16 تا از بهترین‌های بازیکن فوتبال در سال 2023

۱۶ تا از بهترین‌های بازیکن فوتبال در سال ۲۰۲۳

طرفدار کدام یک از بازیکنان محبوب فوتبال هستید؟ در این مطلب لیست بازیکنان و دروازه‌بانان معروف فوتبال در هر کشور برای علاقه‌مندان به این رشته آورده شده است.

خواستگاه مدرن فوتبال در انگلستان بیش از ۱۵۰ سال پیش، در سال ۱۸۶۳ آغاز شد. فوتبال از ورزش‌های گروهی است که به درجات مختلف شامل شوت کردن توپ برای گل می‌شود. بازی‌های فوتبال توسط بازیکنان زیادی و باشگاه‌های زیادی انجام می‌شود. فوتبال محبوب‌ترین بازی در جهان است که بازیکن عالی در این رشته بسیار زیاد دارد.

این مطلب از مجله‌ی روزساز به بررسی لیستی از بهترین بازیکنان فوتبال سال ۲۰۲۳ می‌پردازد که این بازیکنان ماهر و باتجربه در این رشته‌ی ورزشی هستند.

۱. لیونل مسی

لیونل آندرس مسی بازیکن فوتبال آرژانتینی است. مسی در ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریو، آرژانتین متولد شد. او در حال حاضر برای تیم پاری‌سن‌ ژرمن و تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند. مسی را یکی از بهترین بازیکنان نسل خود می‌دانند. مسی در سال ۲۰۲۱ برای هفتمین بار برنده جایزه توپ طلا شد و به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد. در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ هم تیم ملی آرژانتین به مرحله‌ی فیتال صعود کرد و برنده‌ی جام جهانی شد. مسی یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است. دارایی خالص مسی حدود ۶۲۰ میلیون دلار می‌باشد.

لیونل مسی بازیکن فوتبال
لیونل مسی در حال بازی فوتبال

۲. روبرت لواندوفسکی

روبرت لواندوفسکی بازیکن فوتبال اهل لهستان، در ۲۱ اوت ۱۹۸۸ ورشو، لهستان متولد شد. در سال ۲۰۰۷ کار بین‌المللی خود را با تیم زیر ۱۹ سال لهستان آغاز کرد. او به عنوان مهاجم برای باشگاه بارسلونا لالیگا و کاپیتان تیم ملی لهستان بازی می‌کند. لواندوفسکی اولین بازی خود را در فوتبال به عنوان یک بازیکن ثبت نشده برای باشگاه محلی پارتیزانت لزنو انجام داد. او یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان و جز ۱۵ بازیکن برتر فوتبال در سال ۲۰۲۳ است. دارایی خالص این بازیکن حدود ۸۵ میلیون دلارمحاسبه می‌شود.

روبرت لواندوفسکی بازیکن فوتبال
روبرت لواندوفسکی

۳. کریم بنزما

کریم مصطفی بنزما بازیکن فوتبال اهل فرانسه، در ۱۹ دسامبر ۱۹۸۷ در لیون فرانسه متولد شد. او برای باشگاه رئال مادرید اسپانیا و به عنوان مهاجم برای تیم ملی فرانسه بازی می‌کند. کریم بنزما به عنوان یک مهاجم فوق‌العاده بااستعداد توصیف می‌شود. همچنین او یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است و دارایی خالص او حدود ۷۳ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

کریم بنزما یکی از بازیکنان برتر فوتبال
کریم بنزما


۴. کیلیان امباپه

کیلیان امباپه لوتین بازیکن فوتبال اهل فرانسه، در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۸ در پاریس، فرانسه متولد شد که به عنوان مهاجم برای باشگاه لیگ ۱ پاری‌سن ژرمن و تیم ملی فرانسه بازی می‌کند. او یکی از بهترین بازیکنان جهان محسوب می‌شود. امباپه بهترین گلزن جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ قطر است و کفش طلا را در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر به دست آورد. او پردرآمدترین فوتبالیست جهان است و دارایی خالص او حدود ۱۵۰ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

کیلیان امباپه از بازیکنان برتر فوتبال
کیلیان امباپه

۵. کوین دی بروین

کوین دی بروین یک بازیکن فوتبال اهل بلژیک است. او در ۲۸ ژوئن ۱۹۹۱ در Drongen، گنت، بلژیک متولد شد. او به عنوان هافبک برای باشگاه لیگ برتر منچسترسیتی و تیم ملی بلژیک بازی می‌کند. کوین یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان در بین ۱۵ بازیکن برتر فوتبال جهان در سال ۲۰۲۳ است.  دارایی خالص او حدود ۶۰ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

کوین دی بروین بازیکن فوتبال در سال 2023
کوین دی بروین

۶. محمد صلاح

محمد صلاح حامد محروس غالی که با نام مو صلاح نیز شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل مصر است. صالح در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۲ در نگریگ مصر متولد شد. او به عنوان مهاجم برای باشگاه لیگ برتر لیورپول بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی مصر است. صلاح یکی از بهترین بازیکنان جهان و یکی از بهترین بازیکنان آفریقایی تمام دوران به حساب می‌آید. او یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است.  دارایی خالص او حدود ۸۸ میلیون دلار است.

محمد صلاح از بازیکنان فوتبال سال 2023
محمد صلاح

۷. کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو بازیکن فوتبال پرتغالی است و در ۵ فوریه ۱۹۸۵ در مادیرا، پرتغال متولد شد. او به عنوان مهاجم برای باشگاه النصر لیگ حرفه‌ای عربستان و کاپیتان تیم ملی پرتغال بازی می‌کند. به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران شناخته می‌شود. او برنده پنج جایزه توپ طلا و چهار کفش طلای اروپا شد و همچنین پردرآمدترین فوتبالیست جهان است. رونالدو همچنین یکی از ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان است و دارایی خالص او حدود ۴۹۰ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

کریستیانو رونالدو بازیکن فوتبال پرتغالی است و در 5 فوریه 1985 در مادیرا، پرتغال متولد شد.
کریستیانو رونالدو

۸. نیمار جی‌آر

نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور معروف به نیمار بازیکن فوتبال برزیلی است. او در ۵ فوریه ۱۹۹۲ در موگی داس کروز، ایالت سائوپائولو، برزیل چشم به جهان گشود. او اولین بازی حرفه‌ای خود را در سن ۱۷ سالگی انجام داد. یک بازیکن فوتبال اهل برزیل که برای باشگاه پاری‌سن ژرمن فرانسه بازی می‌کند. او یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است. دارایی خالص او حدود ۲۰۰ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

نیمار جی‌آر
نیمار جی‌آر

۹. لوکا مودریچ

لوکا مودریچ بازیکن فوتبال اهل کرواسی است و در ۹ سپتامبر ۱۹۸۵ در زادار کرواسی چشم به جهان گشود. او برای باشگاه رئال مادرید اسپانیا بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی فوتبال کرواسی است. این بازیکن جایزه توپ طلای جام جهانی ۲۰۱۸ را که به بهترین بازیکن مسابقات تعلق می‌گیرد، دریافت کرد. مودریچ یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است و دارایی خالص او حدود ۷۵ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

لوکا مودریچ
لوکا مودریچ

۱۰. اشرف حکیمی

اشرف حکیمی موح یک فوتبالیست حرفه‌ای است و در ۴ نوامبر ۱۹۹۸ در مادرید اسپانیا متولد شد. او برای باشگاه لیگ ۱ پاری‌سن ژرمن و تیم ملی مراکش بازی می‌کند و به عنوان یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال جهان شناخته می‌شود. حکیمی یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است. اشرف جکیمی دارای دارایی خالص حدود ۲۰ میلیون دلار  است.

اشرف حکیمی
اشرف حکیمی

۱۱. ویرجیل ون دایک

ویرجیل ون دایک بازیکن فوتبال هلندی است و در ۸ جولای ۱۹۹۱ در بردا هلند متولد شد. او به عنوان مدافع میانی برای باشگاه لیگ برتر لیورپول و تیم ملی هلند بازی می‌کند . ویرجیل ون دایک یکی از بهترین مدافعان جهان است و به خاطر قدرت، رهبری و توانایی هوایی‌اش شناخته شده است. او یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است. دارایی خالص او حدود ۲۲ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

ویرجیل ون دایک
ویرجیل ون دایک

۱۲. تیبو کورتوا

تیبو نیکلاس مارک کورتوا یک بازیکن فوتبال اهل بلژیک است و در ۱۱ می ۱۹۹۲ در بری، بلژیک به دنیا آمد. او به عنوان دروازه‌بان برای باشگاه رئال مادرید لالیگا و تیم ملی بلژیک بازی می‌کند و یکی از بهترین دروازه‌بانان فوتبال جهان است. کورتوا در فهرست نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر قرار گرفت و یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است. دارایی خالص او حدود ۱۱۸ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

تیبو کورتوا
تیبو کورتوا

۱۳. مانوئل نویر

مانوئل پیتر نویر یک فوتبالیست آلمانی است و در ۲۷ مارس ۱۹۸۶ در گلزنکرخن آلمان به دنیا آمد. او به عنوان دروازه‌بان و کاپیتان برای هر دو باشگاه بوندسلیگا بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان بازی می‌کند و یکی از بزرگترین دروازه‌بانان تاریخ این ورزش است. مانوئل نویر نیز در فهرست نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر قرار گرفت. نویر یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است و دارایی خالص او حدود ۴۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

مانوئل نویر
مانوئل نویر

۱۴. سون هیونگ مین

سون هیونگ مین بازیکن فوتبال اهل کره جنوبی است و در ۸ ژوئیه ۱۹۹۲ در Chuncheon-si، کره جنوبی به دنیا آمد. او به عنوان مهاجم برای باشگاه لیگ برتر تاتنهام هاتسپر و کاپیتان تیم ملی کره جنوبی بازی می‌کند و در فهرست نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر قرار گرفت. هیونگ مین یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است. دارایی خالص او حدود ۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

سون هیونگ مین
سون هیونگ مین

۱۵. سادیو مانه

سادیو مانه یک بازیکن فوتبال اهل سنگالی است. او در ۱۰ آوریل ۱۹۹۲ بامبالی، سنگال به دنیا آمد و  به عنوان مهاجم برای باشگاه بوندسلیگا بایرن مونیخ و تیم ملی سنگال بازی می‌کند. مانه یکی از بهترین بازیکنان جهان و یکی از بهترین بازیکنان آفریقایی تمام دوران است. او را جادوگر دنیای فوتبال نیز می‌نامند و  در فهرست نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر قرار گرفت. علاوه بر آن یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان است. دارایی خالص او حدود ۲۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

سادیو مانه
سادیو مانه


۱۶. امیلیانو مارتینز

دامیان امیلیانو مارتینز یک بازیکن فوتبال اهل آرژانتین است. او در ۲ سپتامبر ۱۹۹۲ در ماردل پلاتا، آرژانتین به دنیا آمد و به عنوان دروازه‌بان برای باشگاه لیگ برتر استون ویلا و تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند. او در ترکیب آرژانتین برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر قرار گرفت و در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر برنده دستکش طلایی شد. دارایی خالص او حدود ۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

امیلیانو مارتینز 
امیلیانو مارتینز 

اگر علاقه مند هستید در مورد بازیکنان فوتبال و ورزش‌های پرطرفدار بیشتر بدانید، می‌توانید با مراجعه به بخش دنیای ورزش این مطالب را مطالعه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب