اشتباهات رایج مراقبت از پوست و نحوه رفع آن‌ها

پوست ما مهم‌ترین دارایی‌مان است پس مراقبت از آن همیشه امری الزامی می‌باشد برای همین بهتر است از اشتباهات رایج مراقبت از پوست جلوگیری کنیم و در راستای داشتن پوستی سالم و درخشان بکوشیم.

مراقبت از پوست نیاز به فداکاری و رسیدگی دارد. گاهی اوقات ما به دلیل نداشتن حوصله و به درستی از پوست خود مراقبت نمی‌کنیم. گاهی اوقات ممکن است در روتین مراقبت از پوست خود اشتباه کنیم. استباهی که شاید حتی آن را ندانیم. امروز ما به بررسی اشتباهات رایج مراقبت از پوست می‌پردازیم و این‌که چگونه می‌توانیم آن‌ها را از روتین مراقبت از پوست خود حذف کنیم. پس از مطالعه این مطلب دیگر از عادات بد پوستی تصادفی (یا عمدی) استفاده نخواهید کرد.


اشتباهات رایج مراقبت از پوست:

در زیر پنج مورد از اشتباهاتی که در زمان مراقبت از پوست خود ممکن است مرتکب شوید آورده شده است.

 گاهی اوقات با آرایش می‌خوابید:

همه ما زندگی‌های بسیار پرمشغله‌ای داریم، و گاهی اوقات وقتی واقعا خسته هستیم،  دستشویی صورت برای پاکسازی، پاک کردن آرایش و مرطوب کردن بسیار سخت نظر می‌رسد. هرگز با آرایش به رختخواب نروید خوابیدن با آرایش می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شود، زیرا در این صورت چربی، مواد آرایشی و سلول‌های مرده زیادی روی پوست خود خواهید داشت. همچنین می‌تواند منجر به ایجاد لک شود. پاک نکردن صورت یک اشتباه ساده است که می‌تواند شما را از داشتن پوست درخشانی که همه ما شایسته آن هستیم محروم کند!

با پیدا کردن راهی سریع و کارآمد برای پاکسازی، کار را برای خود آسان کنید. از میسلار واتر یا دستمال‌های پاک کننده ‌ی که مناسب نوع پوست شما است استفاده کنید. با میسلار واتر، هرگونه تجمعی مانند آلودگی و لوازم آرایشی را که ممکن است در طول روز روی پوست شما ایجاد شده باشد پاک می‌کند.

یکی از اشتباهات رایج مراقبت از پوست خوابیدن با میکاپ است

میسلار واتر در پاکسازی پوست موثر است زیرا این محلول مملو از میسل است، ذرات روغن محلول در آب چربی، کثیفی و… را مانند آهنربا از پوست شما می‌کشند. یک تکه پنبه را اشباع کنید و سپس به آرامی روی صورت خود بکشید تا کرم پودر، آرایش چشم، چربی یا باقی مانده از صورت شما پاک شود. میسلار واتر در پاکسازی انواع پوست از جمله پوست‌های چرب و حساس موثر است.

اگر شستشوی صورت برایتان سخت است پیشنهاد می‌کنیم حتما از میسلار واتر استفاده کنید. با استفاده از میسلار واتر، تنها با چند ضربه انگشت، کثیفی‌ها و آلودگی‌های روز را از صورت خود پاک کنید.

 به طور منظم ورزش نمی‌کنید:

خوب، احتمالاً فکر می‌کنید، “ورزش چه ربطی به روتین مراقبت از پوست من دارد؟” وقتی عرق می‌کنید، به باز شدن منافذ پوست برای دفع کثیفی و چربی کمک می‌کند. فقط بعد از عرق کردن پوست خود را تمیز کنید زیرا تعریق و سلول‌های مرده پوست می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد لک باشد. (نکته حرفه‌ای: حتما یک دستمال مرطوب در کیف باشگاه خود داشته باشید و قبل از شروع ورزش آرایش خود را پاک کنید. همچنین بعد از ورزش نیز حتما عرق خود را با دستمال پاک کنید.)

استفاده نکردن از ضد آفتاب یکی دیگر از اشتباهات رایج مراقبت از پوست:

ضد آفتاب یک محصول فوق‌العاده مهم برای پوست است. در واقع آنقدر مهم است که باید آن را به بخشی از روتین مراقبت از پوست روزانه خود تبدیل کنید. حتی وقتی بیرون برف می‌بارد، باید از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید. برخی از افراد هنوز به اهمیت استفاده از ضد آفتاب پی‌نبردند برای همین ممکن است از خود بپرسند چرا باید ضد آفتاب را به روتین پوست خود اضافه کنیم؟

استفاده نکردن از ضد آفتاب یکی دیگر از اشتباهات رایج مراقبت از پوست

جواب اینجاست. زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا حد زیادی بزرگ‌ترین عامل پیری و چروک پوست است. شما می‌توانید از آسیب‌های ناشی از نور خورشید به پوست خود به شکل لکه‌های خورشیدی، خطوط ریز و افتادگی پوست جلوگیری کنید. ساده‌ترین راه این است که همیشه از SPF استفاده کنید و سعی کنید از یک مرطوب کننده روزانه صورت یا کرم BB با ضد آفتاب موجود در آن استفاده کنید.

 شما بیش از حد لایه برداری می‌کنید:

لایه برداری سلول‌های مرده پوست سطح پوست شما را از بین می‌برد و به محصولات مراقبت از پوست کمک می‌کند موثرتر عمل کنند. سعی کنید حداقل یک بار در هفته یا با یک محصول مراقبت از پوست که حاوی اسیدهای میوه ملایم یا لایه‌بردارهای طبیعی، پوست خود را لایه برداری کنید. از لایه برداری بیش از حد خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند پوست شما را تحریک کرده و مستعد ابتلا به لکه‌ها کند.


شما آنتی اکسیدان‌ها را بخشی از زندگی خود قرار نداده‌اید:

آنتی اکسیدان‌ها نه تنها برای بدن بلکه برای پوست شما نیز عالی هستند. سعی کنید آنتی اکسیدان‌های روزانه خود را از غذا و همچنین محصولات مراقبت از پوست خود دریافت کنید. مقدار زیادی سبزیجات برگدار، مرکبات و انواع توت‌ها را مصرف کنید که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به بدن شما کمک می‌کنند و پوستی درخشان برای شما به ارمغان می‌آورند.

شما آنتی اکسیدان‌ها را بخشی از زندگی خود قرار نداده‌اید

محصولات مراقبت از پوست می‌توانند حاوی آنتی اکسیدان نیز باشند! به دنبال ویتامین C، ویتامین E، چای سبز و رتینول (ویتامین A) موجود در سرم‌های صورت، پاک کننده‌های صورت و مرطوب کننده‌ها باشید. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به پوست شما کمک کنند که بی‌عیب و نقص به نظر برسد.

پوست شما دارایی مهمی است که باید همیشه از آن مراقبت کنید. برای مراقبت بیشتر از پوست خود می‌توانید از مطالب بخش آرایش و زیبایی سایت ما کمک بگیرید. همچنین مطلب چند نکته برای دستیابی به پوستی صاف نیز می‌تواند به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب