لی مین هو بازیگر جذاب کره‌ی جنوبی

لی مین هو، بازیگر جذاب کره جنوبی

لی مین هو به عنوان بازیگر معروف و جذاب کره‌ی جنوبی شناخته می‌شود و در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. اطلاعات بیشتر در مورد زندگی این بازیگر را در این مطلب بخوانید.

لی مین هو بازیگر و خواننده جذاب و معروف کره‌ی جنوبی است که در زمره برترین ستارگان هالیو روز به حساب می‌آید. لی مین هو با سریال پسران برتر از گل در نقش گو جون پیو معروف شد. به واسطه‌ی این نقش جوایز زیادی برنده شد و شهرت و محبوبیت زیادی در کره و چندین بخش از آسیا به دست آورد. این نقش پله‌ای برای زندگی حرفه‌ای رو به رشد او بود که باعث شد او در چندین سریال دیگر، از جمله افسانه دریای آبی، شکارچی شهر و وارثان در نقش‌های اصلی بازی کند. این بازیگر کره‌ای با فیلم‌هایی مانند شکارچیان جایزه و گانگنام بلوز در پرده‌های بزرگ سینما نیز جای خود را به ثبت رسانده است. فعالیت‌های موسیقی او شامل دو آلبوم همه چیز من و آهنگ برای تو است.

دوران کودکی و اوایل زندگی لی مین هو:

لی مین هو در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۷ در هوکسئوک دونگ، دونگجاک گو، سئول در کره جنوبی متولد شد. او از کودکی آرزو داشت که یک فوتبالیست حرفه‌ای شود. استعداد و انرژی او باعث شد که در کلاس فوتبال جوانان مدیر فوتبال کره جنوبی و بازیکن سابق چا بوم کان انتخاب شود. اما پس از آسیب‌دیدگی در کلاس پنجم ابتدایی، مجبور شد نظرش را تغییر دهد. او سپس به بازیگری علاقه مند شد که در سال دوم دبیرستان شکل جدی به خود گرفت و در سال آخر با استارهاوس انترتینمنت قرارداد بست. او در دانشگاه کونکوک تحصیل کرد و مدرک کارشناسی خود را در رشته فیلم و هنر دریافت کرد.

عکس بچگی لی مین هو بازیگر سریال کره‌ای
عکس بچگی لی مین هو


حرفه‌ی شغلی لی مین هو:

۱. فعالیت‌های اولیه:

  1. عاشقانه: سال (۲۰۰۲)
  2. بدون توقف ۵: سال (۲۰۰۴)
  3. دستورالعمل عشق: سال (۲۰۰۵)
  4. راز پردیس: سال (۲۰۰۶)
  5. ماهی خال خالی: سال (۲۰۰۷)
  6. من سم هستم: سال (۲۰۰۷)
  7. بلند شو: سال (۲۰۰۸)

۲. فیلم‌های سینمایی:

  1. بازگشت دشمن عمومی: در نقش جونگ های یون، سال (۲۰۰۸)
  2. معلم انگلیسی مدرسه ما: در نقش اوه سانگ هون، سال (۲۰۰۸)
  3. گانگنام بلوز: در نقش جونگ دائه، سال (۲۰۱۵)
  4. شکارچیان بخشش: در نقش لی سان، سال (۲۰۱۶)
عکس لی مین هو از چپ به راست در سریال‌های افسانه‌ی دریای آبی، پادشاه ابدی، سرنوشت
عکس لی مین هو

۳. سریال‌های اصلی:

  1. پسران برتر از گل: در نقش گو جون پیو، سال (۲۰۰۹)
  2. ذائقه‌ی شخصی: در نقش جئون جین هو، سال (۲۰۱۰)
  3. شکارچی شهر: در نقش لی یون سانگ، سال (۲۰۱۱)
  4. سرنوشت: در نقش چوی یونگ، سال (۲۰۱۲)
  5. وارثان: در نقش کیم تان، سال (۲۰۱۳)
  6. افسانه‌ی دریای آبی: در نقش هو جون جه، سال (۲۰۱۶)
  7. پادشاه ابدی: در نقش لی گون، سال (۲۰۲۰)
  8. پاچینکو: در نقش کو هان سو، سال (۲۰۲۱)
  9. از ستاره‌ها بپرسید: سال (۲۰۲۳)

۴. مجموعه‌ی اینترنتی و آلبوم‌ها:

  1. خط عشق: سال (۲۰۱۴)
  2. هفت بوسه اول: سال (۲۰۱۶)
  3. آلبوم همه چیز من: سال (۲۰۱۳)
  4. آلبوم آهنگ برای تو: سال (۲۰۱۴)

با پیشرفت بسیار زیاد فیلم‌های کره‌ای و محبوبیت بازیگران کره‌ای، این صنعت علاوه بر جهان در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. اگر شما هم به این صنعت علاقه مند هستید و فیلم‌ها و بازیگران کره‌ای را دنبال می‌کنید، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم مطالب ما را در دسته‌ی سینمای شرق آسیا مطالعه کنید تا با به‌روزترین و جدیدترین سریال‌ها لحظه‌های خوشی را برای خودتان بسازید.

عکس جدید بازیگر کره‌ای لی مین هو
عکس جدید لی مین هو

دستاوردها و جوایز:

بخش اول:

  • لی مین هو با سریال پسران برتر از گل در نقش گو جون پیو بسیار خوش درخشید. محبوبیت بی‌نظیر پسران برتر از گل در سراسر کره جنوبی با بازی فوق‌العاده لی مین هو او را مورد توجه قرار داد. این مجموعه شهرت زیادی برای او ایجاد کرد و تعدادی جایزه و قراردادهای تأیید نیز برای او به ارمغان آورد. محبوبیت سرسام‌آور او منجر به توسعه موج کره‌ای دیگر در سراسر آسیا شد و او را به یک ستاره نوظهور هالیو تبدیل کرد.
  • بازی درخشان او در شکارچی شهر جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد در چهارمین دوره جوایز درام کره‌ای را برای او به ارمغان آورد. او همچنین به عنوان سفیر برند هیوندای ولستر در چین انتخاب شد.
  • از مجسمه مومی لی مین هو در مادام توسو شانگهای در آوریل ۲۰۱۳ رونمایی شد.
  • سریال وارثان در کره‌ی جنوبی و همچنین در سراسر آسیا با بیش از یک میلیارد بازدید در iQiyi، یک پلتفرم ویدیویی آنلاین در چین، به موفقیت بزرگی تبدیل شد. وارثان چندین جایزه درام SBS را برای لی مین هو به ارمغان آورد و همچنین محبوبیت او را در سطح محلی افزایش داد و در عین حال شهرت بین‌المللی او را به ویژه در چین افزایش داد.


بخش دوم:

  • سهم و محبوبیت او به عنوان یک بازیگر، افتخارات و قدردانی‌های متعددی را برای او به ارمغان آورده است. از جمله این شاهکارها می‌توان به سفیر افتخاری کمپین شبکه عشق برای یونیسف در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ اشاره کرد. برنده جایزه نخست وزیر در پنجمین جایزه فرهنگ و هنر مردمی کره در سال ۲۰۱۴.
  • بخش بشردوستانه این فوق ستاره او را در کارهای خیریه از جمله ایجاد وب سایت PROMIZ در سال ۲۰۱۴ برای جمع‌آوری کمک‌های مالی و آگاهی برای مسائل خیریه و اجتماعی و همچنین اهدای ۱۰۰ میلیون دلار به یونیسف در سال ۲۰۱۵ برای کمک به زلزله‌زدگان نپال دید.
  • با ۲۲.۵ میلیون طرفدار در ویبو، ۱۷ میلیون طرفدار در فیس‌بوک و بیش از ۳ میلیون دنبال‌کننده در توییتر، در رسانه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار ظاهر شده است.
  • در ۱۲ مه ۲۰۱۷ او خدمت سربازی اجباری خود را آغاز کرد، اما آسیب‌دیدگی از ناحیه پا در اثر تصادف در سال ۲۰۰۶ او را از خدمت به عنوان سرباز فعال معاف می‌کند.

زندگی شخصی لی مین هو:

خواهر بزرگ‌تر او، لی یونگ جونگ، به عنوان مدیر عامل MYM Entertainment، آژانس کره‌ای که او در حال حاضر با آن ارتباط دارد، خدمت می‌کند.
لی مین هو رابطه عاشقانه‌ای با بازیگران زن کره‌ی جنوبی، کیم هی سان و پارک مین یانگ داشت. او در سال ۲۰۱۵ با خواننده و بازیگر کره‌ی جنوبی، بائه سوزی آشنا شد و قرار گذاشت. اما بعد از چند وقت از هم جدا شدند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب