جاذبه‌های گردشتگری برای سفر در زمستان در ایران

بهترین شهرهای ایران برای سفر در زمستان

اکثر افراد از سفر در زمستان هراسان هستند اگر شما هم یکی از افرادی هستید که هنگام ورود زمستان از مسافرت منصرف می‌شوید این مطلب را مطالعه فرمایید

کشور عزیزمان ایران به داشتن چهار فصل متمایز شهرت دارد که خبر خوبی برای گردشگری در ایرانی است زیرا گردشگران تمام طول سال بدون نگرانی از سرما یا گرما می‌توانند سفر خود را آغاز کنند. اگر یکی از افرادی هستید که هنگام ورود زمستان از مسافرت منصرف می‌شوید، این مطلب منحصر به فرد ما را از دست ندهید. برای اینکه عاشق سفر در زمستان شوید کافی است یک بار آن را تجربه کنید. شما باید در اوایل فصل برنامه‌های سفر خود را تنظیم کنید، چه می‌خواهید زمستان را در یک مکان گرمسیری بگذرانید یا در مکانی سرد.


دمای زمستان ایران:

همان‌طور که می‌دانید گرم‌ترین شهرهای ایران در فصل زمستان شهرهای جنوبی هستند. دمای این شهرها معمولاً بین ۲۴ تا ۲۶ درجه است. اما در فصل زمستان شهرهای غرب مانند کرمانشاه، شمال مانند رشت و شمال شرق مانند تبریز تقریباً همیشه پوشیده از برف هستند. حتی در برخی مناطق دمای هوا به صفر و زیر صفر می‌رسد. در نهایت، شهرهای بزرگ ایران در مرکز، مانند تهران، اصفهان و شیراز، دمای ملایم ۸ تا ۱۲ درجه را تجربه می‌کنند. در این شهرها گهگاه برف می‌بارد، اگرچه هوا اغلب مطبوع یا مرطوب است.

جزیره قشم یکی از زیباترین مکان‌ها برای سفر در زمستان :

قشم یکی از زیباترین و عظیم‌ترین جزایر ایران، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. هوای جزیره قشم گرم و مرطوب است. با این حال، بسته به زمان سال دمای هوا نیز متفاوت است. در نتیجه، این جزیره اکنون یکی از لذت بخش‌ترین نقاط کشور عزیزمان برای تعطیلات و سفر در زمستان است. هنگام بازدید از این جزیره در فصل زمستان، نیازی به لباس‌های ضخیم نیست.

غار نمکدان قشم:

غار نمکدان یکی از جاذبه‌های قشم در ۹۰ کیلومتری این شهر قرار دارد. در این غار نمک‌ها شبیه یخ هستند. برخی از مناطق غار نمکی به دلیل تاریکی کامل ممکن است نیاز به استفاده از چراغ قوه داشته باشند.

غار نمکدان یکی از زیباترین مکان‌ها برای سفر در زمستان

دره ستاره:

دره ستاره نیز یکی از خیره کننده‌ترین مکان‌های خاورمیانه است. فاصله این دره تا قشم ۵ کیلومتر است. مردمی که زمانی در این مکان بودند می‌گفتند که این سنگریزه‌های عجیب و غریب حاصل ستاره‌ای است که روزی به جزیره افتاده است.

پارک کروکودیل:

آیا کروکودیل‌ها برای شما جذاب هستند؟ اگر چنین است، می‌توانید به پارک کروکودیل در ضلع غربی جزیره قشم بروید!

جزیره کیش:

به دلیل هوای زیبای زمستانی جزیره کیش که از گرمای ناخوشایند تابستان جلوگیری می‌کند، بازدیدکنندگان، تفریح و گشت و گذار در این جزیره را بسیار جذاب می‌دانند. طبیعت زیبای این جزیره تنها جاذبه‌های گردشگری در کیش نیست. آثار تاریخی نیز در کیش وجود دارد.

یکی از مکان‌های باستانی که نباید از دست داد، قنات ده هزار متر مربعی کاریز است. برخی از مناطق شهر تحت بازسازی قرار گرفته و اکنون برای عموم آزاد است. یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش، کشتی یونانی است که از دیرباز به عنوان نماد جزیره بوده است. این شناور در سال ۱۳۲۲ ساخته شد. به دلیل شرایط مه آلود و نبود فانوس دریایی در نزدیکی جزیره گیر افتاد.

چابهار یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در زمستان:

یکی از مکان‌هایی که هیچ مسافری نباید از آن بگذرد چابهار است. این شهر که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، تنها بندر اقیانوسی ایران نیز محسوب می‌شود. تالاب لیپار اولین جایی است که ممکن است برای دیدن چیزی بروید. تالاب صورتی نام دیگر تالاب در دره لیپار است. با رنگ صورتی خود منظره‌ای جذاب ایجاد کرده است. علاوه بر این، این یک مکان عالی برای تماشاگران پرنده است.

تالاب دره لیپار یکی از زیباترین مکان‌ها برای سفر در زمستان

کوه‌های مریخی:

کوه‌های کوچک مریخی یکی از جاذبه‌های دیدنی چابهار است. به دلیل نحوه قرار گرفتن کوه‌ها و دریاها در کنار یکدیگر شبیه یک عکس است. این کوه‌ها به دلیل رنگ قرمز و شکل مخروطی خود به عنوان کوه‌های مریخی شناخته می‌شوند! از ویژگی‌های چابهار می‌توان به جنگل‌های حرا، قلعه‌های پرتغالی‌ها و سواحل ناهموار اشاره کرد. این پورت قلب شما را به دست خواهد آورد.

خوزستان:

منطقه خوزستان (اهواز) که دارای دمای گرم است. خوزستان یکی از بهترین نقاط برای سفر در زمستان است. بنابراین اکنون بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. اهواز، شهری با ۱۰ پل بر روی رودخانه کارون، به شهر پل‌ها نیز معروف است! در این رودخانه می‌توانید قایق سواری را نیز انجام دهید.

بزرگ‌ترین شهر خاورمیانه از نظر تعداد پل در اهواز:

پل سفید یکی از مهم‌ترین نمادهای اهواز است. یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری اهواز، بنای معین التوجار است که دارای معماری سنتی و قدیمی است. در واقع، شما ممکن است پس از تماشای پل سفید از این ساختمان دیدن کنید زیرا در نزدیکی آن قرار دارد. یکی از معروف‌ترین بازارهای اهواز، بازار عبدالحمید است که بیش از یک قرن است که در آن وجود دارد. این بازار زمانی فقط در دسترس نخبگان بود، اما امروزه همه ممکن است از آنجا کالا بخرند.

سفر در زمستان به کرمان:

شهر تاریخی کرمان دارای جاذبه‌های متعددی از جمله باغ‌های قرون وسطایی، قلعه‌ها و کاروانسراها است. استان کرمان علیرغم داشتن چهار فصل و تجربه زمستان، دارای دمای معتدل با آسمان آبی زیبا در اکثر روزها است که آن را به یک نقطه محبوب برای تعطیلات در زمستان تبدیل کرده است. یکی از شناخته شده‌ترین نمونه‌های باغ ایرانی، باغ شازده ماهان است که در دوره قاجار ساخته شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. می‌توانید از خانه اصلی، عمارت سلطنتی، استخرها، حمام‌ها و فواره‌های باغ شازده ماهان بازدید کنید.

ارگ‌های بم و راین:

بزرگ‌ترین بناهای خشتی جهان ارگ‌های بم و راین هستند. خودتان را در حال قدم زدن در اطراف این شهرها و ارگ‌های تاریخی تصور کنید. مسجد گنجعلی خان که در مجاورت کاخ گنجعلی خان قرار دارد، به دلیل مصالح مرغوبی که در ساخت آن به کار رفته است، توجه تعدادی از گردشگران را نیز به خود جلب کرده است. شهر صخره‌ای میمند، امامزاده سه نعمت الله ولی و باغ شازده از دیگر نقاط دیدنی این تعطیلات فوق العاده در زمستان هستند، علیرغم این‌که گاهی روزهای برفی وجود دارد اما غالبا هوا خوب است.

باغ فتح آباد کرمان

یزد یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای سفر در زمستان:

یزد به عنوان دومین شهر مهم تاریخی جهان شناخته می‌شود و دارای چندین اثر تاریخی و باستانی است. یخچال میبد که به یخچال نیز معروف است، یکی از خیره‌کننده‌ترین مکان‌های تاریخی یزد در طول زمستان است. این یخچال در شهرستان میبد در پنجاه کیلومتری یزد قرار دارد. از دوران صفویه و از خشت و گل ساخته شده است. یکی دیگر از مکان‌های خیره کننده یزد مسجد است که از نظر گچ بری و کاشی کاری شاهکار مساجد ایرانی است.

باغ دولت آباد:

باغ دولت آباد مکان دیگری است که می ‌وانید به آن بروید. درختان این باغ منظره زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورند و کل شهر یک مکان فوق العاده برای تعطیلات زمستانی است. شهرهای دیگری نیز در نزدیکی یزد وجود دارند که مکان‌های دیدنی خیره‌کننده‌ای دارند، از جمله ارگ‌های خرانق، قلعه نارین و سریز.

سفر در زمستان و شیراز:

بیشتر بازدیدکنندگان ایران مشتاق دیدن شیراز و شهر باستانی افسانه‌ای تخت جمشید هستند. اگرچه اردیبهشت و مهر ماه‌های ایده‌آلی برای سفر به شیراز هستند، اما در زمستان نیز همچنان با تعداد زیادی از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی روبرو خواهید شد. شیراز یک گزینه عالی برای مسافران زمستانی است که از اسکی یا اسنوبورد لذت می‌برند زیرا ممکن است زمستانی به یاد ماندنی در کوه‌های زیبای آن داشته باشید. شیراز دارای چندین مکان طبیعی از جمله دریاچه برم فیروز و پیست اسکی در سپیدان است.

آبشار مارگون:

آبشار معروف مارگون در کنار یک پیست اسکی و تله کابین قرار دارد که گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه می‌کشاند. دریاچه مهارلو در سروستان بدون شک یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های ایران است. از اواسط فوریه تا مارس، این دریاچه دوست داشتنی پذیرای فلامینگوهای مهاجر است و شما از رنگ قرمز روشن آن شگفت زده خواهید شد!

آبشار مارگون یکی از زیباترین مکان‌ها برای سفر در زمستان

مکان‌های دیدنی دگیر شیراز در زمستان:

باغ ارم به دلیل وجود درختان همیشه سبز و گل‌های فصلی، در زمستان به همان اندازه خیره کننده است که در بهار است. شاه چراغ نیز مانند همیشه درخشان و دیدنی است. بازدید از خانه‌های قدیمی قوام و زینت الملک اکنون ساده‌تر شده است و درختان نارنج و نارنج همچنان سرسبز هستند.

مهم‌تر از همه، بازدید از تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد یا شهرهای باستانی ساسانی دارابگرد، سروستان و بیشاپور در طول ماه‌های زمستان در شیراز بسیار توصیه می‌شود، زیرا هوا عموماً روشن است. به طور کلی، از انتخاب شیراز به عنوان مکان تعطیلات خود در زمستان پشیمان نخواهید شد!

اگر تمایل دارید برای مسافرت به شیراز بروید بهتر است توصیه می‌کنیم حتما مطلب جاذبه‌های گردشگری شیراز را مطالعه فرمایید.

اصفهان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در زمستان:

اصفهان دارای انبوهی از سازه‌های چشمگیر برای دیدن و لذت بردن است که در نتیجه سال‌ها پایتخت ایران و امپراتوری صفویه ایران بوده است. در آن روزها، سفر در شهر مانند دیدن نیمی از جهان بود. اصفهان علیرغم اینکه یک مکان زیبا برای تعطیلات زمستانی است که توسط مناطق کویری احاطه شده است، با باغ‌های فراوان، رودخانه‌ای روان (در حال حاضر چند سالی است که زاینده رود خشک است) و پل‌های قدیمی خیره کننده مانند سی و سه پل، مانند زمرد سرسبز است.


تهران:

تهران یک کلان شهر بزرگ در دامنه جنوبی رشته کوه البرز با جمعیتی حدود ۱۵ میلیون نفر است. بازدیدکنندگان خارجی ممکن است این شهر را نه تنها به خاطر بناهای تاریخی یا مناظر شهری، بلکه برای نمایش زنده زندگی روزمره ایرانیان معاصر، کاملاً جذاب بدانند. باشگاه اسکی توچال که با تله کابین قابل دسترسی است و امکان اقامت در یکی از مرتفع‌ترین هتل‌ها، پیست اسکی شمشک و پیست اسکی دیزین را می‌هد که همگی مورد علاقه اسکی بازان مبتدی تا متخصص هستند.

اگر همیشه نگران اقامت خود در هنگام سفر هستید و تمایل به استفاده از خدمات بهترین هتل‌ها را دارید حتما مطلب برترین هتل‌های ۵ ستاره لوکس در ایران را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب