تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی…

جاذبه‌های تهران: جاهایی که در تهران باید ببینید. در تعطیلات عید، همه‌ی افراد به این فکر می‌کنند که مسافرت کجا بروند؟ رفتن به شهرهای دور برای مسافرت دردسرهای خودش را دارد. تهران پایتخت ایران، جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که اگر در عید به مسافرت نرفتید، شما را سرگرم خواهد کرد.

چه با هواپیما چه با اتوبوس یا هر وسیله نقلیه‌ی دیگری، اولین شهری که بعد از ورود به کشور ایران به آن سفر می‌کنید، شهر تهران است و شما مشتاقانه کنجکاو هستید تا از این شهر باشکوه دیدن کنید. توصیف همه جانبه جاذبه‌های گردشگری ایران آسان نیست. با این حال، این مطلب از مجله‌ی روزساز جاذبه‌هایی را از شهر تهران به شما معرفی می‌کند که حتی اگر در عید به شهرهای دیگر ایران سفر نکردید تهران‌گردی کنید و یک تعطیلات زیبا و به یاد ماندنی داشته باشید.

۲۰ جاذبه‌ی زیبای شهر تهران

تهران پایتخت ایران از زمان سلسله‌ی قاجاریه بوده است که آقا محمدخان این شهر را به عنوان مرکز پادشاهی خود انتخاب کرد. به همین دلیل جاذبه‌های گردشگری تهران بیشتر متعلق به دوره قاجاریه و پس از آن است. این شهر در شمال ایران در دامنه کوه البرز قرار دارد.

۱) مجموعه کاخ‌های سعدآباد:

مجموعه‌ی سعدآباد با داشتن فضایی باشکوه و همچنین معماری چشم‌نواز، یکی از جاذبه‌هایی است که در تهران باید از آن دیدن کرد و شاید دوست نداشته باشید بازدید از آن را از دست بدهید. در کاخ سعدآباد نیز تعداد زیادی آثار گرانبها به نمایش گذاشته شده است. کاخ سعدآباد که قدمت آن به دوران قاجار و پهلوی برمی‌گردد از ۱۷ کاخ، موزه و تالار از جمله کاخ سبز، کاخ ملت، موزه هنرهای زیبا، موزه استاد بهزاد، موزه آبکار و … تشکیل شده است. این مکان می‌تواند ماکن منسبی برای تهران‌گردی باشد.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...

مجموعه کاخ‌های سعدآباد

۲) کلیسای جامع سنت سرکیس:

ممکن است بخواهید هنگام خرید صنایع دستی در خیابان ویلا، بازدید از کلیسایی در قلب یک کشور اسلامی قرار دارد را از دست ندهید. به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی تهران، کلیسای جامع حواری ارمنی سنت سرکیس در سال ۱۹۷۰ ساخته شد. این کلیسای یک شبه از بتون ساخته شده است که دیوارها و کف‌های بیرونی و داخلی آن با سنگ مرمر سفید پوشیده شده است. دیوارهای بالای محراب و دو طرف آن با نقاشی‌های نفیسی پوشیده شده است که موضوعات کتاب مقدس را نشان می‌دهد، مانند مریم مقدس با عیسی، عروج مسیح به آسمان و مصلوب شدن عیسی.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
کلیسای جامع سنت سرکیس

۳) دارالفنون:

دارالفنون اولین دانشگاه و موسسه آموزش عالی مدرن در ایران است که توسط امیرکبیر در سال ۱۸۵۱ تأسیس شد. این مدرسه نمونه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران، تعداد زیادی دانش آموز تحصیل کرده از جمله ۱۶ استاد اروپایی و ۲۶ استاد ایرانی تربیت می‌کرد. حیاط مدرسه دارای باغی آرام است که به شکل پرچم یونیون جک طراحی شده است و اطراف آن را دیوارهایی با کاشی‌های کتیبه‌ای تزئین کرده‌اند.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
مدرسه‌ی دارالفنون


۴) مجموعه و پیست اسکی بام تهران و توچال:

یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای تهران‌گردی مرکز تفریحی توچال است. با داشتن تعداد زیادی ماجراجویی نفس‌گیر، یکی از بهترین مکان‌های دیدنی تهران در ایران است. بام تهران (بام تهران) مکانی مناسب برای پیاده‌روی و تماشای منظره دلربای تهران است. رستوران‌ها و کافه‌های توچال در حالی که در باشگاه تیراندازی با کمان، باشگاه واقعیت مجازی، زیپ‌لاین و بانجی جامپینگ و غیره از یک ضربه آدرنالین لذت می‌برید، غذاها و میان‌وعده‌های لذیذی ارائه می‌دهند. پیست اسکی توچال که یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی تهران است در ارتفاعی ۳۸۵۰ متر بالاتر از سطح دریا، میزبان بسیاری از دوستداران اسکی در تمام طول سال است.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
مجموعه و پیست اسکی بام تهران و توچال

۵) تئاتر شهر تهران:

تئاتر شهر که مجموعه‌ای از هنرهای نمایشی است، از جمله جاذبه‌های تهران است که برای تهران‌گردی بسیار مناسب است. این مجموعه با طراحی زیبا، خروجی اصلی تئاتر هنری ایران محسوب می‌شود که در دوران پهلوی توسط معمار علی سردار افخمی ساخته شده است. دارای چندین سالن نمایش از جمله تالار اصلی، تالار چهارسو، تالار قشقایی و تالار سایه است.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
تئاتر شهر تهران

۶) برج آزادی:

برج آزادی به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران، قدیمی‌ترین نماد تهران و برج میلاد نماد مدرن آن است. برج آزادی تهران برجی به ارتفاع ۴۵ متر است که توسط ۴۶۰۰۰ قطعه سنگ و ۸۰۰۰ قطعه سنگ مرمر سفید طراحی شده است. گذرگاه‌ها، تالارها، گالری‌ها، موزه آزادی و یک کتابخانه در پایگاه وجود دارد. سطوح بالایی به سمت بالا باز است، در حالی که زیرزمین ۵ تا ۱۵ متر زیر سطح زمین است.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
برج آزادی

۷) کاخ گلستان:

کاخ گلستان که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تهران برای بازدید است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی تهران در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. کاخ گلستان با ارائه کاخ‌ها، موزه‌ها و تالارهای متعدد، برای بسیاری از مناسبت‌ها مانند تاج‌گذاری و دیگر جشن‌های مهم مورد استفاده قرار می‌گرفت. تخت مرمر، نوک کریم خانی، حوض‌خانه، تالار درخشان، عمارت خورشید (شمس‌العماره) و کاخ ابیز (کاخ سفید تهران) را در کاخ گلستان خواهید دید. موزه مردم‌شناسی تهران نیز در این کاخ قرار دارد.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
کاخ گلستان

۸) بازار بزرگ تهران:

بازارهای تهران از جمله مکان‌های دیدنی و مناسب برای تهران‌گردی هستند. بازار بزرگ تهران که قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد، از نقاط دیدنی تهران است. بازار تهران به‌عنوان سازه‌ای به سبک هزارتویی، بخش‌های مختلف مرتبط با یکدیگر را ارائه می‌کند. چندین بازار (با ورودی‌های مختلف)، از طریق راهروها و اتصالات به هم متصل می‌شوند. آن‌ها یک ساختار معماری پیچیده با کلیت سنتی و ویژگی‌های مدرن ایجاد می‌کنند. با علاقه مندی به بازارهای سنتی، می‌توانید از بازار تجریش نیز دیدن کنید.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
بازار بزرگ تهران

۹) کاخ مسعودیه:

کاخ مسعودیه یکی از بهترین جاذبه‌های تهرانگردی برای بازدید است. کاخ مسعودیه که در مرکز تهران و در نزدیکی میدان بهارستان قرار دارد، یکی از اماکن تاریخی تهران است، عمارت شگفت‌انگیز قاجاری است که تحت تاثیر معماری اروپایی در سال ۱۸۷۹ ساخته شده است. این عمارت در وسط باغی نفیس در منطقه‌ای واقع شده است. پنج هکتاری که از زیباترین دیدنی‌های خود تهران است. علاوه بر کاخ اصلی، می‌توانید یک خانه بهاری، عمارت سید جوادی و مشیرالملک و یک رستوران را نیز در محوطه پیدا کنید.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
کاخ مسعودیه

۱۰) غرفه احمدشاهی در کاخ نیاوران:

کاخ نیاوران با چند کاخ یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تهران‌گردی است. یکی از جاهای دیدنی تهران که در داخل این جاذبه تهران قرار دارد، غرفه‌ی احمدشاهی است. غرفه‌ی احمدشاهی معماری زیبایی را ارائه می‌دهد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. غرفه‌ی احمدشاهی که در گذشته کاخ تابستانی احمدشاه قاجار بوده است توسط محمدرضا شاه پهلوی برای جشن عروسی با ملکه فرح دیبا بازسازی شد. پرده، ظروف چینی، لوستر و وسایل تزئینی بهترین برندهای ممکن وارداتی از فرانسه و آلمان هستند.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
غرفه احمدشاهی در کاخ نیاوران

۱۱) پیست اسکی شمشک:

پیست اسکی شمشک یکی از جاذبه‎‌های تفریحی و تهران‌گردی است که در شمال شرقی شهر در دامنه رشته کوه‌های البرز قرار دارد. این جاذبه گردشگری تهران دارای دو شیب اصلی و یک پیست آموزشی است. مهتاب طولانی‌ترین شیب با طول ۱۹۵۰ متر است. پیست دیگری که ۹۵۰ متر طول دارد، شب نام دارد و اولین پیست شبانه کشور است که مجهز به نورپردازی عالی است. با علاقه به اسکی می‌توانید از پیست اسکی دیزین و پیست اسکی توچال در تهران نیز لذت ببرید.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
پیست اسکی شمشک

۱۲) موزه‌ی ملی ایران:

موزه‌های تهران از بهترین مکان‌های دیدنی تهران هستند. موزه‌های تهران تقریبا متعلق به دوره قاجار تا به امروز است. بیش از ۶۰ موزه در تهران وجود دارد که می‌توانید موضوعات مختلف را در آن‌ها بیابید. موزه هنرهای معاصر تهران، موزه آبگینه تهران، گنجینه جواهرات ملی، موزه فرش تهران و موزه هنر تهران تنها چند جاذبه گردشگری تهران در ایران هستند. موزه‌ی ملی ایران که در شهر تهران قرار دارد توضیحات منحصر به فردی در مورد تاریخ گذشته‌ی ایران و دوره‌ی باستان در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
موزه‌ی ملی ایران

۱۳) خیابان ۳۰ تیر:

به عنوان یک تفریحگاه شبانه محبوب، خیابان ۳۰ تیر یکی از بهترین مکان‌های دیدنی تهران است. خیابان ۳۰ تیر که مملو از کافه‌ها، کیوسک‌ها و غرفه‌های وان است، یکی از مکان‌های گردشگری تهران است که می‌توانید در آن غذاهای خیابانی، غذاهای ارزان و لذیذ، فست‌فودها، خوراکی‌های ایرانی و غذاهای سنتی میل کنید. با بازدید از خیابان ۳۰ تیر، می‌توانید یک شب خاطره‌انگیز را در کنار عزیزانتان بگذرانید. موزه ملی تهران، موزه باستان‌شناسی تهران و برخی اماکن تاریخی دیگر تهران نیز در این خیابان قرار دارند.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
خیابان ۳۰ تیر

۱۴) پل طبیعت:

پل طبیعت به عنوان یک سازه نمادین، با سبک معماری جدید خود، یکی از جاذبه‌های تهران‌گردی است که میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده در طول سال است. این سازه ۲۷۰ متری که در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین ساخته شده است، بزرگترین پل عابر پیاده خاورمیانه است. با داشتن یک پیاده‌روی به یاد ماندنی و یک غذای لذیذ بر روی پل، می‌توانید از این مکان دیدنی تهران، منظره‌ی زیبای تهران را نیز تماشا کنید.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
پل طبیعت تهران


۱۵) باغ نگارستان:

باغ و موزه نگارستان به‌عنوان یکی از مکان‌های تاریخی شاخص تهران‌گردی ، یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران هم است. نگارستان با ارائه باغ ایرانی نفیس مکانی مناسب برای پیاده‌روی و آشنایی با معماری ایرانی در قرن ۱۹ و ۲۰ است. باغ نگارستان به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های تهران برای بازدید، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی را نیز دارد که می‌توانید در حین بازدید از آن‌ها یک غذای لذیذ هم نوش‌جان کنید.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
باغ نگارستان

۱۶) برج طغرل:

برج طغرل، یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی تهران و متعلق به قرن دوازدهم است که در شهر ری، نزدیک تهران قرار دارد. این برج ۲۰ متری آجری مقبره حاکم سلجوقی طغرل است که در سال ۱۰۶۳ درگذشت. این برج نیز مانند سایر بناهای تاریخی آن زمان با گنبد مخروطی شکل ساخته شده بود که در اثر زلزله فروریخته است. برج طغرل به عنوان یکی از مکان‌های تاریخی تهران، گردشگران زیادی را در تمام طول سال به خود جذب می‌کند.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
برج طغرل

۱۷) دربند تهران:

دربند یک مرکز تفریحی نیست که فقط بتوانید در آن پیاده‌روی کنید و غذاهای خوش‌مزه بخورید. به دلیل علاقه مندی به بازی‌ها و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، ممکن است بخواهید از سورتمه تهران لذت ببرید، جایی که می‌توانید منظره شگفت‌انگیزی از کوه‌ها را ببینید.

دربند یکی از مکان‌های تفریحی تهران است که با حال و هوای کوهستانی، یک تفریحگاه محبوب و دیدنی در پایتخت ایران است. دربند با داشتن رستوران‌ها و چای‌خانه‌های سنتی زیاد، در هر روز میزبان گردشگران و افراد دیگر است. مکانی مناسب برای پیاده‌روی، جمع شدن به دور هم و تماشای مناظر زیبای تهران با خوردن غذاهای لذیذ، آجیل و میوه‌های خشک ایرانی و تنقلات خوشمزه است. سورتمه دربند نیز مکانی مناسب برای لذت بردن از تجربیات مهیج است. اگر علاقه مند به بازدید از این نوع مکان‌های گردشگری در تهران هستید، به درکه و فرحزاد هم سر بزنید.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
دربند تهران

۱۸) دروازه باغ ملی:

دروازه باغ ملی یا وزارت امور خارجه یک بنای تاریخی و دولتی در تهران است که توسط رضا شاه پهلوی در اوایل قرن نوزدهم ساخته شده است. این دروازه در گذشته نماد شهر تهران بوده و اکنون یکی از جاذبه‌های تهران در ایران به شمار می‌رود. قبلا به عنوان میدان تیر ارتش در دوره قاجار بوده و امروزه به پارک عمومی تبدیل شده و  بعدها دفاتر و موزه‌هایی به این مجموعه اضافه شده است. کتابخانه و موزه ملک یکی از مکان‌هایی است که از برترین جاذبه‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود. با علاقه به معماری کلاسیک، دروازه باغ ملی یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران برای شما خواهد بود.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
دروازه باغ ملی

۱۹) پارک سنگی جمشیدیه:

پارک سنگی جمشیدیه که در دامنه‌های البرز قرار دارد، یکی از قشنگ‌ترین جاذبه‌های تهران است. با تنفس هوای تازه، می‌توانید در حال میل کردن یک لیوان چای یا قهوه از زیبایی‌های طبیعت پارک لذت ببرید. پارک سنگی جمشیدیه شامل مجسمه‌‌های سنگی، درختان بلندقد قدیمی، آب‌نماها و برکه‌ها و مسیرهای سنگ‌فرش شده است. همچنین یک مسیر پیاده‌روی از قسمت پایینی پارک تا بالای کوه کلک‌چال وجود دارد.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
پارک سنگی جمشیدیه

۲۰) کاخ و میدان بهارستان:

کاخ و میدان بهارستان از قدیمی‌ترین جاذبه‌های تهران‌گردی است. کاخ بهارستان توسط میرزا حسین خان سپه‌سالار ساخته شد و سپس به اولین مجلس ایران تبدیل شد. در اطراف میدان سه باغ وجو دارد. اکنون مهم‌ترین وقایع تاریخی کشور ایران را روایت می‌کنند. چند مکان مهم تهران در نزدیکی میدان بهارستان قرار دارد، از جمله باغ نگارستان، موزه ملی هنر و کاخ مسعودیه.

تعطیلات عید بریم تهران‌گردی...
کاخ و میدان بهارستان

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب