بیوگرافی جنا اورتگا

بیوگرافی جنا اورتگا

جنا اورتگا بازیگر و نویسنده آمریکایی متولد 27 سپتامبر 2002 در کواچلا، کالیفرنیا است. او در سال 2022 با بازی در سریال ونزدی شهرت زیادی کسب کرده است.

اطلاعات زیادی در مورد زندگی اولیه و کودکی جنا اورتگا در دست نیست. او چهارمین فرزند ناتالی لوپز و ادوارد اورتگا است و از خانواده‌ای پرجمعیت با یک برادر بزرگ‌تر، دو خواهر بزرگ‌تر و خواهر و برادر دوقلوی کوچک‌تر می‌آید. او بازیگری را از سنین پایین شروع کرده و گفته است که دوست داشت از یک تجربه کودکی عادی‌تری لذت ببرد.

حرفه‌ی هنری

جنا اورتگا از دوران جوانی به بازیگری علاقه نشان داد. در سال ۲۰۱۲، او اولین کار خود را با حضور در یک قسمت از سریال کمدی راب انجام داد. او همچنین در یک قسمت از CSI: NY در نقش ایمی مور ظاهر شد. اورتگا در سال ۲۰۱۳ نقش دختر معاون رئیس جمهور را در مرد آهنی ۳ بازی کرد. او همچنین در همان سال در پاکسازی: آنارشی نقش آنی را بازی کرد.

اورتگا برای ایفای نقش جین ویلانووا جوان در سریال جین باکره انتخاب شد. این سریال داستان جین ویلانووا با بازی جینا رودریگز را روایت می‌کند که پس از لقاح مصنوعی به طور تصادفی باردار می‌شود. در این سریال جیمی کامیل، جاستین بالدونی، یائل گروبگلاس، برت دایر و آندریا ناودو نیز ایفای نقش می‌کنند.


 سال ۲۰۱۴

نتفلیکس اورتگا را در نقش دارسی، بهترین دوست ریچی، در سریال ریچی ریچ انتخاب کرد.

سپس اورتگا با بازی در نقش هارلی دیاز در سریال Stuck in the Middle به خانواده دیزنی پیوست. سریال، یک خانواده بزرگ لاتینکس را دنبال می‌کند که هارلی فرزند وسطی در بین هفت خواهر و برادر است. این نمایش آشفتگی و لذت بزرگ شدن در یک خانواده بزرگ را نشان می‌دهد.

 جنا اورتگا
جنا اورتگا

سال ۲۰۱۶

اورتگا با بازیگر دیوید آرکت در فیلم نجات فلورا (یک دوستی بزرگ) که نقش سپیده دم را بازی می‌کرد، صفحه نمایش را به اشتراک گذاشت. در سال ۲۰۱۹، نتفلیکس فصل دوم سریال بسیار موفق خود You را منتشر کرد. اورتگا نقش الی، خواهر کوچک‌تر دلیلا آلوز را بازی کرد. در همان سال، او به بازیگران کودک: ملکه قاتل در نقش فیبی آتول پیوست. در سال بعد، او با جنیفر گارنر، ادگار رامیرز، جولیان لرنر و اورلی کارگانیلا در کمدی نتفلیکس Yes Day روی پرده ظاهر شد.


اورتگا در فیلم The Fallout: Life After نقش وادا را بازی کرد. این فیلم در مورد وادا، دانش‌آموز دبیرستانی است که برای مقابله با عواقب احساسی یک تراژدی مدرسه تلاش می‌کند. در این فیلم همچنین مدی زیگلر، رقصنده و بازیگر، شایلین وودلی، لومی پولاک، نایلز فیچ و جولی بوون ایفای نقش می‌کنند. این فیلم نشان‌دهنده تغییر در حرفه بازیگری اورتگا است، زیرا او شروع به ایفای نقش‌های بیشتری در فیلم‌های ترسناک و پر تعلیق کرد، مانند Scream 5،X و Studio 666  که توسط BJ McDonnell and the Foo کارگردانی شد.

 جنا اورتگا
جنا اورتگا

سال ۲۰۲۲

اورتگا در نقش ونزدی آدامز بازی کرد. او در حال حاضر روی چندین پروژه سینمایی کار می‌کند و ما مشتاقانه منتظر دیدن کارهای بیشتری از او در آینده هستیم.

صدای اورتگا به شخصیت‌هایی مانند پرنسس ایزابل در برنامه النا آفالت و فیلم النا و راز آوالور جان بخشیده است. گابریلا اسپینوزا در همسایه‌های سبز و بروکلین در دنیای ژوراسیک: اردوگاه کرتاسه. در سال ۲۰۲۱، اورتگا با کتاب خود این همه عشق است به عنوان نویسنده شروع به کار کرد.

اورتگا در رسانه‌های اجتماعی چندان فعال نیست، اما مطالبی را درباره خانواده، دوستان و کارش منتشر می‌کند. او در مصاحبه‌ای اشاره کرد که سعی می‌کند از رسانه‌های اجتماعی فاصله بگیرد، زیرا می‌داند که یکی از رایج‌ترین اشکال ارتباطی است. او بیش از ۴۰ میلیون دنبال کننده دارد.

همچنین رقص این بازیگر محبوب در سریال ونزدی با آهنگ Bloody Marry از لیدی گاگا بسیار معروف و تبدیل به یک چالش در برنامه‌ی تیک تاک شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب