بهترین مکان‌های عکاسی در ایران

آیا شما برای عکس‌های خود نیازمند لوکیشنی با طبیعت بکر هستید؟ این مطلب مخصوص شماست ما در این مطلب بهترین مکان‌های عکاسی در ایران معرفی کرده‌ایم.

مکان‌های برتر عکاسی ایران را کشف کنید، مکان‌های منحصر به فردی در داخل مرزهای ایران وجود دارند لوکیشن عالی برای عکاسی محسوب می‌شوند. این مکان‌ها از شگفتی‌های طبیعی دست‌نخورده مانند باغ‌ها، پارک‌ها، و جنگل‌های بکر گرفته تا شگفتی‌های تاریخی مانند عمارت‌ها، بازارها، و خیابان‌های باستانی که برای بسیاری ناشناخته هستند را دربر می‌گیرد. چنین زیبایی یک بک‌گراند عالی را برای عکاسی تشکیل می‌دهد. ما بهترین مکان‌های عکاسی را در سراسر ایران معرفی می‌کنیم و این تصور را به چالش می‌کشیم که تنها کشورهایی مانند ترکیه، دبی، پاریس یا مصر دارای بهترین مکان‌های عکاسی نیستند. بناهای دیدنی ایران مانند برج آزادی و میدان نقش جهان به اندازه برج ایفل یا برج خلیفه نفس‌گیر هستند.


به ما همراه باشید تا بهترین مکان‌های عکاسی ایران را بررسی کنیم و طبیعت ایران را در یک قاب فراموش نشدنی ثبت کنیم.

عکس‌های تهران: راهنمای عکاس

تهران، پایتخت، تعداد زیادی از لوکیشن‌های ایده‌آل برای عکاسان را ارائه می‌دهد. تماشای تهران از دریچه یک گردشگر، نه یک ساکن، زیبایی آن را در منظری تازه نمایان می‌کند. از برج میلاد و پل طبیعت تا خیابان‌های نوستالژیک ولیعصر، تهران شهری است که شایسته نگاهی دقیق است.

پل طبیعت تهران یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران:

پل طبیعت به عنوان مقصد برتر عکاسی تهران است و مناظر خیره کننده‌ای را در روز و شب ارائه می‌دهد. بزرگراه مدرس، پارک آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می‌کند. این پل پس از برج آزادی و برج میلاد به سومین بنای نمادین تهران تبدیل شده است.

شاید برای بسیاری، پل طبیعت تبدیل به یک نقطه توریستی برای بازدیدکنندگان خارجی است که به دنبال تماشای زیبایی‌های آن هستند. این پل که به عنوان بزرگ‌ترین پل عابر پیاده در خاورمیانه شناخته می‌شود، یعنی عنوان بزرگ‌ترین پل غیر خودرویی کشور را نیز به خود اختصاص داده است. تماشای تهران از روی عرشه پل طبیعت می‌تواند تصور شما را از این شهر متحول کند.

پل طبیعت تهران یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران

خیابان ولیعصر:

خیابان ولیعصر یکی دیگر از بهترین نقاط عکاسی در ایران، به ویژه در تهران است. از تجریش در شمال تا میدان راهان در جنوب، این خیابان خاطرات منحصر به فرد و متنوعی را برای همه به ارمغان می‌آورد. با درختان سر به فلک کشیده‌ای که به آسمان می‌رسند، در هر فصل بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. پارک‌ها، مراکز تجاری، کافه‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری مختلف در امتداد خیابان ولیعصر، پیاده روی و عکاسی را در اینجا مظهر اوقات فراغت و لذت می‌کنند.

پارک آب و آتش یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران:

پارک آب و آتش که در سال ۲۰۰۹ در زمین‌های وسیع عباس آباد تأسیس شد، دارای طراحی منحصر به فردی است که آن را به یکی از بهترین مکان‌های عکاسی ایران و تهران تبدیل کرده است. با امکاناتی از ورزش و سینما گرفته تا آمفی تئاتر و مناطق بازی کودکان، به یک مقصد اصلی عکاسی تبدیل شده است. علاوه بر این، پل ابریشم آن که پارک آب و آتش را به بندر میناب متصل می‌کند، به دیدنی‌های تهران می‌افزاید.

باغ فردوس:

باغ فردوس در زمره بهترین مکان‌های عکاسی ایران قرار دارد. این ساختمان تاریخی متعلق به دوران قاجار است که اکنون بخشی از موزه سینما است و امکاناتی مانند کافه و سینما ارائه می‌کند. در ابتدا در دوران قاجار تأسیس شد و در اسدآباد، ولنجک، الهیه، محمودیه و تجریش وسعت داشت. دیوارهای باغ مزین به چنارهای سر به فلک کشیده و مجسمه‌های برنزی ابن هیثم و سهراب سپهری، با نقاشی‌های دیواری و گچ بری‌ها تزیین شده است.

سایر مکان‌های تهران برای عکاسی:

علاوه بر نقاط ذکر شده، تهران دارای چندین مکان منحصر به فرد دیگر برای عکاسی است، از جمله:

  • کاخ گلستان
  • موزه زمان
  • روستای زرین دشت فیروزکوه
  • درکه
  • کاخ نیاوران
  • کاخ سعدآباد
  • پارک جمشیدیه
  • باغ عمارت شاهی
  • باغ عمارت صبا
  • پارک ملت
  • خانه هنرمندان (تالار هنرمندان ایران)

عکاسی در شیراز: بهترین نقاط و نکات

شیراز گنجینه‌ای از مکان‌های تاریخی، بازارها و باغ‌های سرسبز است که هر گوشه آن محیطی منحصربه‌فرد برای عکاسی ارائه می‌دهد. از مسجد صورتی تا باغ آرام ارم، شیراز برای هر علاقه‌مندان به عکاسی ضروری است.

مسجد نصیرالملک یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران:

مسجد نصیرالملک شیراز با کف شیشه‌ای، پنجره‌های رنگی، سقف حکاکی شده پیچیده، تالارهای آینه کاری شده، حوض انعکاسی و دیوارهای کاشی کاری شده، بازدیدکنندگان را با جشنواره نور و رنگ خود مسحور می‌کند. این مسجد که در محله گود عربان واقع شده است، قدمت آن به سال ۱۸۷۶ برمی‌گردد که ساخت آن آغاز شد و در سال ۱۸۸۸ به پایان رسید. معماران آن محمدحسن معمار و میرزا رضا کاشی بودند که به دلیل مقرنس‌های پیچیده و پنجره‌های رنگارنگ شهرت دارند.

مسجد نصیرالملک یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران

مجموعه وکیل یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران:

مجموعه وکیل در اصل شامل مسجد، قلعه یا ارگ، بازار و حمام بوده که بخش مهمی از میراث سلسله زندیه را تشکیل می‌دهد. هر بخش از این مجموعه بزرگ فرصت‌های عکاسی منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. مسجد وکیل با ستون‌های سنگی یکنواخت و نقوش مارپیچ خود، به عنوان یکی از ویژگی‌های معماری کلیدی در میان مساجد ایرانی به شمار می‌رود. حمام وکیل تبدیل به موزه‌ای شده است که آداب و سنن شیراز را به نمایش می‌گذارد و با مجسمه‌های مومی تزئین شده است.

حرکت به سمت بازار وکیل، مسیرهای متنوع و کاروانسراهای متعدد آن، همراه با کافه‌ها، رستوران‌ها و صنایع دستی مختلف، زمینه مناسبی را برای عکاسی، خرید و لذت بردن از زیبایی‌های شیراز فراهم می‌کند. در نهایت، ارگ کریم خان، قلعه‌ای محکم و چشمگیر، به عنوان دروازه‌ای به گذشته عمل می‌کند.

باغ دلگشا:

باغ دلگشا در نرسیده به آرامگاه حافظ یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز است. قدمت آن به دوران ساسانیان برمی‌گردد و در دوران صفویه مقصد محبوب اروپایی‌ها بود. وسعت هفت و نیم هکتاری آن، آن را با درختان غالب پرتقال یکی از بهترین نقاط عکاسی ایران کرده است.

باغ عصر:

بیشک نام باغ ارم شیراز را بارها شنیده‌اید. این باغ یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران و شیراز است که به باغ گیاه شناسی یا باغ علوم پزشکی نیز معروف است. این یادگار زیبا از دوران قاجار که در شمال شیراز قرار دارد، همچنان با شکوه پابرجاست. طراحی باغ آن شبیه به سبک دوران زندیه و توسط نصیرالملک ساخته شده است. باغ ارم مکان دیدنی است که بدون شک بینندگان آن را با باغ‌های فرانسه یا طبیعت بکر سوئیس اشتباه می‌گیرند.

سایر مکان‌های شیراز برای عکاسی:

از دیگر مکان‌های جذاب و متنوع شیراز برای عکاسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوچه باغ چمران و بوستان قوام
  • عمارت باغ نارنجستان قوام
  • موزه پارس یا باغ نظر
  • باغ جهان‌نما
  • باغ آلاچیق شاپوری
  • آرامگاه خواجوی کرمانی
  • باغ عفیف آباد یا موزه جنگ
  • باغ گل شیراز
  • حافظیه
  • سعدیه

عکاسی در اصفهان: راهنمای عکس‌های عالی

اصفهان، با معماری خیره کننده و تاریخ پر جنب و جوش، مملو از مکان‌های عکاسی باورنکردنی است. میدان نقش جهان و مسجد شیخ لطف‌الله تنها آغازی است که این شهر ارائه می‌کند.

مشیرالملک حصص، اصفهان:

خانه مشیرالملک، عمارتی باشکوه و اقامتگاهی اعیانی است که قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد. مالک آن مشیرالملک انصاری و خاندانش از درباریان و خادمان دربار صفوی بودند. مشیرالملک انصاری در زمان شاه عباس صفوی از شیراز به اصفهان نقل مکان کرد و در سال ۱۳۰۹ هجری قمری (تقویم اسلامی) به دلیل نوشیدن قهوه قاجاری چشم از جهان فروبست. پس از مرگ وی این خانه محل اقامت کنسولگری پروس بوده و بعدها در جریان جنگ ایران و عراق پناهگاه آوارگان خوزستانی شد.

باغ زیبای گل‌ها در اصفهان یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران:

یکی دیگر از مکان‌های قابل توجه که یکی از بهترین نقاط عکاسی در ایران و اصفهان محسوب می‌شود، باغ گل‌های این شهر است. این باغ در خیابان سلمان فارسی واقع شده و مساحتی بالغ بر ۶۷۰۰۰ مترمربع دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این باغ می‌توان به وجود گل‌های کمیاب و عجیب و غریب و وجود بناهای فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تفریحی اشاره کرد. جالب است بدانید که این باغ پر زرق و برق میزبان ۳۹۵ گونه مختلف و منحصر به فرد گل و گیاه است.

باغ زیبای گل‌ها در اصفهان یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران

میدان نقش جهان:

کم‌تر ایرانی است که نام میدان نقش جهان را نشنیده باشد. این میدان که قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد، روزگاری باغی زیبا بوده است. بعدها به محل بارگاه باشکوه سلطنتی صفوی تبدیل شد. شاه عباس دوم این میدان را گسترش داد و بعد میدان نقش جهان نام گرفت. شایان ذکر است که طراحی اولیه این میدان از میدان عتیق اصفهان الهام گرفته شده است.

مسجد شیخ لطف الله یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران:

یکی دیگر از بناهای قابل توجه اصفهان که یکی از بهترین مکان‌های عکاسی ایران به شمار می‌رود، مسجد تاریخی و باشکوه شیخ لطف الله است. این مسجد که شاهکاری از کاشی کاری و معماری قرن یازدهم است، بین سال‌های ۱۶۰۲ تا ۱۶۱۹ میلادی در ضلع شرقی میدان نقش جهان ساخته شد.

به سفارش مستقیم شاه عباس اول، تکمیل آن ۱۸ سال طول کشید. مسجد شیخ لطف الله در کنار مسجد شاه و روبروی کاخ عالی قاپو به افتخار مسجد شیخ لطف الله ساخته شد. در ساختمان اصلی و هشتی، کاشی کاری‌های جذابی را می‌بینید که در هیچ بنای مشابهی وجود ندارند. علاوه بر این، این مسجد پر از اسرار و شگفتی‌های معماری است.


مکان‌های دیگر در اصفهان برای عکاسی:

لازم به ذکر است که شهر اصفهان دارای موقعیت‌های جذاب دیگری نیز می‌باشد از جمله:

  • کویر ورزنه
  • کاخ چهل ستون
  • منطقه سنگ شکن
  • کاخ عالی قاپو
  • پشت بام اصفهان یا کوه صفه
  • کاخ هشت بهشت

اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید و تمایل به آشنایی بیشتر با انواع عکاسی دارید مطلب شغل ‌عکاس و مهارت عکاسی در کارسپاری را مطالعه فرمایید. همچنین اگر این مطلب برای شما مفید و لذت بخش بود می‌توانید ادامه آن را در مطلب بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران پارت دو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب