کی‌دراما 

کی‌دراما – راهنمای کامل درام‌های کره‌ای

کی‌دراما به لطف گسترش اشکال مختلف فرهنگ عامه کره‌ای، به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. اگر به سریال‌های کره‌ای علاقه‌مند هستید مطلب را مطالعه کنید.

کی‌دراما به لطف گسترش اشکال مختلف فرهنگ عامه کره‌ای، سریال کره جنوبی، Squid Game و مهم‌تر از همه، کی‌پاپ به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. آیا آماده هستید تا تمام آنچه را که باید در مورد Kdramas بدانید را کشف کنید؟ اگر چنین است، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


کی‌دراما (K-drama) چیست؟

K-drama کوتاه شده “درام کره‌ای” است که به مجموعه‌های تلویزیونی ساخته شده در کره جنوبی مربوط می‌شود. این سریال‌ها نه تنها در کره بلکه در سطح جهانی محبوب شده‌اند و از طریق وب‌سایت‌هایی مانند نتفلیکس برای طرفداران کی‌دراما در دسترس‌تر هستند. K-dramas همراه با دیگر سرگرمی‌های کره‌ای، مانند کی‌پاپ و فیلم‌های کره‌ای، به محبوبیت فیلم‌های کره‌ای دامن می‌زند که محبوبیت آن‌ها نیز دائماً در سراسر جهان در حال گسترش است.

تاریخچه درام کره‌ای:

ریشه‌های تلویزیون و سریال‌های کره‌ای، با اولین سریال تلویزیونی کره‌ای که در سال ۱۹۶۲ پخش شد به اواسط دهه ۱۹۵۰ باز می‌گردد. این سریال در KBS، سیستم پخش کره، که به عنوان کانال بزرگ ملی کره شناخته شده است پخش شد. با این حال، در دهه ۱۹۷۰ بود که خانواده‌های کره‌ای شروع به خرید تلویزیون کردند. بیشتر سریال‌های تلویزیونی کره جنوبی زمان‌های تاریخی را به تصویر می‌کشند و شخصیت‌های تاریخی مخاطبان کمی را جذب می‌کنند. پس از افزایش تلویزیون در خانه‌های کره‌ای، درام‌های متنوع‌تری در کره جنوبی شروع به پخش شد، از قهرمانان ملی مانند پادشاه سجونگ گرفته تا داستان‌های مردم عادی امروزی، به‌ویژه مبارزات و رنج‌های آن‌ها.

وقتی تلویزیون‌های رنگی در دهه ۱۹۸۰ در دسترس قرار گرفتند، چشم‌انداز تلویزیون کره تغییر کرد و نمایش‌های مدرن برجسته‌تر شدند. در دهه ۱۹۹۰، تبدیل کردن درام‌ها به یک فصل منفرد تقریباً ۱۲ تا ۲۴ قسمتی محبوبیت بیشتری پیدا کرد. امروزه تولید درام‌های تحت وب نیز فراگیرتر شده است.

کی‌دراما کوتاه شده برای "درام کره‌ای" است که به مجموعه‌های تلویزیونی ساخته شده در کره جنوبی مربوط می‌شود.

فرآیندهای فیلمبرداری:

فقط چهار قسمت اول K-dramas قبل از شروع پخش، فیلمبرداری می‌شود. در غیر این صورت، هر درام تا حدامکان نزدیک به تاریخ اکران فیلمبرداری می‌شود تا در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی شود. همچنین اسکریپت‌ها(متن نمایشنامه) کاملاً نهایی نشده‌اند، و ممکن است بر اساس بازخورد بینندگان تغییراتی در آن‌ها در طول دوره K-drama ایجاد شود. این تغییرات ممکن است فقط چند ساعت قبل از فیلمبرداری رخ دهد. بنابراین فیلمبرداری یک درام در کره جنوبی مطمئناً یک فرآیند فشرده است.

بزرگ‌ترین شرکت‌های پخش، در کره جنوبی نیز مکان‌های تصویربرداری خود را برای بهترین درام‌های تاریخی کره‌ای، در اختیار کارگردان‌ها می‌گذارند. جالب اینجاست که برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، فیلمنامه نویسان درام‌های کره‌ای تقریباً به اندازه ستاره‌ها و کارگردان یک فیلم مشهور هستند. در نظر داشته باشید که معمولاً یک نویسنده یا گروه کوچکی از نویسندگان هر کی‌دراما را می‌نویسند.

موسیقی در درام‌های کره‌ای:

موسیقی در اکثر درام‌های کره جنوبی نقش مهمی ایفا می‌کند. اکثر آهنگ‌های فیلم و سریال‌های کره‌ای توسط خوانندگان محبوب کی‌پاپ اجرا می‌شود. اگر دوست دارید چند گروه و هنرمندان محبوب Kpop را بشناسید، ما لیستی از بهترین گروه‌های Kpop را برای شما آماده کرده‌ایم برای اطلاعات بیشتر در این مورد مطلب محبوب‌ترین گروه‌ها کی‌پاپ تمام دوران را مطالعه کنید!

آهنگ‌های محبوب کره‌ای می‌توانند محبوبیت یک درام کره‌ای را افزایش دهند. محبوبیت یک درام همچنین می‌تواند آهنگ OST را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کند. هر آهنگ باید ساختار و حال و هوای درام را بیان کند و فرآیند دقیقی برای انتخاب آهنگ‌های مناسب انجام می‌شود.

چرا کی‌دراما محبوب است؟

K-dramas امروزه غیرقابل انکار است. به لطف رشد فرهنگ پاپ کره‌ای در سراسر جهان، مردم خارج از آسیا نیز به K-dramas و فیلم‌های کره‌ای علاقه‌مند شده‌اند.

خط داستانی درام کره‌ای:

K-dramasها دارای موضوع‌های عالی با صحنه‌هایی هستند که شما را کنجکاو می‌کنند، به طوری که در هر لحظه می‌خواهید بدانید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. به همین دلیل است که K-dramas برای تماشای بی‌نظیر و عالی است. آن‌ها از داستان‌های قابل پیش‌بینی اجتناب می‌کنند و دائماً پیچش‌های داستانی ایجاد می‌کنند. اگر خیلی به این نوع فیلم‌ها علاقه دارید، ممکن است کل فصل را تنها در چند روز تمام کنید!

OST:

OST یا موسیقی متن اصلی یک درام کره‌ای با درام واقعی همراه است. مردم یک آهنگ را می‌شناسند و آن را با درامی که از آن شنیده‌اند مرتبط می‌دانند و بالعکس. موسیقی متن‌ها بسته به صحنه متفاوت است و با احساساتی که شخصیت‌ها به تصویر می‌کشند مطابقت دارد. برخی از ستاره‌های پاپ کره‌ای نیز هم در K-dramas بازی کرده‌اند و درهم OST را نیز خوانده‌اند.

اگر به دنبال اسم آهنگ‌های دراماهای کره‌ای هستید حتما مطلب معروف‌ترین OSTهای کی‌دراما را مطالعه فرمایید.

OST یا موسیقی متن اصلی یک درام کره‌ای با درام واقعی همراه است.

فرهنگ کره:

K-dramas به بینندگان خود نگاهی اجمالی به زندگی در کره می‌دهد. علاوه‌بر کی‌پاپ، چیزهای جالب زیادی در مورد کره‌ها وجود دارد، مانند غذاهای کره‌ای، فرهنگ، مد و مکان‌هایی که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. همه این‌ها از طریق کی‌دراما و فیلم‌های کره‌ای که می‌توانید به‌صورت آنلاین مشاهده کنید، در دسترس هستند. برخی از درام‌ها مانند Crash Landing on You حتی زندگی در شمال را از طریق خط داستانی خود نشان می‌دهند.

کی‌دراما قابل ارتباط هستند:

این درام‌ها صحنه‌های عاشقانه یا اکشن معمولی را در اختیار شما قرار می‌دهند. آن‌ها همچنین مسائلی را در جامعه کره‌ای و جهانی به نمایش می‌گذارند که برای بسیاری قابل ارتباط است. این مسائل شامل موضوعاتی در مورد سلامت روان، خودکشی، قلدری، نابرابری جنسیتی، فساد، و نژادپرستی است. ژانرهای خانوادگی و تاریخی نیز در کی‌دراما رایج هستند.

فیلم‌های کره‌ای می‌توانند به شما در یادگیری زبان کره‌ای کمک کنند:

مردم احتمالاً به دلایل مختلف با فرهنگ عامه در کره آشنا می‌شوند، اما در نهایت تمایل به یادگیری زبان کره‌ای دارند. تماشای فیلم‌های کره‌ای می‌تواند به شما کمک کند واژگان و مکالمات کره‌ای را تمرین کرده و یاد بگیرید.

محبوب‌ترین کی‌دراما کدامند؟

در زیر لیستی از برخی کی‌دراما محبوب وجود دارد که ممکن است بخواهید تماشا کنید. بیشتر درام‌ها در یک دوره ۱۰ هفته‌ای نمایش داده می‌شوند.

تنها عشق من یکی از محبوب‌ترین کی‌دراما:

این داستان در مورد کیم دوران است که با بازگشت پدر ناتنی او پس از ۲۸ سال، زندگی‌اش پیچیده می‌شود. اگر به درام‌هایی که در ژانر خانوادگی و درام دارند، علاقه‌مند هستید، تماشای این سریال برای شما ضروری است. بازیگر نقش اول این درام، Uee، که نقش کیم دو ران را بازی می‌کند، همچنین بخشی از گروه دختران کی‌پاپ After School بود.

تنها عشق من یکی از محبوب‌ترین کی‌دراما

یک بار دیگر:

این درام درباره زندگی یک خانواده متشکل از یک زن و شوهر و چهار فرزند بزرگسالشان است. این سریال یک بار دیگر ثابت می‌کند که درام ارزش دیدن را دارد زیرا در طول سی و چهارمین دوره جوایز درام KBS جوایز متعددی را از آن خود کرد.

وقتی کاملیا شکوفا می‌شود:

در مرکز این داستان، مادری مجرد است که کافه‌ای را اداره می‌کند، با بازی بازیگر زن گونگ هیو جین، که نه تنها سعی می‌کند دو رابطه عاشقانه احتمالی را طی کند، بلکه باید از تبدیل شدن به قربانی بعدی یک قاتل زنجیره‌ای فرار کند. کانگ‌ها نئول و کیم جی سوک از بازیگران این سریال هستند.

پری وزنه‌برداری کیم بوک جو:

بوک جو (لی سونگ کیونگ) یک وزنه‌بردار ۲۰ ساله است که زندگی او حول محور بلند کردن هالتر و تمرین می‌چرخد. این فقط تا زمانی بود که او با برادر بزرگ‌تر دوست دوران کودکی‌اش روبرو شد و به او علاقه پیدا کرد. دوست دوران کودکی او، جونگ جون هیونگ (نام جو هیوک) وقتی متوجه شد او را مسخره کرد، اما در نهایت به او کمک کرد. مدتی بعد، او همچنین علاقه زیادی به بوک جو پیدا کرد. این سریال هیجان‌انگیز یکی از بهترین کمدی‌های رمانتیک سریال‌های تلویزیونی کره‌ای است و مطمئناً سرگرم‌کننده خواهد بود.

پادشاه: سلطنت ابدی:

در این دراما با بازی لی مین هو، پادشاه کره، لی گون، خود را در دنیایی موازی، جمهوری کره می‌بیند، در حالی که تلاش می‌کند بداند چگونه از یک شب مرگبار در دوران کودکی خود جان سالم به در برده است. او همچنین با یک زن جوان (کیم گو یون) روبرو می‌شود که نقش بزرگی در یافتن دلیل این اتفاقات دارد.

اگر شما فردی هستید که به سریال‌های کره‌ای علاقه زیادی دارید مطلب ۱۰ سریال کره‌ای جذاب و عالی که در اکتبر ۲۰۲۳ پخش می‌شوند مخصوص شماست.

پادشاه: سلطنت ابدی یکی از محبوب‌ترین کی‌دراما

وینچنزو یکی از محبوب‌ترین کی‌دراما:

بازیگر سونگ جونگ کی در این داستان حول محور یک مافیای ایتالیایی به نام وینچنزو است که در جستجوی طلا به کره بازگشت. او قصد داشت هر چه سریع‌تر سفر خود را شروع کند و به محض این‌که به هدف خود رسید فرار کند. اما این سفر سریع به ماموریتی تبدیل شد تا گروه بابل را از پیگیری نقشه‌های شیطانی خود باز دارد. طرفداران ژانرهای حقوقی، اکشن و کمدی از دیدن این سریال لذت خواهند برد.

پادشاهی:

این سریال پرطرفدار نتفلیکس که توسط کیم یون هی نوشته شده است، داستانی در مورد چگونگی برخورد ولیعهد لی چانگ (جو جی هون) به همراه زیردستانش با طاعونی است که اجساد مرده را زنده می‌کند. این اتفاق در زمان سلسله چوسون رخ داد، زیرا آن‌ها در حال بررسی حقیقت پشت شایعات مرگ پادشاه بودند.


بازی ماهی مرکب:

Squid Game یک سریال اصلی نتفلیکس به کارگردانی هوانگ دونگ هیوک است. این سریال دراما داستان افرادی را روایت می‌کند که به بازی‌های کودکانه دعوت شده‌اند و در صورت نیاز مبرم به پول برای پول نقد رقابت می‌کنند. سریال پر از صحنه‌های هیجان انگیز و پیچش‌های داستانی است!

بازی ماهی مرکب یکی از محبوب‌ترین کی‌دراما

خاستگاری تجاری:

این داستان در مورد شین هاری (کیم سه جونگ) است که به جای بهترین دوستش به یک قرار بدون آشنایی قبلی رفت. با این حال، او متوجه می‌شود که قرار او در واقع کانگ ته مو، مدیر عامل شرکتی است که در آن کار می‌کند!

اگر به این مطلب علاقه داشتید می‌توانید مطلب ۱۳ تا از بهترین دراماهای کره‌ای را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب