برخی عادت‌های خوب که در واقع خوب نیستند!

برخی عادت‌های خوب که در واقع خوب نیستند!

بسیاری از کارهایی را که انجام می‌دهیم و یا به ما توصیه می‌کنند ممکن است در عرف پذیرفته شده و طبیعی باشند اما بعضی از آنها در واقعیت برای سلامتی ما مضر هستند.

برخی از فعالیت‌ها و عادت‌های سالم ممکن است ایده‌های خوبی به نظر برسند، اما در واقع برای سلامتی شما مضر هستند. مضر بودن این عادت‌ها به نظر غیرقابل تصور می‌رسد، اما این عادت‌ها می‌توانند بدن شما را در معرض خطر قرار دهند. در اینجا ده عادت خوب آورده شده است که اگر به دفعات یا با شدت زیاد انجام شوند، می‌توانند عواقب منفی داشته باشند. آن‌ها چه هستند؟ این مطلب از مجله اینترنتی روزساز را بخوانید تا متوجه شوید.

۱. جایگزینی صبحانه با اسموتی

اگرچه اسموتی‌ها می‌توانند راهی عالی برای گنجاندن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی شما باشند، اما نباید به طور کامل این نوع مواد غذایی جایگزین صبحانه شوند. اسموتی‌ها اغلب سرشار از قند هستند که بعدا منجر به کاهش انرژی می‌شود.

سرو یک وعده غذایی متعادل با غلات کامل، پروتئین و چربی‌های سالم، انرژی پایداری که برای گذراندن روزتان نیاز دارید را به شما می‌دهد.

۲. نوشیدن زیاد آب

همه به شما می‌گویند روزانه مقدار زیادی آب بنوشید، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند عادتی ناسالم باشد و به سلامتی شما آسیب بزند. هیدراتاسیون بیش از حد می‌تواند باعث شود بدن شما مواد معدنی و الکترولیت‌های ضروری را از دست بدهد، وضعیتی که به عنوان هیپوناترمی شناخته می‌شود. بهتر است به تشنگی خود اعتماد کنید و به حرف و ندای بدن خود گوش دهید. در صورت نیاز و تشنگی آب بنوشید و زیاده‌روی نکنید.

 توصیه‌هایی برای مصرف سبزیجات و سالاد وجود دارد. مصرف این نوع مواد غذایی برای سلامتی مفید است اما مصرف زیاد هر چیزی باعث آسیب به بدن می‌شود در مصرف موادهای غذایی زیاده روی نکنید
مصرف سالاد

۳. خوردن سالاد در هر روز

مصرف مقدار زیادی سبزیجات توصیه می‌شود، اما مصرف روزانه سالاد می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. مصرف بیش از حد یک نوع غذا می‌تواند باعث کمبودهای تغذیه‌ای و مشکلات سلامتی شود. علاوه بر این، برخی افراد هنگام خوردن سالاد، مقدار زیادی سس به آن اضافه می‌کنند که این جزئ عادت‌های بد حساب می‌شود و سالاد را ناسالم یا پر کالری می‌کند.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید و از انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات، پروتئین‌ها و چربی‌های سالم استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که تغذیه متعادلی دریافت می‌کنید.


۴. حذف شیرینی‌ها و خوراکی‌ها از رژیم غذایی

شیرینی‌ها و خوراکی‌ها باید در حد اعتدال مصرف شوند، اما حذف آنها از رژیم غذایی ایده خوبی نیست. هر کس هر چند وقت یک‌بار به کمی اغراق نیاز دارد تا از هوس خود جلوگیری کند و رابطه سالمی با غذا حفظ کند.

تا زمانی که کنترل سهم را تمرین کنید و زیاده روی نکنید، بد نیست به هوس‌های گاه به گاه تن بدهید. اگر خوردن این قبیل از خوراکی‌ها را به‌طور کامل حذف کنید، احتمال اینکه در نهایت تسلیم شوید، وجود دارد و برعکس عمل کرده و بیشتر از آنها استفاده می‌کنید. بهتر است هر از چندگاهی خودتان را به فراموشی بزنید!

۵. ورزش و تمرین بیش از حد در باشگاه

ورزش برای بدن و ذهن سالم حیاتی است، اما فشار بیش از حد به خود در باشگاه می‌تواند منجر به آسیب یا فرسودگی شود. بازهم در این مورد به حرف و ندای بدن خود گوش دهید و در صورت نیاز بعضی روزها استراحت کنید. بین تمرینات و کشش قبل و بعد از ورزش به خود زمان بدهید تا ریکاوری کنید.

شما در رقابت با کسی نیستید، پس راحت باشید و نیازی به پیشی گرفتن از کسی نداشته باشید. با سرعتی پیش بروید که برای شما مفید است و بیش از حد به خودتان فشار نیاورید.

۶. پوست سیب و سیب‌زمینی را قبل از خوردن بگیرید

پوست کندن میوه‌ها و سبزیجات قبل از مصرف معمول است، اما این کار می‌تواند مواد مغذی ضروری را از بین ببرد. خوردن پوست سیب و سیب‌زمینی فیبر مفید، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

نوشیدن قهوه در روز فواید زیادی برای سلامتی دارد اما مصرف بیش از حد قهوه هم مانند باقی مواد غذایی می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی شما ایجاد کند سعی کنید
نوشیدن قهوه

۷. نوشیدن قهوه در هر روز

اکثر مردم روز خود را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنند، اما مصرف قهوه به صورت روزانه می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. کافئین بیش از حد می‌تواند منجر به بی‌قراری، بی‌خوابی و مشکلات گوارشی شود. اشکالی ندارد که از فنجان قهوه خود در حد اعتدال لذت ببرید، اما سعی کنید به عنوان تنها منبع انرژی خود به آن تکیه نکنید. برای آشنایی با خواص قهوه می‌توانید مطلب فواید شگفت‌انگیز و بی‌نظیر قهوه را مطالعه کنید.

اگر در طول روز به تقویت بیشتر نیاز دارید، به جای آن یک فنجان چای سبز یا یربامیت بنوشید. این نوشیدنی‌ها حاوی کافئین کمتر و آنتی اکسیدان‌های بیشتری هستند که می‌تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد. علاوه بر این چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد. در صورت تمایل می‌توانید مطلب فواید چای سبز را مطالعه کنید.


۸. غذا نخوردن قبل از جلسه تمرین

اگر قصد انجام یک تمرین شدید را دارید، از قبل انرژی بدن خود را با غذا تامین کنید. رفتن به یک جلسه تمرینی با معده خالی می‌تواند باعث احساس ضعف شود و انرژی لازم برای یک تمرین موفق را به شما نمی‌دهد. این عادت‌ها را ترک کنید و به بدن خود آسیب نرسانید.

حدود یک ساعت قبل از ورود به باشگاه، چیزی سبک مانند یک تکه میوه، یک مشت آجیل، یا مقداری بلغور جو با شیر بادام بخورید. این غذا به بدن شما سوخت انرژی را از طریق تمرین می‌دهد و تمرینات شما به نتیجه می‌رسد.

۹. ترجیح بیکن بوقلمون به بیکن معمولی

معمولاً تصور می‌شود که بیکن بوقلمون سالم‌تر از بیکن معمولی است، اما این لزوماً درست نیست. بیکن بوقلمون نسبت به بیکن معمولی چربی و کالری کمتری دارد اما حاوی مواد مغذی زیادی نیست.

بیکن معمولی منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، روی و سلنیوم است. اگر می‌خواهید بیکن بخورید، نوع معمولی آن را در حد اعتدال انتخاب کنید.

۱۰. اعتقاد به برچسب “سالم” یا “طبیعی” روی اقلام غذایی

وقتی در خواربارفروشی هستید، فریب مواد غذایی با برچسب «سالم»، «کم کربوهیدرات» را نخورید. دیدن برچسب “طبیعی” فقط به این دلیل که چیزی نشان سلامتی دارد به این معنی نیست که سالم است.

خواندن برچسب حقایق تغذیه می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر برای خرید مواد غذایی کمک کند. به مواد تشکیل دهنده، اندازه وعده‌ها و حقایق تغذیه‌ای مانند چربی، سدیم و شکر توجه کنید. فریب برچسب‌ها را نخورید. مطمئن شوید که می‌دانید چه می‌خورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب