خانمی با پوست صاف و محکم برای رازهای جوانی و زیبایی

رازهای جوانی و زیبایی

رازهای جوانی و زیبایی با داشتن سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب، مصرف مکمل‌های کلاژن‌ساز، خواب کافی و روتین پوستی قطعاً امکان‌پذیر است.

رازهای جوانی و زیبایی

امروزه راز جوانی و زیبایی به راحتی در دسترس همگان است. با تغییر سبک زندگی، داشتن رژیم غذایی سالم و استفاده از مواد‌ غذایی حاوی کلاژن می‌توان پوستی زیبا را تجربه کرد. کلاژن کلمه‌ای یونانی به معنی تولید کننده چسب است. در اصل پروتئینی است که فیبر‌های سفید پوست، استخوان، غضروف، تاندون و تمام بافت‌ها را تشکیل می‌دهد. کلاژن در زمینه زیبایی و مراقبت از پوست کاربرد فراوانی دارد. حالت کشسانی و الاستیسیته‌ی پوست، به علت وجود کلاژن است. به کمک این پروتئین پوست سلول‌های جوانی و خاصیت ارتجاعی را حفظ می‌کند. همچنین با مصرف اسید‌های چرب ضروری می‌توان به پوستی سالم و شاداب رسید. با حذف شکر صاحب یک پوست صاف و جوان باشیم. امروزه مکمل‌های زیادی در بازار موجود است که یکی از انواع آن‌ها مکمل‌های کلاژن‌ساز است. این مکمل‌ها به جوان ماندن و زیبایی و شادابی پوست کمک می‌کند.

داشتن خواب کافی برای زیبایی و داشتن پوست شاداب و شفاف بسیار حائز اهمیت است. با افزایش سن، بسیار طبیعی است که تغییراتی در چهره، پوست و … بوجود آید.

همان‌طور که همه‌ی ما شاهد هستیم روز‌به‌‌روز  با افزایش سن شاهد زیبایی دوچندان خانم‌ها و حتی آقایان هستیم. این به دلیل توجه افراد به سبک زندگی و رسیدگی به پوست، مو و تلاش برای داشتن ظاهر زیبا و جوان و با نشاط است. (با افزایش سن می‌توانید پوستی محکم و زیبا داشته باشید، اگر مایل هستید که درباره‌ی رازهای داشتن پوستی محکم با افزایش سن بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.)
امروزه راه‌های زیادی برای رسیدن به جوانی و زیبایی وجود دارد، از راهکار‍‌های خانگی و مصرف داروهای مکمل و روتین تا تزریق و جراحی‌های زیبایی که با افزایش سن زیبایی و جوانی افراد حفظ شود.

خانمی با پوست پیر که پوستش جوان و جوان‌تر شده با رازهای زیبایی و جوانی

رازهای جوانی و زیبایی و تاثیر سبک زندگی در آن

سبک زندگی، از رازهای زیبایی و جوانی است. بسیاری از رازهای جوان ماندن و زیبایی به سبک زندگی و عادت‌های روزمره بستگی دارد. ما می‌توانیم با کمی تغییر در سبک زندگی خود چهره‌ای جوان‌تر، جذاب‌تر، شاداب و با طراوت داشته باشیم. سبک زندگی درست می‌تواند تغذیه سالم، ورزش، استفاده از مکمل‌ها، روتین پوستی، خواب کافی و با‌‌کیفیت باشد.

پوستی جوان با حذف شکر

از دیگر رازهای جوانی و زیبایی حذف شکر و خوراکی‌های حاوی قند مصنوعی است. اولین و مهم‌ترین عامل که ما می‌توانیم برای شروع حفظ سلامت و زیبایی پوست انجام دهیم، حذف شکر است. از طرف دیگر در حفظ تناسب اندام نیز موثر است. حذف مصرف شکر باعث جوانی پوست و جلوگیری از چروک صورت می‌شود. با خوردن شکر و وارد شدن شکر به خون باعث تولید گلیکاسیون می‌شود و باعث آسیب رساندن به کلاژن و الاستین می‌شود. همین‌امر موجب افزایش روند پیری پوست، چروک و حتی چاقی می‌شود. مصرف شکر باعث بروز مشکلاتی مانند آکنه و اگزما می‌شود.

حبه‌های قند و شکر در ظرف چوبی برای رسیدن به رازهای جوانی و زیبایی


مصرف اسیدهای چرب ضروری و تاثیر آن در جوانی و زیبایی

یکی از مهم‌ترین رازهای جوانی و زیبایی مصرف اسیدهای چرب ضروری است. با مصرف اسیدهای چرب ضروری می‌توانیم از خشکی پوست و پیری و چین ‌و ‌چروک جلوگیری کنیم. اسیدهای چرب ضروری، چربی‌های مهم و مفیدی هستند که بدن برای عملکرد درست به آن‌ها نیاز دارد. بدن برای تأمین این اسیدهای چرب نیاز به مواد غذایی حاوی این ترکیبات دارد.
با مصرف غذاهای حاوی اسیدهای چرب ضروری پوست هیدراته‌تر و منعطف‌تر می‌ماند و از التهابات ناشی از نور خورشید تا حد زیادی پیشگیری می‌شود.
غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب ضروری هستند:
 – گردو
– تخم‌کتان
– ماهی
– سبزیجاتی که برگ سبز دارند.
– مکمل‌هایی مانند امگا ۳ که دارای اسید چرب مفید هستند.

مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ضروری مثل ماهی، حبوبات، مغزها،پروتئین،سبزیجات سبز ومرکبات برای رازهای زیبایی و جوانی موثر هستند

رازهای جوانی و زیبایی با مصرف مکمل‌های کلاژن‌ساز

از دیگر رازهای جوانی و زیبایی مصرف مکمل است. همان‌طور که می‌دانید با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد؛ با کاهش میزان کلاژن در بدن روند پیری پیشرفت می‌کند. برای جلوگیری از روند پیری و افزایش چین و چروک در پوست می‌توان از مکمل‌های کلاژن استفاده کرد، این مکمل فواید دیگری نیز دارد مثلاً مکمل‌های کلاژن برای مو و ناخن نیز بسیار مفید هستند. مکمل کلاژن برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است.

مصرف مکمل‌های کلاژن به رفع چین و چروک و همین‌طور به رفع علائم پیری پوست کمک می‌کنند. طبق تحقیقات مشخص شده که مکمل‌های کلاژن باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست می‌شوند پس یک گزینه ایده‌آل برای داشتن پوستی جوان استفاده از مکمل های کلاژن است. البته برای استفاده از هرگونه مکمل باید از پزشک مشورت بگیرید.

کپسول‌ها، پودر و قرص‌هی مکمل و پوست شاداب و صاف خانم برای رازهای جوانی و زیبایی

کلاژن چیست؟ رازهای جوانی و زیبایی با مصرف کلاژن

کلاژن یک پروتئین سفت و نامحلول در بدن انسان است که یک سوم پروتئین در بدن انسان را تشکیل می‌دهد. هنگامی که ما پیرتر می‌شویم تولید کلاژن در بدن ما کندتر می‌‍‌شود به همین دلیل رطوبت‌رسانی، لطافت و خاصیت ارتجاعی در پوست کمتر می‌شود. در نتیجه کلاژن یک ماده حیاتی برای سلامتی، پوست، جوانی و زیبایی است.

بهترین مواد غذایی طبیعی حاوی کلاژن و تاثیر آن در جوانی و زیبایی

برای افزایش کلاژن باید مواد غذایی که حاوی ویتامین C، آمینو اسیدهای گلیسین و پرولین باشد استفاده شود. در این مطلب چند ماده غذایی که برای تولید کلاژن، بدن به آن ها نیازدارد را معرفی می‌کنیم.

اگر می‌خواهید قدرت کلاژن‌سازی را در بدن افزایش دهید؛ می‌توانید از این مواد غذایی که نام خواهیم برد در برنامه غذایی استفاده کنید.

– تخم مرغ

یکی از رازهای جوانی و زیبایی که جادو می‌کند، سفیده تخم مرغ است. که دارای مقدار بسیار زیادی پروتئین است. این ماده غذایی یکی از اسیدهای آمینه لازم برای تولید کلاژن است. زرده تخم‌مرغ حاوی مقادیر بسیار زیادی از کلاژن است و تأثیر بسیار زیادی در کلاژن‌سازی پوست دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که در مصرف تخم‌مرغ زیاده روی نکنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم‌مرغ را حسابی هم بزنید تا کاملا پف کند سپس این ماسک را روی پوست تمیز بمالید و صبر کنید تا روی پوست خشک شود. بعد صورت را با گرم بشویید. می‌بینید که چقدر پوست شاداب‌تر، درخشان‌تر و با طراوت‌تر می‌شود و همچنین درخشندگی خاصی را به پوست می‌بخشد. ماسک سفیده‌ تخم مرغ چنان درخشش و شفافیتی به پوست می‌بخشد که متعجب می‌شوید. حتماً این ماسک را امتحان کنید و نظرتان را در این مورد با من و دیگران در دیگاه‌ها به اشتراک بگذارید. (طبق پژوهش‌ها و تحقیقات و همچنین طب سنتی راهکارهای خانگی جهت روشن شدن پوست بسیار موثر هستند، برای اطلاعات بیشتر از این روش‌ها می توانید این مطلب را نیز مطالعه کنید.)

 تخم‌مرغ با پوست و تخم‌مرغ آب‌پز نصف شده و تاثیر آن بر رازهای جوانی و زیبایی

– گوجه فرنگی

گوجه ‌فرنگی یکی از مواد غذایی است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین B، پتاسیم، ویتامین A، منیزیم و دیگر مواد معدنی است. این مواد موجب شفافیت و درخشندگی پوست می‌شوند. گوجه فرنگی یکی از رازهای جوانی و زیبایی بشمار می‌آید. این ماده‌ی غذایی یکی از منابع سرشار از ویتامین C است؛ ویتامین C، باعث افزایش کلاژن‌سازی در پوست می‌شود، تولید کلاژن هم روند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد و هم سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند، با از بین رفتن سلول‌های مرده، پوست شفاف‌تر و روشن تر می‌شود.

گوجه ‌فرنگی دارای آنتی‌اکسیدان و همین طور ویتامین C است که پوست را در سطح سلولی محافظت می‌کند. همین‌طور لیکوپن موجود در گوجه فرنگی برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید و همچنین پیشگیری از تخریب کلاژن مفید است.

 گوجه فرنگی های کامل برای رازهای زیبایی و جوانی موثر است

– سبزیجات سبز

سبزیجات سبز مانند اسفناج، سبزی خوردن، کلم و … که دارای فیتوکمیکال‌ها هستند. حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی هستند. همچنین ویتامین C موجود در این سبزیجات باعث تولید کلاژن در بدن شده و باعث تقویت پوست و مو می‌شود و از آسیب اشعه خورشید نیز جلوگیری می‌کند. سبزیجات سبز‌ پررنگ یک راز جوانی و زیبایی است که از مواد طبیعی است و خواص دیگری نیز علاوه بر سلامت پوست دارد.

انواع سبزیجات سبز و تاثیر آن‌ها بر رازهای زیبایی و جوانی

– مرکبات

مرکبات یکی دیگر از راز‌های زیبایی و جوانی هستند. این ماده حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند. مواد مغذی مرکبات، ویتامین C یا همان آسکوربیک اسید است. سایر ویتامین‌های موجود در مرکبات می‌توان به فولات، لیکوپین، پتاسیم، ویتامین B6، منیزیم، نیاسین و … اشاره کرد. این مواد برای سلامت پوست و مو بسیار مفید هستند. اسید سیتریک موجود در مرکبات باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زای پوست را از بین می‌برند. ویتامین C موجود در مرکبات نه تنها یک آنتی‌اکسیدان قوی است بلکه برای پیوند آمینو‌ اسیدهای این پروتئین ضروری است و باعث بازسازی سلول‌های پوست می‌شود. ویتامین C موجود در مرکبات بهترین گزینه برای سلامت پوست و مو بشمار می‌رود.

 پرتقال کامل و پرتقال نصف شده که از مرکبات است

– آووکادو

راز جوانی و زیبایی با مصرف آووکادو: به طور خلاصه به خواص آووکادو برای پوست اشاره می‌کنیم.

آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان قوی و ویتامین E است که ترمیم کننده پوست است و پوست را تقویت می‌کند. همچنین حاوی چربی‌های سالم (اسیدهای چرب سالم) برای سلامت پوست است. این چربی‌ها برای ساخت کلاژن پوست بسیار کمک می‌کنند. این ماده باعث آبرسانی پوست می‌شود و پوست را نرم و لطیف می‌کند.

از آووکادو می‌توان به‌عنوان ماسک نیز استفاده کرد به این صورت که می‌توان آن را به شکل پوره درآورد و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تمیز گذاشت و سپس با آب گرم آبکشی کرد. با تکرار این کار می‌توانید خواص جادویی آن‌ را مشاهده کنید.

آووکادو کامل و آووکادو نصف شده برای زیبایی پوست مفید است– سیر

سیر یک ماده‌ی غذایی بسیار پر‌خاصیت است که رازهای زیبایی و جوانی پوست در آن وجود دارد. به مهم‌ترین خواص سیر برای زیبایی و جوانی اشاره می‌کنیم:

سیر برای درمان آکنه یک معجزه به حساب می‌آید. سیر برای روشن‌تر شدن پوست، کاهش جای جوش، کاهش التهاب و قرمزی پوست بسیار موثر است. همچنین سیر برای افزیش الاستیسیته پوست بسیار مفید است. این ماده حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مؤثر است. این ماده مغذی به حذف سلول‌های مرده پوست و افزایش تجدید سلولی کمک می‌کند. همین‌طور باعث محافظت دربرابر اشعه مضر نور خورشید و همچنین محافظت در برابر اشعه UV می‌شود. این ماده یک منبع غنی گوگرد است و گوگرد یک ماده‌ی معدنی است که بسیار برای سلامت پوست مفید است.

حبه‌های سیر درون ظرف و بوته‌های سیر برای سلامت پوست و رازهای جوانی و زیبایی موثر است

پروتئین‌های گوشت و مرغ

گوشت و مرغ حاوی پروتئین است که بدن برای تولید کلاژن از این مواد استفاده می‌کند. پروتئین موجود در گوشت و مرغ برای ساخت سلول‌های پوست ضروری است. پروتیین به‌ عنوان سازنده بافت‌های پوستی عمل می‌کند. سلنیوم موجود در گوشت قرمز می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند. همچنین گوشت قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان است که برای سلامت پوست مفید است. همچنین پروتئین یک منبع برای تولید کلاژن است.

گوشت گاو و گوشت گوسفند و مرغ در رازهای جوانی و زیبایی مؤثر هستند

خواب کافی

یکی از رازهای زیبایی و جوانی داشتن خواب کافی و باکیفیت است که برای سلامت پوست حائز اهمیت است. در هنگام خواب عضلات و مغز بازسازی می‌شوند، هنگام خواب جریان خون در پوست، افزایش می‌یابد. پوست کلاژن خود را بازسازی می‌کند و باعث کاهش چین و ‌‌‌‌چروک می‌شود و علائم پیری را کاهش می‌دهد. خواب کافی و با کیفیت تاثیر زیادی روی زیبایی پوست و چهره دارد. ۸ ساعت خواب با کیفیت در شب و به موقع سلامت پوست و بدن را ایده آل نگه می‌دارد. همچنین از پف و چروک دور چشم جلوگیری می‌کند. به طور کلی خواب ناکافی عوارض زیادی برای زیبایی به دنبال دارد. (اگر سخت می‌خوابید و می‌خواهید خواب بهتر و باکیفیت‌‌تری داشته باشید، خواب بهتر فقط با ۶ کار آسان را مطالعه کنید. حتما برای شما مفید است.)


داشتن روتین پوستی به صورت مرتب و مداوم برای حفظ سلامت پوست لازم است.

از مهم‌ترین رازهای زیبایی و جوانی داشتن روتین پوستی منظم است که به طور مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کرم‌های آبرسان و شوینده پوست و صابون در رازهای جوانی و زیبایی تاثیر دارد

– شستشوی پوست

بعد از بیدار شدن اولین کاری که برای داشتن پوست تمیز باید انجام دهیم شستشوی صورت با شوینده مناسب پوست است. (بسته به نوع پوست، چرب یا خشک بودن)
با شستن صورت، آلودگی‌ها و ذرات تعریق ایجاد شده روی پوست صورت هنگام خواب از پوست شسته شده و از بین می رود، در غیر این صورت منافذ پوست بسته شده و باعث بروز آکنه می‌شود.
شوینده های متنوعی مانند ژل یا فوم شست‌و‌شو، میسلار ‌واتر و … در بازار موجود است.

– استفاده از تونر

استفاده از تونر باعث متعادل‌سازی پوست می‌شود یعنی اسیدیته پوست را که بر اثر شستشو با شوینده از بین رفته را به حالت طبیعی و نرمال باز می‌گرداند و باعث تنظیم چربی ترشح شده پوست می‌شود و پاک‌سازی لایه‌های زیرین انجام می‌شود.

– سرم آنتی‌اکسیدان

اکثر پزشکان سرم آنتی‌اکسیدان را برای صبح توصیه می‌کنند. با توجه به نوع پوست می‌توان از سرم ویتامین C برای پوست شفاف و بدون لک استفاده کرد.

– آبرسان

استفاده از آبرسان برای هر نوع پوستی لازم است، بهترین زمان استفاده از آبرسان زمانی است که پوست هنوز مرطوب است و با ایجاد یک لایه روی صورت از دهیدراته شدن (تبخیر آب) پوست جلوگیری می‌کند.

– ضد آفتاب

کرم ضد ‌آفتاب به هیچ عنوان نباید فراموش شود. مصرف ضد آفتاب فقط نباید زمانی که بیرون از منزل و درمعرض آفتاب هستیم استفاده شود، بلکه حتی زمانی که که در منزل هستیم و یا در هوای ابری نیز باید استفاده شود.

اگر تمایل دارید از یک فروشگاه آنلاین و فانتزی لوازم آرایشی، محصولات آرایشی و بهداشتی مراقبت از بدن خریداری کنید، ما به شما «فانتی شاپ» را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب