14 حقیقت در مورد ایلان ماسک که نمی‌دانستید.

۱۴ حقیقت در مورد ایلان ماسک که نمی‌دانستید.

آیا شما هم این حقایق را در مورد ایلان ماسک می‌دانید؟ آیا می‌دانید که در کجا متولد شده است و چند شرکت معروف دارد. برای دانستن حقایق زندگی این فرد ثروتمند، این مطلب را از دست ندهید.

در این مطلب از مجله‌ی روزساز، حقایقی از زندگی دومین فرد پولدار بر روی کره‌ی زمین به نام ایلان ماسک ارائه شده است که شما را شگفت‌زده می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس و شرکت‌های معروف دیگر، اغلب در کانون توجه قرار دارد و از توجه رسانه‌ها نیز برخوردار است، به عنوان مثال، آیا می‌دانستید که ایلان ماسک در آفریقای جنوبی به دنیا آمده است؟

۱. ایلان در آفریقای جنوبی متولد شده است.

ایلان ماسک در تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در خانواده ارول و مای ماسک در پرتوریا، آفریقای جنوبی متولد شد. او در ۱۷ سالگی برای تحصیل در دانشگاه کوئینز به کانادا رفت.

۲. ایلان در کودکی بسیار ساکت بود.

ایلان در کودکی چنان ساکت بود که برای مدتی والدینش فکر می‌کردند او ناشنوا است. این تاجر در دوران کودکی کاملا باهوش بود و قبل از ۹ سالگی کل دایرهالمعارف بریتانیکا را خوانده بود (یک دایره‌المعارف انگلیسی زبان با مشارکت بیش از چهار هزار نویسنده). او همچنین در دوازده سالگی خود، کدنویسی را یاد گرفته بود.

14 حقیقت در مورد ایلان ماسک که نمی‌دانستید.
کودکی ایلان ماسک

۳. ایلان در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

ایلان در کودکی کوچک‌ترین و کوتاه قدترین پسر کلاسش بود. او اغلب مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت و حتی یک بار پس از این‌که گروهی از پسران او را از پله‌ها به پایین هل دادند، در بیمارستان بستری شد. او اغلب کتک می‌خورد و در سن پانزده سالگی تصمیم گرفت کاراته، جودو و کشتی را یاد بگیرد.


۴. ایلان دیگر با پدرش ارتباطی ندارد.

ارول ماسک دیگر در زندگی ایلان نیست. گفته می‌شود که ایلان یک بار او را به عنوان “فردی وحشتناک” توصیف کرده است. ارول در سن ۷۲ سالگی از دوست دخترش جانا بزویدنهوت صاحب پسری شد. چیزی که خانواده ماسک را ناراحت می‌کند این است که جانا نه تنها دوست دختر ارول است، بلکه دخترخوانده او نیز هست!

ارول در گذشته با هاید بزویدنهوت ازدواج کرده بود. هاید و ارول زمانی که جانا چهار ساله بود با هم ازدواج کردند. او همچنین دو فرزند از ازدواج خود با هاید دارد: الکساندرا «علی ماسک» و آشا «رز ماسک». وقتی ارول به علی اطلاع داد که با جانا در انتظار بچه‌دار شدن است، علی به شدت عصبانی شد. گفته می‌شود که او پدرش را دیوانه و بیمار روانی خطاب کرده است.

۵. مادر ایلان، مایه ماسک یک مدل است.

مایه ماسک، ۷۳ ساله، مانند پسرش کاملا فرد موفقی است. او کتاب A Woman Makes A Plan: Advise for a Adventure, Beauty, and Success را منتشر کرد و همچنین به عنوان یک مدل و متخصص تغذیه فعالیت می‌کند. عکس مایه ماسک روی جلد مسائل بهداشتی روز زنان و مجله ووگ ظاهر شده است.

14 حقیقت در مورد ایلان ماسک که نمی‌دانستید.
ایلان ماسک و مادرش

او همچنین رابطه سالمی و خوبی با پسرش ایلان دارد. به عنوان مثال، او مرتبا تصاویر ایلان و برادرش را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد.

۶. شرکت تسلا قرار بود فارادی نامیده شود.

اگر به ایلان اجازه داده نمی‌شد که شرکتش را تسلا بخواند، به دلیل حق نام‌گذاری، نام شرکت خود را فارادی می‌گذاشت. با این کار او می‌خواست به مایکل فارادی فیزیکدان و شیمیدان بریتانیایی ادای احترام کند.

14 حقیقت در مورد ایلان ماسک که نمی‌دانستید.
شرکت تسلا

۷. ایلان همچنین به عنوان “زندگی واقعی” تونی استارک شناخته می‌شود.

استن لی، هنرمند کمیک مارول، شخصیت تونی استارک را بر اساس هاوارد هیوز (خلبان، تهیه‌کننده فیلم، سازنده هواپیما و بشردوست آمریکایی) ساخته است. اما رابرت داونی جونیور – که نقش تونی استارک را در فیلم‌های مارول بازی می‌کرد – نقش خود را در فیلم مرد آهنی بر اساس ایلان ماسک ساخت.

۸. ایلان در Iron Man 2 حضور داشت.

حالا که صحبت از فیلم مرد آهنی شد، آیا می‌دانستید که ایلان ماسک در قسمت دوم این فرنچایز حضور داشت؟ او برای مدت کوتاهی همراه با رابرت داونی جونیور در این فیلم حضور داشت.

۹. تسلا تنها شرکت ایلان ماسک نیست.

آیا می‌دانستید که ایلان بنیان‌گذار پی پال نیز هست؟ او همچنین بنیانگذار Zip2، SpaceX، Hyperloop، OpenAl، Neutralink و The Boring Company است. همچین ایلان ماسک اقدام به خریدن شرکت توییتر نموده است و هم اکنون او رئیس شرکت توییتر است. (ماجرای ایلان ماسک را که چرا مستر توئیت معروف شده است را بخوانید: ایلان ماسک، مستر توئیت)

۱۰. اولین همسر ایلان جاستین ویلسون بود.

ایلان در سال ۲۰۰۰ با جاستین ویلسون، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی ازدواج کرد. در سال ۲۰۰۲ آن‌ها صاحب فرزندی پسر به نام نوادا شدند. با این حال، پس از ده هفته، نوادا به علت سندرم مرگ ناگهانی نوزاد درگذشت.


۱۱. ایلان و جاستین فقط فرزند پسر داشتند.

به غیر از نوادا، ایلان پنج پسر دیگر با جاستین داشت. در سال ۲۰۰۴ از طریق عمل لقاح مصنوعی، ایلان و جاستین صاحب دو پسر که دوقلو هم بودند به نام گریفین و خاویر شدند. سپس این زوج در سال ۲۰۰۶ صاحب سه قلو شدند: دامیان، ساکسون و کای. در سال ۲۰۰۸ ایلان درخواست طلاق داد. او چند هفته بعد از طریق پیامک به جاستین اطلاع داد که با تلولا رایلی نامزد کرده است.

14 حقیقت در مورد ایلان ماسک که نمی‌دانستید.
ایلان و جاستین ویلسون

۱۲. ایلان دوبار با تلولا رایلی ازدواج کرد.

تلولا رایلی بازیگر انگلیسی Westworld در سال ۲۰۰۸ با ایلان ماسک، کارآفرین ثروتمند رابطه برقرار کرد. این دو زمان را تلف نکردند و در سال ۲۰۱۰ در اسکاتلند ازدواج کردند و بعد از مدتی طلاق گرفتند. در جولای ۲۰۱۳، اعلام شد که این دو به رابطه خود فرصت دیگری داده‌اند و آن‌ها دوباره ازدواج کردند، اما ازدواج آن‌ها یک بار دیگر کوتاه بود.

14 حقیقت در مورد ایلان ماسک که نمی‌دانستید.
ایلان و تلولا رایلی

۱۳. مدیر عامل تسلا با کلر الیز بوچر در ارتباط بود.

کلر الیز بوچر، خواننده کانادایی که با نام  گرایمز نیز شناخته می‌شود. گرایمز و ایلان از طریق توییتر با هم تماس گرفتند. گرایمز به شوخی ایلان پاسخ داد و بدین ترتیب توپ شروع به چرخش کرد. در جریان Met Gala در سال ۲۰۱۸، گرایمز خواننده ۳۰ ساله به همراه ایلان ماسک کارآفرین ۴۷ ساله روی فرش قرمز Met Gala 2018 رفتند. آن دو بلافاصله اعلام کردند که با هم هستند. در ماه مه ۲۰۲۰، این زوج به اشتراک گذاشتند که صاحب پسری به نام X Æ A-12 Musk شده‌اند.

14 حقیقت در مورد ایلان ماسک که نمی‌دانستید.
ایلان ماسک و گرایمز

۱۴. X Æ A-12 Musk به صورت…

پس از این‌که گرایمز و ایلان نام پسرشان را X Æ A-12 Musk اعلام کردند، نام این پسر در فضای مجازی منتشر شد. خیلی‌ها تعجب کردند که اسم او چگونه باید تلفظ شود. برخی ادعا کردند که تلفظ اسم این پسر “کایل” بود، و برخی دیگر گفتند که نام او “جیمز” تلفظ می‌شود.

این زوج همچنین نام فرزند خود را به: X Æ A-Xii تغییر دادند. طبق گزارش‌ها، این زوج عمدتا پسر خود را Little X صدا می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب