12 اثر شگفت‌انگیز آب‌لیمو بر سلامت شما

۱۲ اثر شگفت‌انگیز آب‌لیمو بر سلامت شما

روز به روز بیشتر می‌شنوید که افراد مشهور و ناشناس صبح‌ها آب گرم با آب‌لیمو می‌نوشند. این یک روش سالم است و همچنین برای بدن شما هم بسیار مفید است. پس می‌توانید با مطالعه‌ی این مطلب از مزایای آب‌لیمو و تاثیرات آن بر سلامتی خود مطلع شوید.

این مطلب از مجله‌ی روزساز به شما اطلاعات دقیقی در رابطه با این که چرا باید آب‌لیمو را در برنامه غذایی خود قرار دهیم و اثر شگفت‌انگیز آب‌لیمو بر سلامت شما چه تاثیری دارد ارائه کرده است.

فواید مصرف آب‌لیمو:

۱) درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

متأسفانه همه ما هر از چند گاهی دچار آنفولانزا یا سرماخوردگی می‌شویم. به خصوص در ماه‌های سرد سال، نمی‌توانیم از این بیماری‌ها فرار کنیم. خوشبختانه، شما می‌توانید با نوشیدن مقداری آب‌لیمو، سیستم ایمنی بدن خود را کمی تقویت کنید. این به این دلیل است که لیمو و سایر مرکبات مانند پرتقال، سرشار از ویتامین C هستند. بنابراین از بدن شما در برابر هر گونه ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می‌کنند.


۲) مصرف آب‌لیمو و درمان مشکلات گوارشی

برای مشکلات گوارشی واقعاً جدی، همیشه ایده خوبی است که با یک متخصص و پزشک گوارش مشورت کنید. ولی اگر فقط گاهی اوقات برخی از علائم خفیف ناراحتی روده را دارید، می‌توانید یک لیوان آب‌لیمو بنوشید. این حاوی اسیدسیتریک است که به ترشح شیره معده کمک می‌کند و به سیستم گوارش شما اجازه می‌دهد غذا را بهتر پردازش و هضم کند.

۳) با مصرف آب‌لیمو، درد مفاصل خود را تسکین دهید.

با بالا رفتن سن، خطر درد مفاصل نیز در کمین شما است. اگرچه افراد جوان علاوه بر افراد پیر ممکن است به درد مفاصل مبتلا شوند. نوشیدن آب‌لیمو می‌تواند به تسکین بخشی از درد مفاصل شما کمک کند. به عنوان مثال، گفته می‌شود که آب‌لیمو، اسیداوریک را تا حدودی رقیق می‌کند که خوب است، زیرا تجمع اسیداوریک باعث درد مفاصل می‌شود.

12 اثر شگفت‌انگیز آب‌لیمو بر سلامت شما
فواید شگفت‌انگیز آب‌لیمو

۴) کمک به پیشگیری از سنگ کلیه

اگر تا به حال از سنگ کلیه رنج برده‌اید و درد سنگ کلیه را تجربه کرده‌اید، لازم نیست به شما بگوییم که این بیماری چقدر می‌تواند دردناک باشد. در بیمارستان‌ها می‌توانند به شما کمک کنند و سنگ‌های کلیه‌ی شما را درمان کنند، اگر شما فردی باشید که برای درمان به بیمارستان مراجعه نمی‌کنید، در این صورت، بهتر است آب‌لیمو بنوشید. سیترات موجود در آب‌لیمو می‌تواند به جلوگیری از تشکیل سنگ‌های کلسیمی کمک کند.

۵) تسکین درد در کیسه صفرا

بیماری سنگ کیسه صفرا دردناک است، اما دلایل دیگری وجود دارد که باعث بوجود آمدن بیماری سنگ کیسه صفرا می‌شود مانند التهابی که در کیسه صفرا بوجود می‌آید و لجن کیسه صفرا. البته، همیشه عاقلانه است که در صورت بروز این نوع علائم ناخوشایند با پزشک متخصص تماس بگیرید و حتما ویزیت شوید. آیا می‌خواهید برای جلوگیری از این علائم تلاش کنید و از بیماری‌های کیسه صفرا جلوگیری کنید؟ می‌توانید نوشیدن آب‌لیمو را در برنامه غذایی خود قرار دهید. آب‌لیمو می‌تواند باعث رقیق شدن صفرا و حل کردن سنگ کیسه صفرا شود.

۶) با نوشیدن آب‌لیمو به وزن دلخواه برسید.

آیا تا به حال سعی کرده‌اید چند کیلو وزن کم کنید؟ آیا رژیم‌های سخت گرفتید و در نیمه راه رژیم خود را رها کردید؟ با این حال، شما می‌توانید رژیم خود را آسان‌تر کنید و راحت‌تر به وزن دلخواه خود برسید. روش نوشیدن آب‌لیمو را امتحان کنید و آن را در روتین روزانه‌ی خود قرار دهید.

  • آب‌لیمو متابولیسم را تحریک می‌کند.
  • احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.
  • اشتهای کاذب شما را از بین می‌برد.
  • می‌تواند کاهش وزن شما را تسریع کند.

۷) درمان مسمومیت غذایی با آب‌لیمو

شگفت‌انگیز است بدانید که آب‌لیمو می‌تواند مسمومیت غذایی که بعضی اوقات دچار آن می‌شوید را رفع کند. وقتی غذاهای چرب و سنگین میل می‌کنید، وقتی یک وعده‌ی غذایی در رستوران می‌خورید و بعد از آن دچار مسمومیت می‌شوید، نوشیدن آب‌لیمو روشی است که معده‌ی شما را سبک می‌کند و مسمومیت شما را از بین می‌برد. زیرا باعث از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که بعد از غذا ممکن است در معده‌ی شما ایجاد شده باشند.

تجربه‌ی مشترک: همه‌ی ما وقتی حالت تهوع داریم از بزرگ‌ترهایمان می‌شنویم که به ما می‌گویند آب‌لیمو بخوریم. پس نوشیدن این مایع ترش تاثیر دارد.

12 اثر شگفت‌انگیز آب‌لیمو بر سلامت شما
درمانی بی‌نظیر به نام آب‌لیمو

۸) فشار خون بالا را کاهش دهید.

هنگامی که فشار خون بالا دارید، مهم است که به رژیم غذایی خود نگاه کنید. مواد و غذاهایی که باعث می‌شوند فشار شما روند صعودی داشته باشد و بالا برود را حذف کنید. اگر علاقه مند هستید که فشار خون خود را با روش دیگری پایین بیاورید و یا به دنبال راهی هستید که آسان و در دسترس باشد، نوشیدن آب‌لیمو را پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید آب‌لیمو بنوشید. آب‌لیمو بر روی رگ‌های خونی اثر پاک‌کنندگی دارد و می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

۹) با سوزش سر دل خداحافظی کنید.

احتمالا وقتی از سوزش سر دل رنج می‌برید حتی نمی‌خواهید به نوشیدن آب‌لیمو فکر کنید. چون این ماده بسیار ترش است. با این حال، شما می‌توانید از آن سود زیادی ببرید. مقدار کمی آب‌لیمو با آب می‌تواند به خنثی کردن اسید معده شما کمک کند و کمی درد شما را تسکین دهد.

۱۰) درمان جوش‌های صورت

خلاص شدن از شر جوش اغلب دشوار است. ممکن است روش‌هایی که وجود دارند در افراد تاثیرات متفاوتی داشته باشند. ولی آب‌لیمو می‌تواند به شما کمک کند. این ماده یک اثر قلیایی بر بدن شما دارد و این می‌تواند به کاهش جوش در صورت شما کمک کند.

۱۱) مبارزه با کم‌خونی

اگر با کم‌خونی دست و پنجه نرم می‌کنید و از این بیماری رنج می‌برید، می‌توانید آب‌لیمو بنوشید. اگر کم‌خون هستید، مهم است که مقدار زیادی غذاهای حاوی آهن بخورید، اما ویتامین C نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. این به این دلیل است که ویتامین C باعث می‌شود بدن شما آهن غذای شما را بهتر جذب کند. به همین دلیل اغلب می‌بینید که قرص‌های آهن حاوی ویتامین C نیز هستند. شما می‌توانید بعد از صرف غذای خود مقداری آب‌لیمو با آب بنوشید تا آهن موجود در غذا بهتر جذب بدن شما شود.


۱۲) با آلرژی خود خداحافظی کنید.

آیا وقتی گل‌های زیبا را می‌بینید، آلرژی شما ظاهر می‌شود و باعث عطسه و آبریزش چشم شما می‌شود؟ بسیاری از افراد ممکن است از این حساسیت رنج ببرند. با این حال، با استفاده از داروهای استاندارد، افراد این گونه نشان می‌دهند که انگار این آلرژی برای آن‌ها به یک بیماری تبدیل شده است. اما ظاهرا لیمو هم می‌تواند کمک کند! آب این میوه می‌تواند علائم آلرژی شما را تسکین دهد.

چگونه آب‌لیمو را بنوشیم؟

قبل از این‌ به بررسی فواید آب‌لیمو بپردازیم، اجازه دهید بهترین روش نوشیدن آب‌لیمو را به شما معرفی کنیم. در واقع، شما مجبور نیستید این مایع ترش را خالص بنوشید، چون ممکن است ترشی آن به مزاج شما خوش نیاید. بنابراین می‌توانید نصف لیمو را فشار داده و در آب ولرم رقیق کنید. سپس این نوشیدنی را با نی بنوشید تا اسید آب‌لیمو به مینای دندان شما آسیب وارد نکند. اگر باز هم ترشی آن شما را اذیت کرد می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل نیز اضافه کنید.

در مطلب مرتبطی با عنوان ۱۴ دلیل برای نوشیدن آب لیمو دلایل بسیار جالبی را برای استفاده از ترکیب آب و لیمو را بیان کرده‌ایم، در صورت تمایل این مطلب را از دست ندهید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب