درمان خانگی جهت روشن شدن پوست

چند درمان خانگی جهت روشن شدن پوست

در این مطلب چند درمان خانگی جهت روشن شدن پوست وجود دارد که می‌تواند به شما در داشتن پوستی سالم و شفاف کمک کند.

آیا می‌خواهید پوستی روشن و بی‌عیب داشته باشید؟ چهره روشن و بی‌عیب برای بسیاری از دختران رویایی است. اگرچه ممکن است با پوستی بی‌عیب و نقص به دنیا نیامده باشید، اما کرم‌ها و لوسیون‌های زیادی وجود دارند که به شما نوید پوست روشن‌تر و بی‌عیب و نقص را می‌دهند، چند درمان خانگی جهت روشن شدن پوست وجود دارند که می‌توانید به جای این معجون‌های مملو از مواد شیمیایی امتحان کنید تا در روشن شدن پوست به شما کمک کنند.

به طور کلی افراد زیادی پوست روشن را بهتر از پوست تیره می‌دانند، به همین دلید ما فهرستی از داروهای خانگی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید برای داشتن پوستی سالم و درخشان از آن‌ها استفاده کنید. این درمان‌های خانگی به شما کمک می‌کند تا از شر برنزه شدن خلاص شوید و پوستی روشن و بی‌عیب برای خود به ارمغان بیاورید.برای اطلاع از این درمان‌ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


۱. گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که از شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند و به کاهش فوری لک‌های ایجاد شده توسط خورشید کمک می‌کند. این ماده می‌تواند بهترین ماده طبیعی و درمان خانگی جهت روشن شدن پوست باشد. این نه تنها به روشن شدن پوست شما کمک می‌کند، بلکه آکنه را نیز درمان می‌کند.

برای استفاده از گوجه فرنگی روی پوست، تفاله گوجه فرنگی را با کمی آبلیمو مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه نگه دارید و سپس با آب خنک بشویید. برای داشتن پوستی روشن می‌توانید هر روز قبل از حمام از این خمیر استفاده کنید.

گوجه فرنگی یک درمان خانگی جهت روشن شدن پوست

۲. لیمو یکی از انواع درمان خانگی جهت روشن شدن پوست:

هنگامی که صحبت از روشن شدن پوست می‌شود، استفاده از لیمو برای پوست شما بسیار موثر خواهد بود. لیمو به کاهش لکه‌های روی پوست شما کمک می‌کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لیمو را به دو نیم کرده و نیمی از آن را روی پوست خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید. اما به یاد داشته باشید که بلافاصله پس از استفاده از لیمو روی پوست خود زیر نور خورشید قرار نگیرید. لیمو بهترین داروی طبیعی برای روشن شدن پوست است. به کاهش لکه‌های تیره کمک می‌کند.

۳. زردچوبه:

زردچوبه یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای پوست روشن است که در هر آشپزخانه‌ای موجود است و مانند جادو روی پوست شما عمل می‌کند تا آن را درخشان کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با سه قاشق چای خوری آبلیمو ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید. این ماسک را حدود ۱۵ دقیقه نگه دارید و سپس آن را بشویید. هنگام استفاده از این خمیر مراقب باشید زیرا می‌تواند لباس‌های شما را لکه‌دار کند، همچنین پوست شما پس از استفاده از این ماسک ممکن است زرد به نظر برسد.

زردچوبه یک درمان خانگی جهت روشن شدن پوست

۴. شیر یکی از انواع درمان خانگی جهت روشن شدن پوست:

شیر نه تنها یک پاک کننده خوب است، بلکه در روشن شدن پوست نیز به خوبی عمل می‌کند. با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری شیر و یک قاشق چای‌خوری عسل، ماسکی برای صورت آماده کنید و با حرکات دایره‌ای به آرامی روی صورت خود بمالید. ترجیحا از شیر پرچرب برای تغذیه و مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید.

۵. پک صورت ماست:

ماست واقعا در روشن شدن پوست شما موثر است. برای استفاده از آن جهت روشن کردن پوست صورت، خمیری از دو قاشق چایخوری ماست ساده و یک قاشق چایخوری عسل درست کنید. این خمیر را مخلوط کرده، آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. این ماسک را با آب سرد بشویید. اگر این روش را تکرار کنید، متوجه تفاوت رنگ پوست خود خواهید شد.

۶. ماسک صورت تخم مرغ:

می‌توانید با استفاده از تخم مرغ یک ماسک خانگی فوق العاده درست کنید. تخم مرغ را بزنید تا پف کند و سپس با برس آن را روی صورت خود بمالید. صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس با آب خنک بشویید. اگر نمی‌توانید بوی تند تخم مرغ را تحمل کنید، می‌توانید کمی آبلیمو یا اسطوخودوس اضافه کنید، بوی تخم مرغ را کاهش می‌دهد.

ماسک تخم مرغ یک درمان خانگی جهت روشن شدن پوست

 

۷. ماسک صورت میوه:

ماسک صورت میوه‌ای می‌تواند برای پوست شما معجزه کند. شما می‌توانید از انواع مختلف میوه ها مانند پاپایا، خیار و آووکادو برای تهیه ماسک میوه‌ای خانگی استفاده کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و دو قاشق چایخوری خامه به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

۸. گلاب:

گلاب به عنوان یک قابض ملایم روی پوست شما عمل می‌کند. پوست شما را نرم، تامین و در عین حال منافذ شما را سفت می‌کند. همچنین به تسکین پوست تحریک شده کمک می‌کند. برای استفاده از گلاب برای روشن کردن رنگ پوست خود، می‌توانید گلاب را به تمام ماسک‌های صورت خانگی اضافه کنید و از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید به سادگی از یک پد پنبه‌ای استفاده کنید و آن را روی پوست خود بمالید یا مقداری از آن را روی صورت خود بپاشید.

گلاب یک درمان خانگی جهت روشن شدن پوست

۹. درمان خانگی جهت روشن شدن پوست با ماسک پاپایا:

ماسک پاپایا به لایه برداری پوست کمک می‌کند و در عین حال پوست شما را با ویتامین C تغذیه می‌کند. برای تهیه ماسک پاپایا، آن را پوست بگیرید و برش دهید و تیتانیوم را با هم مخلوط کنید تا خمیری صاف به دست آورید. آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. با آب گرم بشویید و سپس خشک کنید.


۱۰. آب نارگیل:

کسانی که فکر می‌کنند آب نارگیل لطیف فقط برای رفع تشنگی بهترین است، باید در مورد فواید زیبایی آن بیشتر مطالعه کنند. آب نارگیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد و همچنین در روشن شدن پوست موثر است. اگر آب نارگیل را دو بار در روز به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بمالید، به طور طبیعی پوست روشنی خواهید داشت.

همانطور که گفته شد روشن شدن پوست و داشتن پوستی درخشان آرزوی تمام خانم‌ها است اگر شما هم جزء این افراد هستید پیشنهاد می‌کنم مطلب ۱۰ درمان خانگی برای درخشان شدن پوست را از دشت ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب