محبوب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در ایام نوروز

از آنجایی که دیگر چیزی به عید نوروز نمانده است و اکثر افراد در تکاپوی تعیین مکانی برای مسافرت هستند ما در این مطلب محبوب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در ایام نوروز را به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی از مهم‌ترین اعیاد ایرانی، جشن سال نو ایرانی یعنی نوروز است. نوروز در فارسی به معنای روز نو است و همان‌طور که می‌دانید از اول فروردین شروع می‌شود. آداب و رسوم خاصی وجود دارد که در این تعطیلات ۱۳ روزه انجام می‌شود، از جمله پهن کردن سفره هفت سین، حاجی فیروز و دیدو بازدید از اقوام. بسیاری از افراد از این تعطیلات طولانی و آب و هوای دلپذیر بهاری به عنوان فرصتی مناسب برای سفر در سراسر کشور یا خارج از کشور استفاده می‌کنند. همچنین نوروز فرصت مناسبی برای خارجی هاست تا به ایران سفر کنند و از نزدیک شاهد این جشن زیبا باشند. در این مطلب می‌خواهیم محبوب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در ایام نوروز را معرفی کنیم.


در این مدت، کشور از هیجان غوغا می‌کند. فعالیت‌های تفریحی مختلفی مانند تئاتر، کنسرت و حتی رقص‌های سنتی برای این تعطیلات در نظر گرفته شده است. از این رو سفر به ایران در نوروز می‌تواند یک تجربه فرهنگی هیجان انگیز برای توریست‌ها نیز باشد. با این حال، این نباید شما را از بازدید منصرف کند. در زیر می‌توانید لیستی از پربازدیدترین شهرها و نقاط محبوب گردشگری ایران، وسایل حمل و نقل موجود، اقامتگاه‌های گران قیمت و ارزان، تفریحات و غذاهای سنتی را مشاهده کنید.

در این ایام بسیاری از پربازدیدترین شهرها مانند اصفهان، شیراز، یزد، کرمان و کیش شلوغ می‌شوند و ممکن است پیدا کردن وسایل حمل و نقل و اقامت در لحظه آخر دشوار است. با این حال، این نباید شما را از بازدید منصرف کند.

اصفهان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ایام نوروز:

اصفهان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین گردشگران ایرانی و خارجی است. این شهر نه تنها از نظر تاریخی غنی است بلکه یکی از مدرن‌ترین شهرهای ایران نیز هست. فضایی پر جنب و جوش و همچنین مناظر زیبای تاریخی دارد. یکی از مکان‌های دیدنی‌ اصفهان میدان نقش جهان است. این میراث جهانی یونسکو نماد زیبایی، هماهنگی و قدرت سلسله صفوی است. کلیسای وانک، پل خواجو، پل سی و سه پل، بازار سنتی و کاخ چهل ستون از دیگر دیدنی های تاریخی قابل توجه است. نشستن در کنار زاینده رود معروف در شب، گوش دادن به صدای آب و لذت بردن از آواز مردم، حس جادویی است.

می‌توانید با هواپیما، ماشین، اتوبوس یا قطار از تهران به اصفهان سفر کنید. انواع هتل‌ها و هاستل‌های مناسب با هر بودجه‌ای در شهر وجود دارد. هتل پارسیان کوثر و هتل عباسی اصفهان از گران‌ترین هتل‌های اصفهان هستند. هتل قصر منشی، مهمانسرای میراث اصفهان و هتل قصر سرهنگ قیمت‌های بهتری ارائه می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با اصفهان مطلب شهر اصفهان، نصف جهان! را مطالعه فرمایید.

اصفهان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ایام نوروز

شیراز:

پایتخت تاریخی ایران باستان و مهد تمدن ایرانی شیراز است. این شهر تاریخی در تمام طول سال کانون گردشگران است. شیراز زادگاه شاعران سرشناس پارسی گوی سعدی و حافظ است. یکی از اشعار سعدی در سردر ساختمان سازمان ملل نگاشته شده است.

از جمله دیدنی‌های تاریخی شیراز می‌توان به تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، بازار سنتی و باغ ارم اشاره کرد. شیراز را به شهر شکوفه‌های نارنج نیز می‌شناسند و در اوایل بهار از کیلومترها خارج از شهر می‌توانید عطر شکوفه‌های آن را استشمام کنید. شما می‌توانید با هواپیما، اتوبوس، ماشین یا قطار به شیراز سفر کنید.

در شیراز نیز مانند اصفهان، هتل‌ها و هاستل‌های متنوعی در اختیار گردشگران است. هتل بزرگ شیراز، هتل هما و هتل زندیه از بهترین هتل‌های این شهر هستند. هاستل توتی، خوابگاه هفت و خوابگاه سنتی سهراب گزینه‌های اقتصادی‌تری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

اگر شما قصد سفر به شیراز را دارید برای آشنایی بیشتر با مکان‌های دیدنی شیراز مطلب جاذبه‌های گردشگری شیراز را مطالعه کنید.

یزد یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ایام نوروز:

گورستان تاریخی تا برج سکوت، قدیمی‌ترین آتشگاه جهان و آتشکده، یزد را دریچه راه مذهبی ایران قدیم می‌دانند که بزرگ‌ترین گروه زرتشتیان ایران در این شهر ساکن هستند. یزد در بخش مرکزی ایران در میان کویرهای زیبا واقع شده است. جذابیت پنهان یزد که در کل میراث جهانی یونسکو است، این است که با موفقیت در برابر گذشت زمان مقاومت کرده است. مارکوپولو از این شهر به عنوان «شهر اصیل یزد» یاد می‌کند که جواهری پنهان در کویر است.

یزد علاوه بر میراث زرتشتیان، مساجد و مقبره‌های مهمی مانند مسجد جمعه و مجموعه امیر چخماق دارد. قدم زدن در بازار سنتی یزد لذتی ناب با بوی ادویه‌های مختلف و نقوش زیبای ترمه دارد. یزد از طریق هواپیما، اتوبوس، ماشین یا قطار قابل دسترسی است. از بهترین هتل‌های شهر می‌توان به هتل داد، هتل باغ مشیرالممالک، هتل ارگ جدید یزد و هتل سنتی یزد اشاره کرد. هاستل یزد رست آپ، هتل جنگل و هاستل خشت آباد از بهترین گزینه‌های اقتصادی موجود در یزد هستند.

یزد یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ایام نوروز

کرمان:

کرمان، سرزمین پسته و فرش ایرانی، پایتخت سابق ایران است. این شهر سرشار از آتشکده‌ها، مساجد و گنبدهای سنگی است. جمعیت آن را اکثریت مسلمان فارس و اقلیتی زرتشتی تشکیل می‌دهند. شهر تاریخی کرمان آمیزه‌ای از مدرنیته و تاریخ کهن است.

باغ شازده، بازار بزرگ، مجموعه گنجی علی خان، میدان تاریخی گنجعلیخان و حمام ابراهیم خان از مکان‌های تاریخی این شهر هستند. شهر کرمان در نزدیکی کویر لوت قرار دارد و به عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط روی زمین شناخته می‌شود. کلوت‌های شهداد در مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰۰ متر مربع و یکی از معروف‌ترین نقاط گردشگری کویر لوت هستند.

برخی از مردم این مکان را شهر افسانه‌ای کلوت‌ها می‌نامند. کلوت‌ها در حدود ۲۰۰۰۰ سال پیش از فرسایش‌های چشمگیر بادی و آبی شکل گرفتند. هتل بین المللی کرمان پارس، هتل اخوان و مهمانسرای شاردو از بهترین هتل‌های این شهر هستند.


کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ایام نوروز :

مروارید خلیج فارس جزیره کیش یکی از معروف‌ترین جزایر خلیج فارس است. کیش به دلیل داشتن سواحل شنی مرجانی درخشان، آب‌های شفاف ساحلی، گیاهان متنوع و درختان بومی سال‌هاست که یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف بوده است. کیش با تاریخی ۳۰۰۰ ساله در سال ۲۰۱۰ توسط نیویورک تایمز در بین ۱۰ جزیره زیبای جهان قرار گرفت. فضای آرام جزیره و عدم نیاز به ویزا برای گردشگران خارجی آن را به بهترین نقطه برای تعطیلات تبدیل کرده است.

از جاذبه‌های گردشگری محبوب کیش می‌توان به دوچرخه سواری در اطراف جزیره، کشتی یونانی لنگر انداخته، ساحل مرجان، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، آب انبار دوقلو، لاک پشت‌های دریایی کیش، مجموعه درخت سبز و پارک آبی اقیانوس اشاره کرد. کیش با هواپیما و دریا قابل دسترسی است.

هتل بزرگ داریوش، هتل ویدا تاپ تورز و هتل دریایی ترنج از مجلل‌ترین هتل‌های کیش هستند. هتل فانوس کیش، هتل پارس نیک و هتل آفتاب شرق گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای را برای گردشگرانی که از این جزیره زیبا دیدن می‌کنند، ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب