بیوگرافی چا ایون وو

بیوگرافی چا ایون وو

بیوگرافی کامل چا ایون وو، بازیگر و خواننده معروف و دوست‌داشتنی کره‌ی جنوبی، از زندگی شخصی و دوران کودکی تا فیلم‌ها و سریال‌هایی که بازی کرده است.

چا ایون وو نام هنری خواننده، بازیگر و مدل کره جنوبی، لی دونگ مین می‌باشد که عضوی از گروه شش نفره کی‌پاپ، آسترو است. این گروه توسط آژانس استعدادیابی Fantagio تشکیل شده است. گروه آسترو با تک آهنگ خود Hide & Seek از EP و مینی آلبوم Spring Up در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. پس از آن، این گروه به عنوان یکی از بهترین گروه‌های کی‌پاپ جدید آن سال توسط بیلبورد انتخاب شدند. این بازیگر همچنین بخشی از گروه چهار نفره S.O.U.L است که توسط Youtube Red برای مجموعه وب Top Management ساخته شده است.

این گروه با Get Myself with You در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ شروع به کار کرد. جوان کاریزماتیک ستاره به دلیل ظاهر پسرانه بی‌عیب و نقصش توسط رسانه‌های کره‌ای عنوان نابغه چهره را به خود اختصاص داده است. چا ایون وو در سریال تاریخی شبکه‌ی MBC با نام مورخ تازه‌کار گو هه ریونگ که در نتفلیکس نیز موجود است، بازی کرده است.

عکس گروه آسترو: اعضای گروه راکی، جین‌جین، مون‌بین، چا ایون وو، ام جی، یون سان‌ها
اعضای گروه آسترو: راکی، جین‌جین، مون‌بین، چا ایون وو، ام جی، یون سان‌ها


دوران کودکی و اوایل زندگی ایون وو:

  • ایون وو در ۳۰ مارس ۱۹۹۷، با نام اصلی لی دونگ مین، در گونپو، استان گیونگگی، کره جنوبی به دنیا آمد. او در مدرسه ابتدایی نئونگنا تحصیل کرد و سپس به دبیرستان سوری رفت. او همچنین یک بار در یک مدرسه ابتدایی در فیلیپین تحصیل کرد.
  • او از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در مدرسه هنری هانلیم شرکت کرد و در رشته‌های پخش و سرگرمی فارغ‌التحصیل شد. چا ایون وو نماینده کلاس و کاپیتان تیم بسکتبال در سال‌های ارشد بود.
  • زمانی که در هانلیم بود، در چالش زنگ طلایی!، برنامه مسابقه دبیرستان شبکه‌ی KBS ظاهر شد. این موضوع باعث شد که او قبل از اولین حضورش به عنوان یک آیدل مورد توجه قرار گیرد، به طوری که جامعه Koreaboo او را Hanlim Yeungnam انتخاب کرد.
  • استعداد چا ایون وو توسط یک مدیر از کمپانی Fantagio در یک جشنواره مدرسه مورد شناسایی قرار گرفت. سپس به او پیشنهاد شد که قراردادی را امضا کند که او در ابتدا نپذیرفت. با این حال، مدیران اصرار کردند و در نهایت او و والدینش را متقاعد کردند که به ایون وو اجازه دهند در آژانس کارآموزی کند.
  • در سال ۲۰۱۳ در Mr. Pizza’s iTeen Audition for Promotional Model با هم‌گروه خود مون‌بین شرکت کرد و این دو در نهایت برای این کار انتخاب شدند. چند ماه بعد، او در بخش خبری KBS Hallyu Star & Gangnam Style: Trainee Interview در کنار هم‌گروه‌های خود راکی، جین‌جین و مون‌بین ظاهر شد.
  • در نوامبر ۲۰۱۵، او توسط  دانشگاه سونگ کیونک وان قبول شد. او در سال ۲۰۱۶ به برنامه بازیگری در مدرسه هنرهای نمایشی آن‌ها پیوست.
عکس کودکی چا ایون وو
بچگی چا ایون وو

حرفه‌ی شغلی ایون وو:

بخش ۱:

  • در سپتامبر ۲۰۱۴، ایون وو در نقش کوچکی در فیلم زندگی درخشان من ظاهر شد و در نقش آهروم، پسر مبتلا به سندرم پروجریا از شخصیت‌هایی که بازیگران سونگ هی کیو و گانگ دونگ وون بازی می‌کردند، ظاهر شد.
  • در سال ۲۰۱۵، او با نام مستعار خود چا ایون وو در وب درام ادامه دارد که از Fantagio راه‌اندازی شد، شرکت کرد. پس از آن نقش اصلی را در مجموعه اینترنتی کوتاه آن‌ها دستور پخت رمانتیک من (سال ۲۰۱۶) و یک نقش مکمل در بهترین ضربه (سال ۲۰۱۷)، او را بیشتر به کانون توجه سوق داد.
  • گروه موسیقی او، آسترو در ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. تور جهانی آن‌ها، دومین تور Astroad با نام Star Light در ۲۷ آوریل ۲۰۱۹ به پایان رسید و در مکان‌های مختلف در سراسر جهان از جمله تایوان، هنگ کنگ، تایلند و ایالات متحده برگزار شد.
  • در آگوست و سپتامبر ۲۰۱۶، او در برنامه واریتی ویژه Chuseok Replies That Make Us Flutte’ و خلبان آن‌ها برای Boomshakalaka شرکت کرد. او به عنوان یک مجری مشترک برای Show Music Core، در کنار Kim Sae ron و Lee Soo min انتخاب شد. ارتباط او با این نمایش از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ ادامه داشت.

بخش ۲:

  • او در بهترین ضربه و مینی سریال انتقام شیرین در سال ۲۰۱۷ ظاهر شد. او در سال ۲۰۱۸ در مجموعه وب “Youtube Red” با نام “Top Management” به عنوان نقش اول انتخاب شد. بعداً در همان سال، در سریال کمدی رمانتیک آیدی من خوشگل گانگنامه از شبکه jtbc بازی کرد. این سریال اولین نقش اصلی او در تلویزیون، که او را به ارتفاعات جدیدی از محبوبیت رساند و او را در فهرست مردان سال GQ Korea قرار داد، می‌باشد.
  • سریال موردانتظار مورخ تازه‌کار گو هه ریونگ با هم‌بازی شین سه کیونگ، در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹ پخش شد. این سریال یک عاشقانه بین یک مورخ مشتاق قصر و یک شاهزاده تنها از دوران چوسون که به طور مخفیانه یک رمان‌نویس عاشقانه محبوب به نام لی ریم هم بود، نشان داده شد که این دو در تلاش برای جامعه‌ای عاری از نگرش‌های جنسیتی نسبت به تحصیلات زنان و فعالیت‌های فکری آن‌ها هستند.
  • بازی او در سریال مورخ تازه‌کار گو هه ریونگ برای او جایزه عالی برای یک بازیگر و همچنین جایزه بهترین زوج با شین سه کیونگ در جوایز MBC Drama 2019 به ارمغان آورد.
عکس جدید چا ایون وو
بیوگرافی چا ایون وو


جوایز و دستاوردها

  • او نامزد بهترین تازه‌وارد در دسته‌های موسیقی/تاک‌شو و نمایش/ستکام در جوایز سرگرمی ام‌بی‌سی در سال ۲۰۱۶ شد.
  • او برنده جایزه ستاره مرد CF در  جشنواره تبلیغاتی MTN در سال ۲۰۱۷ شد. او همچنین جوایز  بهترین بازیگر جدید و  ستاره هالیو را در یازدهمین دوره جوایز درام کره (۲۰۱۸) برای بازی در سریال آیدی من خوشگل گانگنامه دریافت کرد.
  • او در سومین دوره جوایز تلویزیون اندونزی جایزه ویژه شخص سال را دریافت کرد. او جایزه ستاره در حال ظهور را در سومین جوایز هنری آسیایی و عنوان پرجستجوترین بازیگر تازه‌کار را در جشنواره جوایز Yahoo Asia Buzz دریافت کرد.
  • همچنین برنده جوایز  بازیگر آیدل مرد و  مدل تجاری مرد در جوایز  کره فرست برند در سال ۲۰۱۸ شد.

خانواده و زندگی شخصی

  • چا ایون وو در یک مصاحبه رادیویی در نوامبر ۲۰۱۸ گفت که فقط یک بار قرار گذاشت، آن هم در دبیرستان زمانی که کارآموز بود. او همچنین اظهار داشت که دختر ایده‌آل او کنجکاو، عاقل و باهوش خواهد بود.
  • از جمله لقب‌هایی که هم‌گروه‌هایش به او داده‌اند، ربات مین و هشدار صبحی هستند. زیرا او مهارتی در صبح زود بیدار شدن و بیدار کردن دیگران دارد. نام مستعار دیگر او وایت تی گای است، زیرا او همیشه در دوران نفس‌گیر گروه تی‌شرت‌های سفید می‌پوشید.
  • هم گروه او جین‌جین فاش کرده است که او و ایون وو بهترین سخنرانان انگلیسی در گروه هستند.
  • او اعضای EXO و بازیگر و خواننده سئو کانگ جون از ۵urprise را الگوی خود می‌داند. سئو کانگ جون نیز از دوستان نزدیک اوست.

اگر شما هم به صنعت سینمای آسیای شرقی و سریال‌های کره‌ی جنوبی علاقه مند هستید و طرفدار بازیگران کره‌ای و آیدل‌های معروف این کشور هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالب ما را در دسته‌ی سینمای شرق آسیا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب