معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی

معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی

در هر کشور، سالانه معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی برگزار می‌شود. مردم نیز از این جشنواره‌ها بسیار لذت می‌برند. جشنواره‌ها راهی عالی برای گذراندن اوقاتی فوق‌العاده با دیگران و در عین حال درگیر شدن با آداب و رسوم محلی به روشی ملموس است.

هر ساله هزاران جشنواره مختلف در سراسر جهان برگزار می‌شوند. ما فهرستی از معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی را در این مطلب از مجله روزساز ارائه داده‌ایم تا جشنواره‌های مختلف را بشناسید و در سفرهای خود در این جشنواره‌ها شرکت کنید و لذت ببرید.

لیستی از معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی:

۱- کارناوال ونیز

مکان: ونیز، ایتالیا

زمان: ۴۰ روز قبل از عید پاک، در روز سه‌شنبه

کارناوال ونیز یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی است که تاریخ آن به قرن یازدهم باز می‌گردد. این جشنواره در قرن هجدهم مورد تحسین بین‌المللی قرار گرفت. در طول هفته‌های کارناوال در هر سال، گردشگران و مردم محلی با لباس‌ها و ماسک‌های زیبا به خیابان‌ها می‌روند تا از موسیقی، رقص، مهمانی‌ها و فضای جشن لذت ببرند. جشن‌ها همچنین شامل نمایش‌های تئاتری زنده با شخصیت‌های سنتی جذاب و خنده‌دار، جشن‌های مجلل به سبک قرن هجدهم در ساختمان‌های زیبای قدیمی ونیزی، مهمانی‌های خیابانی در فضای باز و مراسم اهدای جایزه در پایان کارناوال شامل این جشن است.

یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی، فستیوال ونیز است که در آن افراد لباس زیبا می‌پوشند و با شادی جشن می‌گیرند.
فستیوال معروف ونیز هر ساله در ایتالیا برگزار می‌شود.


۲- جشنواره‌ی هولی

مکان: هند و نپال

زمان: بین پایان فوریه و اواسط ماه مارس

بدون شک هولی یکی از بزرگترین جشن‌های مذهبی و همچنین جزء معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی در سراسر دنیا است. همچنین جشنواره‌ی هولی به فستیوال رنگ‌ها هم معروف است. این فستیوال یک جشن بهاری است که همه چیزهای خوب بر شر غلبه دارند. این جشنواره همچنین پایان زمستان و جشن پیشاپیش فراوانی فصل برداشت بهار آینده است.

فستیوال هولی فرصتی برای بازی، رقص و آواز، برای مردم محلی و گردشگران فراهم می‌کند. این فستیوال در روز بعد از ماه کامل ماه مارس برگزار می‌شود. مردم این روز را با انداختن پودر رنگارنگ به غریبه‌ها، دوستان و اقوام، پرتاب کردن آب رنگی به یکدیگر و رقصیدن زیر آبپاش‌ها جشن می‌گیرند. در فستیوال هولی بر داستان‌های هندو در مورد این که دیو هولیکا را بسوزانند، تاکید می‌شود. بنابراین جشن‌های هولی با آتش‌سوزی‌های بزرگ همراه با آواز و رقص در آستانه‌ی جشنواره آغاز می‌شود.

فستیوال هولی یک جشن مذهبی است و یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی هم محسوب می‌شود. هر ساله در هند برگزار می‌شود و افراد به روی هم رنگ می‌پاشند.
جشنواره‌ی هولی در هند

۳- کارناوال ریو

مکان: ریودوژانیرو، برزیل

زمان: از جمعه آغاز و در چهارشنبه خاکستر پایان می‌یابد.

هیچ کارناوالی مانند کارناوال ریو وجود ندارد. در واقع، تقریبا غیرممکن است که به پایتخت برزیل بروید بدون این‌که به کارناوال آن فکر کنید. کارناوال ریو، یکی از جالب‌ترین و پربازدیدترین جشن‌های فرهنگی در سراسر جهان است. منشأ این جشنواره در عیدهای یونان باستان به افتخار دیونیسوس خدای شراب است. این کارناوال توسط رومی‌ها برای گرامی داشتن دو خدای خود تغییر داده شد و بعدا کلیسای کاتولیک تغییرات خود را انجام داد و جشنواره را درست قبل از این دوره جشن گرفت.

این جشنواره در ریودوژانیرو با رقص معروف سامبا، لباس‌های رنگارنگ چشم‌نواز، موسیقی تپنده، نمایشگرهای شناور باشکوه و انرژی برقی عنوان خود را به عنوان پایتخت کارناوال جهان به دست آورده است.

کارناوال ریو هر سال در شهر ریودوژانیرو در کشور برزیل برگزار می‌شود و یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی شناخته شده است.
کارناوال ریو در برزیل

۳- جشنواره‌ی گل بوریونگ

مکان: بوریونگ، کره جنوبی

زمان: ژوئیه

جشنواره‌ی گل بوریونگ Boryeong برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ برگزار شد، جشنواره نسبتا جدیدی است که در شهر ساحلی Boryeong، کره جنوبی برگزار می‌شود. این جشنواره در ابتدا برای ارائه روابط عمومی برای طیف وسیعی از لوازم آرایشی ایجاد شده با استفاده از گل غنی از مواد مغذی منطقه طراحی شد، اما این جشنواره به سرعت به محبوب‌ترین جشنواره تابستانی کره تبدیل شد. در حال حاضر، جشنواره‌ی گل بوریونگ فقط یک بهانه‌ی عالی برای پایین آمدن و کثیف شدن و کمی تفریح است.

تماشاگران جشنواره هر ساله برای پخش موسیقی زنده، قدم زدن در گل و لای غنی از مواد مغذی و فرصتی برای امتحان محصولات و خدمات مختلف بهداشتی و زیبایی مرتبط با گل به ساحل دایجون Daecheon می‌روند. افراد در حوضچه‌ی گلی غوطه ور می‌شوندو در گل و لای غنی از مواد مغذی می‌روند. از سرسره گل پایین می‌آیند یا با روی بدن خود با گل رنگی نقاشی می‌کشند ، صابون‌های گلی خود را می‌سازند و خود را در مسیر موانع پیچ و خم گل به چالش می‌کشند.

جشنواره‌ی گل بوریونگ هر ساله در کشور کره جنوبی برگزار می‌شود. این فستیوال به عنوان یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی در جهان شناخته شده است.
جشنواره گل بوریونگ


۴- جشنواره‌ی اکتبر

مکان: مونیخ، آلمان

زمان: اواسط یا اواخر سپتامبر تا آخر هفته‌ی اول اکتبر

در سال ۱۸۱۰ یک ولیعهد آلمانی با شاهزاده خانم خود ازدواج کرد. خانواده‌ی سلطنتی مهربان جشن‌های زیادی را برای همه‌ی مردم شهر باواریا، مونیخ برگزار کردند تا از آن لذت ببرند و همه آن‌قدر سرگرم شدند که تصمیم گرفتند همه این کارها را سال آینده و سال بعد از آن انجام دهند. بدین ترتیب جشنواره‌ی اکتبر ایجاد شد. حالا وقتی بیشتر مردم به ماه اکتبر فکر می‌کنند، به یاد هوای سرد، کدو تنبل و البته اکتبرفست می‌افتند.

جشنواره‌ی اکتبر هر سال به طور متوسط ۶ میلیون بازدیدکننده را به مونیخ می‌آورد و بنابراین، منصفانه است که بگوییم که به راحتی یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های اروپا است و از محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار است. به طوری که در سراسر ایالات متحده، جشن اکتبر در تعدادی از شهرهای برگزار می‌شود. جشنواره‌ی اکتبر (Oktoberfest)، جنبه‌هایی از فرهنگ غنی محلی، تاریخ، سرگرمی و بازی، غذای خوب را گرد هم می‌آورد. افراد به Wiesn (میدان نمایشگاه) می‌روند تا از نمایش‌های کشاورزی، راهپیمایی لباس‌ها، نمایشگاه‌های سرگرم‌کننده، نمایشگاه‌های تاریخی و فرهنگی، همه غذاهایی که احتمالا می‌توانند بخورند، لذت ببرند.

جشنواره‌ی اکتبر یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های جهانی است. هر ساله افراد زیادی در کنار هم جمع می‌شوند و این فستیوال را جشن می‌گیرند.
جشنواره‌ی اکتبر

اگر علاقه مند هستید تا در مورد جشنواره‌های جهان بیشتر بدانید. در مطلبی با عنوان فستیوال‌های معروف در جهان، موارد بیشتری را معرفی کرده‌ایم.

منبع

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب