آدم‌های موفق چگونه صبح خود را آغاز می‌کنند؟

آدم‌های موفق چگونه صبح خود را آغاز می‌کنند؟

یک روتین صبحگاهی خوب می‌تواند یک روز عالی را برای شما به ارمغان بیاورد تا بتوانید در کارهای خود بهترین نتیجه را بگیرید.

روتین صبحگاهی افراد موفق

یک روتین سالم می‌تواند کلید موفقیت شما باشد. نحوه گذراندن چند ساعت اول صبح می‌تواند روال را برای بقیه روزتان تنظیم کند. روتین‌های صبحگاهی به یک روز پربار منجر می‌شوند، زیرا مرحله تصمیم‌گیری را حذف می‌کنند و در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کنند. برخی از تحسین‌شده‌ترین، خلاق‌ترین و موفق‌ترین افراد جهان به برنامه‌های صبحگاهی خود تکیه می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که روزهایشان تا حد ممکن پربار و پربازده است. اگر در برابر آلارم صبحگاهی خود مقاومت می‌کنید و ترجیح می‌دهید چرت بزنید، ممکن است از چند نکته زیر برای ایجاد یک روتین بهتر برای شما مفید باشد.

اولین و مهم‌ترین فاکتور در روتین صبحگاهی برای آدم‌های موفق، صبح زود بیدار شدن است پس این چند نکته برای بهتر کردن خواب به شما کمک می‌کند تا صبح‌ها راحتر از خواب بیدار شوید

۱۰ روال صبحگاهی که افراد بسیار موفق آنها را قبول دارند

آدم‌های موفق در طول تاریخ به عنوان افراد سحرخیز شناخته شد‌اند. تجربه ثابت کرده است افرادی که صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شوند در یک روز به چیزهای بیشتری دست پیدا می‌کنند و این فرصت را به آن‌ها می‌دهد که هر روز خود را با یک طرح تازه و منظم شروع کند.
۶ دلیل برای زود بیدار شدن

۱. سعی کنید صبح‌ها زود بیدار شوید

شما یک جغد شب‌بیدار هستید یا یک چکاوک سحرخیز؟! مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸ که در مجله روان‌شناسی عمومی منتشر شد، نشان داد که افراد سحرخیز کمتر از جغدهای شب کارهایشان به تعویق می‌افتد.  پس منطقی است که بسیاری از آدم‌های موفق در طول تاریخ به عنوان افراد سحرخیز شناخته شد‌اند. تجربه ثابت کرده است افرادی که صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شوند در یک روز به چیزهای بیشتری دست پیدا می‌کنند و این فرصت را به آن‌ها می‌دهد که هر روز خود را با یک طرح تازه و منظم شروع کند.

۲. به یک مراسم متعهد شوید

یک شمع روشن کنید، شریک زندگی خود را در آغوش بگیرید، صورت خود را بشویید هر کاری که در صبح انجام می‌دهید را به مراسمی تبدیل کنید که نشانه شروع یک روز جدید و شروعی تازه باشد. افراد موفق به آداب و رسوم برای خلاقیت و مسئولیت‌پذیری بسیار معتقد هستند.

تعیین کردن یک روتین و تبدیل کردن آن به یک مراسم باعث می‌شود به یک عادت تبدیل شود و آن را تکرارپذیر و آسان می‌کند و احتمال اینکه آن را نادیده بگیریم و پشت گوش بیاندازیم و یا متفاوت انجامش دهیم را کاهش می‌دهد.


۳. ذهن خود را پاکسازی و آماده یک روز جدید کنید

دلایل زیادی وجود دارد که افراد موفق مدیتیشن را در برنامه صبحگاهی خود قرار می‌دهند، این تمرین می‌تواند به کنترل اضطراب و استرس کمک کند. همچنین می‌تواند خودآگاهی و توانایی تمرکز را افزایش دهد. جای تعجب نیست که بسیاری از رهبران، هنر تمرکز حواس را در روزهای خود گنجانده‌اند. بهتر است مدیتیشن را صبح‌ها قبل از انجام هرکاری انجام دهید، یعنی حتی قبل از اینکه موبایل خود را چک کنید و یا اگر صبح‌ها ورزش می‌کنید، سعی کنید اول مدیتیشن کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که افراد موفق مدیتیشن را در برنامه صبحگاهی خود قرار می‌دهند، این تمرین می‌تواند به کنترل اضطراب و استرس کمک کند
میتیشن در برنامه صبحگاهی

رایج‌ترین روش‌های مدیتیشن برای مبتدیان بسیار مناسب است

۴. ورزش کردن

قرار دادن یک برنامه ورزشی در روتین صبحگاهی خود کاری بسیار هوشمندانه است. تحقیقات نشان داده است که ورزشکاران در مقایسه با افردی که در برنامه روزانه خود ورزش را قرار نداده‌اند، انرژی بیشتر و دیدگاه مثبت‌تری دارند. ورزش منجر به ترشح انتقال دهنده‌های عصبی می‌شود که شفافیت ذهنی را تقویت می‌کند و دامنه توجه را بهبود می‌بخشد. ورزش صبحگاهی شما می‌تواند شامل  دویدن، وزنه برداری، شنا یا دوچرخه‌سواری باشد. آدم‌های موفق در برنامه صبحگاهی خود حتما یک برنامه ورزشی دارند

۵. شکرگزاری را تمرین کنید

قدردانی را تمرین کنید. برای سلامتی خانواده و آشنایانتان دعای شکرگزاری انجام دهبد و عزم خود را برای انجام هر چه بیشتر آن روز تجدید کنید. ثروت با دلار و سنت سنجیده نمی‌شود، بلکه با عشقی که منتقل می‌کنیم، خنده‌هایی که از آن لذت می‌بریم، وعده‌های غذایی که به اشتراک می‌گذاریم، رویاهایی که تجربه می‌کنیم و امیدهایی که ایجاد می‌کنیم سنجیده می‌شود. این یک راه زیبا برای شروع روز است.

یک مطالعه  نشان داد که تنها شش دقیقه مطالعه می تواند تا 68 درصد استرس را کاهش دهد. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد خواندن می‌تواند فعالیت شناختی مغز را تقویت کند، که راهی عالی برای آماده کردن خود برای چالش‌های روز است و شما را جز آدم‌های موفق می‌کند
مزایای مطالعه در برنامه صبحگاهی

۶. کتاب بخوانید

بسیاری از مردم می‌دانند که مطالعه قبل از خواب می‌تواند به آرامش ذهن و آماده سازی بدن برای خواب کمک کند. چیزی که کمتر در مورد آن می‌شنوید مزایای افزودن مطالعه به برنامه صبحگاهی شماست. به جای جستجو در رسانه‌های اجتماعی در صبح، به خواندن کتاب یا مقاله فکر کنید. شما از تمام مزایای خواندن اول صبح بهره‌مند می‌شوید. یک مطالعه  نشان داد که تنها شش دقیقه مطالعه می تواند تا ۶۸ درصد استرس را کاهش دهد. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد خواندن می‌تواند فعالیت شناختی مغز را تقویت کند، که راهی عالی برای آماده کردن خود برای چالش‌های روز است و شما را جز آدم‌های موفق می‌کند . جای تعجب نیست که افرادی مانند بیل گیتس و باراک اوباما روز خود را با مطالعه شروع می‌کنند.

۷. یادداشت کردن

عمل نوشتن قدرت شگفت‌انگیزی دارد. مطالعه‌ای که در نیوزلند انجام شد نشان داد افرادی که سه روز متوالی، روزانه ۲۰ دقیقه را به نوشتن اختصاص می‌دهند، در بهبود عملکرد خود بسیار تاثیر می‌گذارند. چرا روز خود را با روزنامه‌نگاری شروع نمی‌کنید؟ مطالعات دیگر نشان داده‌اند که این تمرین به کاهش استرس و اضطراب، بهبود عملکرد شغلی کمک می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا تجربیات دردسرساز را پردازش کنند.


۸. آب بنوشید

ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، اما افزودن یک لیوان آب ساده به برنامه صبحگاهی شما می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. هیدراتاسیون یک جنبه حیاتی سلامت است. آب مواد زائد را از بدن دفع می‌کند، دمای بدن شما را تنظیم می‌کند، مفاصل شما را روغن کاری می‌کند و از بافت‌های حساس محافظت می‌کند. بدن ما ممکن است یک شبه دچار کم آبی شود، بنابراین آب در صبح به آبرسانی مجدد کمک می‌کند. همچنین ثابت شده است که یک لیوان آب صبحگاهی باعث کاهش کالری دریافتی در طول روز، بهبود عملکرد ذهنی در طول روز، بهبود ظاهر و سلامت پوست و حتی متابولیسم شما می‌شود. (۶ نکته که به شما کمک می‌کند بیشتر آب بنوشید)

۹. یک صبحانه کامل بخورید

صبحانه مناسب می‌تواند به شما در طول روز کمک کند. در حالی که علم پشت فواید صبحانه کمتر از علم در مورد فواید آب واضح است، بسیاری از افراد موفق صبحانه را به بخشی کلیدی از برنامه صبحگاهی خود تبدیل کرده‌اند. خوردن صبحانه باعث می‌شود انژی لازم برای شروع یک روز را دریافت کنید؛ و همچنین گنجاندن مغزیجات مانند گردو، بادام و دیگر مغزیجات در وعده صبحانه می‌تواند باعث بهبود عملکرد مغز بشود.

۱۰. فهرستی از کارها تهیه کنید

برنامه‌ریزی برای روز و تهیه فهرستی از کارهایی که باید انجام شود می‌تواند به آماده سازی ذهن شما برای روز آینده کمک کند. یکی از مزایای کلیدی فهرست‌سازی، محدود کردن زمان برای برنامه‌ریزی و مراقبت از خود است. چه در حال اجرای یک کسب‌وکار باشید، چه روی یک پروژه خلاقانه کار می‌کنید، یا تلاش می‌کنید در شغل خود تأثیر بگذارید، این روتین‌های صبحگاهی می‌توانند به شما کمک کنند تا صبح خود پرانرژی شروع کنید و به موفقیت دست پیدا کنید.روتین صبحگاهی مناسب از بهترین لطف‌هایی اس که می‌توانید در حق خود بکنید. و موفقیت تنها زمانی معنادار و لذت‌بخش است که احساس کنید متعلق به شماست.

اگر برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشیم به آدم‌های موفقی تبدیل می‌شویم پی باید بدانیم چگونه برای زندگی خود برنامه ریزی کنیم

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب