت شدن ناحیه کمک می‌کند:

با افزایش سن، پوست اطراف چشم‌ها مانند نوار لاستیکی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است، شل می‌شود. اینجاست که کرم دور چشم برای محافظت از پوست استفاده می‌شود. این کرم نه تنها رطوبت را حفظ می‌کند، بلکه می‌تواند به سفت شدن  آن ناحیه ظریف نیز کمک کند. بنابراین، فراموش نکنید که به زیر چشمان خود عشق و توجهی را که لایق آن است بدهید.

چگونه از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

افزودن کرم دور چشم به روتین مراقبت از پوست دقیقا همان چیزی است که همه به آن نیاز دارند! ابتدا از تمیز و خشک بودن صورت خود قبل از استفاده مطمئن شوید. در مرحله بعد، با استفاده از انگشت حلقه خود (ضعیف‌ترین انگشت است و پوست اطراف چشم شما ظریف است)، با حرکات کوچک و دایره‌ای، کرم را به آرامی روی ناحیه حساس زیر چشم خود بزنید.

فراموش نکنید که کرم را تا استخوان ابروی خود نیز بالا ببرید! اگر کرم دور چشم خود را در یخچال نگهداری کنید قدرت و عملکرد آن دو چندان خواهد شد.

چگونه از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

چه زمانی از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

اگر شما عادت دارید که شب‌ها تا دیر وقت بیدار باشید استفاده از کرم دور چشم قبل از خواب ممکن است کار نهایی مراقبت از خود به نظر برسد. ناحیه چشم ظریف شما هر روز صبح به مقدار کمی TLC نیاز دارد. در حین خواب، بدن شما سلول‌ها را ترمیم و بازسازی می‌کند، به این معنی که کرم دور چشم شما می‌تواند کارهای سنگینی را انجام دهد. اما همانطور که روزتان را می‌گذرانید، پوست شما در معرض انواع استرس‌های محیطی قرار می‌گیرد که می‌تواند روی چشمان شما تاثیر بگذارد.

اینجاست که کرم دور چشم صبحگاهی شما وارد می‌شود. یک فرمول سبک و با طراوت که می‌تواند به، به حداقل رساندن پف، روشن کردن حلقه‌های تیره و آبرسانی به پوست شما کمک کند. در نظر داشته باشید که قبل از آرایش کردن استفاده از یا ضد آفتاب، باید اجازه دهید کرم دور چشم جذب شود. استفاده از کرم دور چشم دو بار در روز می‌تواند به حفظ طراوت و شادابی چشمان شما کمک کند.

عوارض جانبی کرم‌های دور چشم:

در حالی که کرم‌های دور چشم به طور کلی بی‌خطر هستند، مهم است که از عوارض جانبی احتمالی آن آگاه باشید، به خصوص برای کسانی که پوست حساسی دارند. کرم‌های دور چشم گاهی اوقات می‌توانند باعث تحریک پوست یا واکنش آلرژیک شوند.

همیشه قبل از استفاده از هر محصول جدید یک پچ تست روی پوست خود انجام دهید و در صورت احساس ناراحتی استفاده را قطع کنید. علاوه بر این، توجه داشته باشید که برخی از مواد تشکیل دهنده مانند رتینول می‌تواند باعث حساسیت پوست اطراف چشم در مواجهه با نور خورشید شود، بنابراین اگر از محصولات حاوی این ماده استفاده می‌کنید، حتما در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

فواید کرم دور چشم


 آیا می‌توانیم کرم دور چشم خود را با کرم مرطوب کننده جایگزین کنیم؟

در حالی که یک کرم مرطوب کننده می‌تواند به آبرسانی پوست ظریف اطراف چشم کمک کند، اما لزوما جایگزینی برای کرم دور چشم نیست. کرم‌های دور چشم با ترکیبات خاصی برای رفع نگرانی‌هایی مانند خطوط ریز، چین و چروک، حلقه‌های تیره یا پف دور چشم فرموله می‌شوند. از سوی دیگر، کرم‌های مرطوب‌کننده به دلیل نازکی و حساسیت پوست می‌توانند بیش از حد سنگین یا به طور بالقوه برای ناحیه چشم تحریک‌کننده باشند.

بهتر است علاوه بر مرطوب کننده خود از کرم دور چشم اختصاصی استفاده کنید تا حداکثر فواید را برای ناحیه چشم خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب