شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در سرتاسر دنیا

شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در سرتاسر دنیا

در سیاره‌ی زیبای ما مکان‌های عجیب و غریب زیادی وجود دارند که ما با دیدن آن‌ها شگفت‌زده می‌شویم. پس برای شگفتی بیشتر با این مکان‌ها آشنا شوید.

در این مطلب از مجله‌ی روزساز، شما را با جالب‌ترین و عجیبترین مکان‌ها در سرتاسر دنیا آشنا خواهیم کرد که با دیدن این شگفت‌انگیزترین مکان‌ها هیجان‌زده خواهید شد.

۱. باگان (میانمار)

یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در میانمار باگان است که دره ۱۰۰۰۰ معبد نیز نام‌گذاری می‌شود. شهری باستانی است که از حدود سال ۱۰۴۴ تا ۱۲۸۷، مرکز پادشاهی باگان بوده است. حاکمان باگان دستور ساخت بیش از ۵۰۰۰ بنای مذهبی در دشت را دادند. امروزه بیش از ۲۰۰۰ مورد از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را می‌توان در حالت‌های مختلف تعمیر مشاهده کرد. بهترین راه برای تجربه زیبایی این شهر از طریق هوا و با بالون هوای گرم است.

یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در میانمار باگان است که دره 10000 معبد نیز نام‌گذاری می‌شود
دره‌ی هزار معبد در باگان میانمار

۲. کوه‌های رنگین‌کمان (چین)

این کوه‌های رنگارنگ زیبا یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در چین هستند که نقاشی نشده‌اند. آن‌ها نتیجه فرآیندهای زمین شناسی طبیعی هستند. آهن و مواد معدنی موجود در ماسه سنگ علت ظاهر رنگین‌کمان مانند این کوه‌ها هستند که به آن لقب کوه‌های رنگین‌کمان داده‌اند. این یک منظره سورئال و یادآور این است که سیاره‌ی ما، کره‌ی زمین چقدر می‌تواند زیبا باشد.

کوه‌های رنگین‌کمان یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در چین به عنوان یک جاذبه‌ی زیبای گردشگری
کوه‌های رنگین‌کمان (چین)

۳. سانتورینی (یونان)

این جزیره زیبای سانتورینی در یونان به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها بیشتر به دلیل معماری خود شناخته شد که با دیوارهای سفید و گنبدهای آبی آن مشخص می‌شود. این یک مقصد بسیار محبوب ماه عسل برای زوج‌های جوان است. وقتی این‌جا هستید، حتما از ساحل پریسا دیدن کنید که شن‌های آتشفشانی آن رنگ تیره مشخصی دارد که تضاد عمیقی با دریاهای آبی فیروزه‌ای ایجاد می‌کند.

جزیره زیبای سانتورینی در یونان به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها برای سفر و گردشگری
جزیره‌ی سانتورینی (یونان)


۴. بورا بورا (اقیانوس آرام)

این جزیره گرمسیری معروف در اقیانوس آرام جنوبی یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها و مقاصد بسیار محبوب برای تعطیلات است. جیمز کوک، کاشف بریتانیایی قرن هجدهم، بورا بورا را “مروارید اقیانوس آرام” نامید. در این جزیره، استراحتگاه‌های مجلل، آسمان آفتابی، آب‌های گرم و مردم محلی صمیمی را خواهید دید.

جزیره گرمسیری معروف بورا بورا در اقیانوس آرام جنوبی یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها و مقاصد بسیار محبوب برای تعطیلات است
جزیره‌ی بورا بورا (اقیانوس آرام)

۵. بالی (اندونزی)

در این‌جا با جزیره‌ی بالی در اندونزی به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها آشنا شوید. این جزیره ترکیبی جادویی از فرهنگ، مردم، فعالیت‌ها، آب و هوا، لذت‌های آشپزی، شب زنده‌داری و اقامتگاه‌های زیبا است. این مقصد عالی برای تعطیلات است.

جزیره‌ی بالی در اندونزی به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها
جزیره‌ی بالی (اندونزی)

۶. پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی (چین)

منظره پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی در چین به گونه‌ای به نظر می‌رسد که از یک فیلم با ژانر علمی و فانتزی الهام گرفته است. ممکن است آشنا به نظر برسد، زیرا یکی از الهام‌بخش‌های دنیای فیلم معروف «آواتار» جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ بود. ساختارهای طبیعی ستون مانند نتیجه فرسایش طبیعی هستند.

منظره پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی در چین به گونه‌ای به نظر می‌رسد که از یک فیلم با ژانر علمی و فانتزی الهام گرفته است
پارک ملی ژانگجیاجی (چین)

۷. غارهای کرم شب‌تاب Waitomo (نیوزیلند)

غارهای Waitomo Glowworm یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی نیوزلند است. این غار مملو از هزاران کرم شب‌تاب است که منظره‌ای از نور را ایجاد می‌کنند که شبیه آن‌هایی است که تا به حال دیده‌اید. راهنمایان تور که می‌توانند شما را به این کهکشان جادویی روی زمین ببرند، به گفته آن‌ها، نوادگان مستقیم رئیس مائوری هستند که در ابتدا غار را کشف کرد.

غارهای کرم شب‌تاب یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی نیوزلند است. این غار مملو از هزاران کرم شب‌تاب است که منظره‌ای از نور را ایجاد می‌کنند
غارهای کرم شب‌تاب در نیوزاند

۸. آنتلوپ دره (ایالات متحده آمریکا)

Antelope Canyon یک دره شکاف در سرزمین ناواهو (یک قبیله بومی آمریکا) در آریزونا است. نام ناواهو برای این دره Tsé bighánílíní است که به معنای مکانی است که آب از میان صخره‌ها می‌گذرد. این مکان در اثر فرسایش ماسه سنگ، به دلیل سیل ناگهانی تشکیل شد. با گذشت زمان، آب تمام لبه‌های سخت را صاف کرد و شکل‌های مشخص “جریان” ایجاد شد.

آنتلوپ دره یک دره شکاف در سرزمین ناواهو یک قبیله بومی آمریکا در آریزونا است
آنتلوپ دره

۹. استون هنج (انگلیس)

برخی اعتقاد دارند که این بنای ما قبل تاریخ که در انگلستان یافت شده، بین ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است. این یکی از مشهورترین بناهای دیدنی در جهان است و از سال ۱۸۸۲ یک بنای تاریخی حفاظت شده قانونی بوده است. مورخان هنوز مطمئن نیستند که این بنا چه هدفی را دنبال کرده است. بیشتر بر این باورند که می‌توانست محل دفن باشد.

استون هنج (انگلیس) یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در سرتاسر دنیا
استون هنج در کشور انگلیس

۱۰. دیوار بزرگ چین (چین)

البته فهرستی از مکان‌های جالب در سراسر جهان بدون دیوار چین کامل نیست. بر خلاف باور رایج، متأسفانه نمی‌توانید آن را از فضای بیرونی ببینید، اما با این حال ارزش دیدن آن را در زمانی که در این سیاره هستید، دارد. این بنا به عنوان یک استحکامات برای محافظت از چین در برابر گروه‌های مختلف عشایری از استپ اوراسیا ساخته شده است.

دیوار بزرگ چین (چین) یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها در سرتاسر دنیا
دیوار بزرگ چین

۱۱. دری به جهنم (ترکمنستان)

دهانه گاز دروازا که با نام‌های دری به جهنم یا دروازه‌های جهنم نیز شناخته می‌شود، مکانی منحصر به فرد در جهان است. هنگام حفاری برای یافتن گاز، زمین در یک فروچاله فرو ریخت و شروع به نشت گاز متان کرد. زمین شناسان شوروی که می‌خواستند آن را مهار کنند، گاز را آتش زدند تا از گسترش آن جلوگیری کنند. از سال ۱۹۷۱ به طور مداوم می‌سوزد. در ژانویه ۲۰۲۲، رئیس جمهور بردی محمداف علنا اعلام کرد که باید روشی برای خاموش کردن آتش پیدا شود تا بتوان از اثرات آن بر محیط زیست و سلامت عمومی جلوگیری کرد.

یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های گردشگری  در سرتاسر دنیا دهانه گاز دروازا که با نام‌های دری به جهنم یا دروازه‌های جهنم نیز شناخته می‌شود
دری به جهنم در ترکمنستان

۱۲. چشمه منشوری بزرگ (ایالات متحده آمریکا)

این چشمه بزرگ‌ترین چشمه آب گرم ایالات متحده و سومین چشمه بزرگ جهان است. در پارک ملی یلوستون، وایومینگ واقع شده است. اولین بار در سال ۱۸۷۱ توسط زمین شناسان کشف شد و نام آن را به دلیل رنگ چشمه به آن دادند. رنگ‌ها رنگین کمان هستند که می‌توانید با تابش نور سفید از طریق منشور نیز به آن‌ها دست پیدا کنید.

این چشمه منشوری زیبا بزرگ‌ترین چشمه آب گرم ایالات متحده آمریکا و سومین چشمه بزرگ جهان است
چشمه منشوری بزرگ

۱۳. نصیرالملک موسی (ایران)

مسجد نصیرالملک موسی  در ایران که به مسجد صورتی نیز شهرت دارد به خاطر شیشه‌های تزئینی رنگی گسترده‌اش شهرت دارد. نور بخش مهمی از مساجد است، زیرا نماد اصلی خداوند در اسلام است. شیشه‌های رنگی مسجد ملیله‌ای از رنگ‌های زیبا را در کف نمازخانه ایجاد کرده است. شما می‌توانید با مطالعه‌ی مطلب جاذبه‌های زیبای گردشگری در شیراز، با زیبایی‌های این شهر تاریخی آشنا شوید.

مسجد نصیرالملک موسی  در ایران که به مسجد صورتی نیز شهرت دارد به خاطر شیشه‌های تزئینی رنگی گسترده‌اش شهرت دارد
مسجد نصیرالملک موسی

۱۴. تاج محل (هند)

تاج محل، یک مقبره غول پیکر از مرمر سفید که در هند یافت شده است، از سال ۱۶۳۱ و ۱۶۴۸ به سفارش امپراتور مغول شاه جهان ساخته شد. این بنا به یاد همسر مورد علاقه امپراتور، ممتاز محل ساخته شده است. به طور گسترده یکی از شاهکارهای هنر اسلامی در هند و معماری به عنوان یک کل در نظر گرفته می‌شود.

تاج محل، یک مقبره غول پیکر از مرمر سفید که در هند یافت شده است، از سال 1631 و 1648 به سفارش امپراتور مغول شاه جهان ساخته شد
تاج محل در کشور هندوستان

۱۵. باغ‌های کنار خلیج (سنگاپور)

این پارک طبیعی بخشی از برنامه‌های سنگاپور برای بالا بردن کیفیت زندگی از طریق بهبود فضای سبز و طبیعت در شهر است. از آن زمان به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شده است. قابل توجه‌ترین ۱۸ ابردرخت که بین ۲۵ متر (۸۲ فوت) و ۵۰ متر (۱۶۰ فوت) هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیری بین دو ابردرخت بزرگتر قدم بزنند و از آن‌جا می توانند از منظره‌ای پانوراما از باغ لذت ببرند.

باغ‌های کنار خلیج در کشور سنگاپور یک جاذبه زیبای گردشگری است
باغ‌های کنار خلیج در کشور سنگاپور

۱۶. پترا (اردن)

پترا که در ابتدا برای ساکنانش به نام رقمو شناخته می‌شد، شهری تاریخی در اردن است که در کنار تپه‌ای ماسه سنگی حک شده است. منطقه اطراف آن از ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسکونی بوده است. در یک منطقه صحرایی ناهموار و کوهستانی قرار دارد و به احتمال زیاد به عنوان یک معبد آغاز شده است. صدها سال فراموش شد، اما در اوایل دهه ۱۸۰۰ توسط یک مسافر اروپایی دوباره کشف شد.

شهر پترا که در ابتدا برای ساکنانش به نام رقمو شناخته می‌شد، شهری تاریخی در اردن است که در کنار تپه‌ای ماسه سنگی حک شده است
پترا یک شهر تاریخی در اردن


۱۷. ماچو پیچو (پرل)

این ویرانه‌های قرن پانزدهمی اینکاها در قرن شانزدهم رها شد و در سال ۱۸۶۶ دوباره کشف شد. این ویرانه‌های اینکا در وسط یک جنگل کوهستانی استوایی، در ارتفاع ۲۴۳۰ متری از سطح دریا واقع شده است. پیاده‌روی تا ویرانه‌های شهر چهار روز طول می‌کشد، اما می‌توانید با قطار سریع‌تر به آن‌جا برسید. در بالای دامنه‌های آند، یکی از نفس‌گیرترین یادگارهای امپراتوری اینکاها است.

جاذبه‌ی زیبای گردشگری ماچو پیچو (پرل)
ماچو پیچو در پرل

۱۸. کاواچی فوجی گادنز (ژاپن)

شاید قبلا تصاویری از این باغ زیبا در ژاپن دیده باشید. این جاذبه در شهر کیتاکیوشو قرار دارد و گردشگران زیادی را می‌بیند که نمی‌توانند در زیر طاق‌های گلدار معروف بنفش، آبی و سفید قدم بزنند. در این باغ‌ها دو تونل گل پیدا خواهید کرد که هر کدام حدود ۱۰۰ متر طول دارند و دارای ۲۲ گونه مختلف ویستریا هستند.

کاواچی فوجی گادنز در کشور ژاپن یک جاذبه‌ی گردشگری با یک سقف که گل‌های زیبا از آن آویزان شده‌اند.
جاذبه زیبای گل‌دار کاواچی فوجی گادنز در ژاپن

۱۹. پارو تکتسانگ (بوتان)

Paro Taktsang در بوتان که به عنوان آشیانه ببر نیز شناخته می‌شود، یک صومعه بودایی تبتی در کنار صخره است. در سال ۱۹۹۸ آتش سوزی در ساختمان اصلی مجموعه رخ داد و بسیاری از نقاشی‌ها، آثار و مجسمه‌های با ارزش را از بین برد. خوشبختانه، صومعه آسیب دیده توانست به شکوه سابق خود بازگردد. اگر زمانی در بوتان هستید، بازدید از این صومعه باشکوه را فراموش نکنید.

صومعه بودایی پارو تکتسانگ در بوتان یک جاذبه‌ی گردشگری است که تاریخی نیز می‌باشد.
صومعه بودایی پارو تکتسانگ

۲۰. غارهای مرمر (شیلی)

این غارهای مرمر در پاتاگونیا در جنوب شیلی قرار دارند. این شگفتی طبیعی بیش از ۶۰۰۰ سال پیش در اثر فرسایش آب به وجود آمده است. این غارها که کاملا از سنگ مرمر ساخته شده‌اند، بسته به میزان نور و سطح آب تغییر رنگ می‌دهند. این بدان معنی است که می‌توانید چندین بار از آن‌ها بازدید کنید و یک غار را دو بار نبینید.

غارهای مرمر در پاتاگونیا در جنوب شیلی قرار دارند یک جاذبه گردشگری زیبا در کشور شیلی است
غارهای مرمر در شیلی

با مطالعه مطالب ما در بخش جاذبه‌های گردشگری، به مکان‌های مختلف در دنیا سفر کنید و با زیبایی‌های کشورهای مختلف و ایران بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب